söndag, september 23, 2007

BILLE:"Hey Mister D.J, put a record on...."

Är precis hemkommen från ett tufft men väldigt kul styrkepass. Musklerna i armarna darrar fortfarande och så känns det i magmusklerna! Gott!

Ännu en gång kan jag konstatera hur viktig musiken är när jag tränar!
För när jag kommer till gymmet är jag kanske inte alltid så motiverad. Jag lunkar fram till löpbandet och ställer in den på lite lagom långsam fart. Jag börjar gå sådär lite hängigt och omotiverat med tankar på annat håll och blicken långt i fjärran.... Och så trycker jag på play på spelaren, och då tar det inte många sekunder innan jag dras tillbaka till verkligheten igen och ett stort leende börjar sprida sig över hela ansiktet och kroppen fylls av POWER.
Då känns det som om jag kan gå flera mil, lyfta hur tungt som helst och hålla på hur länge som helst!


5 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med, musiken gör grymt mycket när man tränar :) Skulle bara fråga vilken stil du har på din text? tycker den är himla fin och börjar tröttna på min .. ;)

Anonym sa...

viist är det underbart med POWER!!! hoho älskar den känslan!!

Mjölksyra sa...

Sofia: Jepp, musiken är verkligen bara ett måste! Och bra måste den ju vara också!
När det gäller typsnittet är jag inte helt säker på vad den heter. Det är den förinställda typsnittet på bloggen. Men jag TROR att typsnittet kan vara: Georgia.

Emelie: verkligen underbart!

Anonym sa...

Ja, vad vore ett träningspass utan musik? Jag kan inte promenera på mornarna om jag inte har musik i öronen. Har jag glömt att ladda mp3n så stannar jag hemma eftersom jag aldrig får upp nån bra fart utan musiken.

Mjölksyra sa...

Jenny: Förstår vad du menar! Just promenader är grymt utan musik som pumpar i öronen. Och glömmer jag min spelare när jag är på gymmet så blir det inget bra pass alls.