fredag, augusti 24, 2007

BILLE: "Nobody Puts Baby In A Corner"

Jag har blivit sjuk... har feber och känner mig jättedassig! Och jag som hade kommit igång så fint med min träning! Nu måste jag pausa!

Så min plan idag:
På med mysbrallorna och ner i soffan under en filt.... och eftersom jag har en stor förkärlek för "dansfilmer" så tänkte jag titta på en hög såna som jag missat...
Filmerna är väl egentligen ganska fåniga och har inte så jättebra story, men dom är oftast sååå mysiga och charmiga och oftast romantiska....
Dessutom är dom ju "träningspeppande" tycker jag. Man får sån lust att efter filmen kasta sig ut i luften och göra danspiruetter och landa i snygga dansposer... vilket såklart är nästan helt omöjligt för mig eftersom jag är smidig som ett kylskåp och har ingen känsla för takt eller för den delen någon bra koordinationsförmåga heller..... Fast om ingen ser förstås!? ;-)


......Fame, Dirty Dancing 1 & 2, Flashdance, Honey, Stomp The Yard, Save The Last Dance 1&2, You Got Served, Step Up.... Förslag på fler dansfilmer som finns?

Fast hur gammal och fånig den än är så är väl ändå Dirty Dancing "The Number One"!? :-)

7 kommentarer:

Anonym sa...

hej!! vad roligt att du gillar min blogg1 sånt blir man glad av att höra!! jag gillar din med!! =) ja du det där med räknaren *skratt* det var lite pillrigt men klarar jag det så klarar ALLA det!! haha! du får registrera dig på susnet.se, där ifrån får du sedan koder som du får klistra in! det positiva är att de har en jättebra hjälp service, man kan maila om det man inte begriper! egentligen är det jättelätt att lägga in, bara jag som inte e så teknisk!

Anonym sa...

Ps, krya på dig!!

Mjölksyra sa...

Hej Emelie! Roligt att du gillar bloggen! :-)
Tack för infot om räknaren! Får se om jag kommer lyckas reda ut det, för det hade inte varit fel med en sån ju!
Och tack för "krya på dig" =)

Anonym sa...

Krya på dig!
TIPS:
Kan Jang gör susen när man börjar bli sjuk.

Anonym sa...

Hoppas du känner dig bättre idag. OM man blir sådär lagom sjuk, så att man kan se ite film och läsa lite tidningar så kan det vara ganska skönt att få krypa i mysbyxorna... Fast ofats slås man ju av tanken att man glömmer bort att uppskatta varje dag man är frisk!

Anonym sa...

Ofelia: Du har rätt, man borde verkligen bli bättre på att uppskatta att man är frisk.

Anonym sa...

Dirty Dancing är aldrig fel, hoppas du kryat på dig!