onsdag, januari 02, 2008

BiLLe: 2008 Here I Come........not!

AAAH! Jag vill ju träna! Hade varit alldeles underbart att börja det nya året med ett riktigt svettigt träningspass!! T.o.m träningsvärk hade varit välkommande, bara jag slapp febervärk.

Det enda bra med att vara sjuk är ju att jag iallafall har kommit ikapp med mina olästa Fitness - och Topphälsatidningar som legat på hög. Så nu har jag samlat kraft mentalt iallafall.

När man bläddrar i alla tidningarna får man ju sug efter utmaningar som att prova på nya gruppträningspass.
Det finns ju både gamla och nya träningsformer som jag är nyfiken på och ännu inte hunnit prova på som tex RPM, Pilates, vanlig hederlig Vattengympa, F&S Bosu, Army Fitness, Zumba, Kinesis, BikramYoga, Aqua Box/Aqua Spinning och Strip Aerobic. Och allt annat nytt som jag inte har koll på!
Såååå skoj det är att prova på nya saker. Man får en sån Kick! Jag vill! Jag vill!

Någon som har bra tips på nya spännande träningsformer?


21 kommentarer:

Anna (Orka mera) sa...

Usch vad trist med feberstart på nya året. Hoppas det går över fortfort!

Army fitness verkar kul och sanslöst jobbigt. Säg till om du hittar det någonstans, du som har sån überkoll på var allt kul finns :)

Jossan sa...

Krya på dig tjejen!!
Skickar härmed massor av energi till dig.
Kram

Slow-Eva sa...

jag tycker aldrig man är så träningssugen som när man är sjuk och inte kan träna! Krya på dig!

Anonym sa...

Du har börjat året ungefär som mig.. Vill också träna, vill träna MASSOR.. Men det kan ju faktiskt bara bli bättre nu :o)
Krya på dig!
(en sak som jag gett mig den på att testa i år är klättring, riktigt bra tr'ning och klättrare har så snygga kroppar :P)

Anonym sa...

krya på dig! inte roligt med feber:-(

Anonym sa...

Hoppas det släpper för dig snart... Jag var naturligtvis igång för tidigt, och har fått en rejäl backlash idag... Suck.
Välkommen till Åhus o prova Core med Boll. Riktigt bra träning!
Eller varför inte ett specialpass med only me ;-)


http://blogg.skanemedia.se/ceciliaisberg

Anonym sa...

Trist med feber, krya på dig! Härligt med massa tidningar att läsa i alla fall :)
Någon ny träningsform som inte du har provat, tror jag inte att jag har att erbjuda ;)

Sus sa...

Ja det är inget vidare att vara sjuk! Hoppas att du snart är frisk igen...

Känner igen mig verkligen. Jag vaknade med värsta nästäppan, ont i halsen och hes som sjutton. Jag som tänkt påbörja lite koreografi till stepen, men nu får jag nog flytta step starten till den 14 jan, pga detta, annars hinner jag inte, man kan inte stressa fram det jätte fort heller för man vill ju att det ska bli bra och väl förberedd.

Känner mig verkligen sjuk i kroppen, och febrig, inte kul!

Filmen var bra! =)
Kram Sus

Anonym sa...

Krya på dig! Vet inte om jag vet nån träningsform du inte redan testat på. ;) Men hoppas du snart blir frisk!

M sa...

usch va trist är du sjuk oxå..jag är sjuk igen eller jag har aldrig blivit helt frisk

Mjölksyra sa...

Anna/Orkamera:
Army Fitness verkar sjukt jobbigt!
Och är det verkligen kul att någon står och vrålar till en att man ska göra fler armhävningar fast man känner sig helt död!? Eller kräla runt i lera och smuts? Jag blir lockad av det! :-)

Jossan:
Tack! Suger åt mig av energin!

Evasleva:
Ja, jag vill ju tränaträna!

Emi:
Åh, klättring är såååå roligt!! Provade på klättring på klättervägg några ggr för ett antal år sedan, och bara älskade det! Men fortsatte tyvärr inte. Det är en sån underbar känsla när man håller på och klättrar. Det är du och väggen! Man tänkter absolut inte på någonting annat!

Mee:
Tack! Och nej så tråkigt det är!

Cia:
Men nej vad tråkigt! Hoppas du är tillbaks på benen snart!
Specialpass med dig låter spännande! Vad innebär det?

Sofia/Dagensmat:
Tidningarna är slut nu! Måste skicka ut sambon att handla IForm tror jag. :-)

Sus I Dus:
Krya på dig!! Hoppas du blir frisk snart!!!

Kristin:
Tack!

Magdalena:
Men nej, vad tråkigt att vara sjuk så länge! Hoppas du piggnar till och kryar på dig snart!

Anonym sa...

Svar till Bille /Mjölksyra: Kul att du har börjat scrappa! Jag har scrappat några layouter idag. Svårt att sluta. Jag kan varmt rekommendera Scrapbooking mm. Det är en scraptidning på svenska och den rymmer många tips, mycket inspiration och idéer. Det kan finnas en och annan skiss i den. Synd att tidningen inte säljs överallt. Du kan hitta den i välsorterade tidningsaffärer. Kolla Pressbyrån!

Trist att du liksom jag är sjuk. Krya på oss!

Mjölksyra sa...

Junitjej:
Den ska jag hålla utkik efter!
Krya på dig!!!!

Sofy sa...

Hoppas på snar tillfriskning!

Mitt favvopass har de tyvärr tagit bort nu från mitt hemmagym, men namnet var "BOOT CAMP" och det var ett tufft pass med både riktigt hög puls och mjölksyreframkallande styrkeövingar, mest med kroppen som redskap. Ofantligt tufft och svettigt, inspirerat från militärträningen från USA. Om det finns i närheten, prova!

Anonym sa...

Åh nintofflor! *L* Hur går det med dig vännen?! Jag får nog leta upp en till krya på dig bild tror jag bestämt... Nu vilar du så du är frisk innan du ränner iväg till gymet... En order igen... ;) Jag har kört för dig med idag... *puh* snällt va...
Har du ingen bra bok att läsa... Bodde vi närmare kunde jag langat över ett gäng... Du får läsa Metro om nån dag för då hittar du lilla mig med där i... :P

Krya på dig nu!

Em Löfgren sa...

hej! du undrade om bloggkoll! man blir medlem där och kan sedan "prenumerera" på andras bloggar! man får alltså mail när andra uppdaterar sin blogg så man inte inte missar nåt! =) och så behöver man ju inte kolla in på alla bloggar hela tiden för att inte missa nåt inlägg utan genom den ser man ju direkt om nån uppdaterar! =)

Anonym sa...

Å vad trist, du får krya på dig Billie! Men det är kanske inte helt fel att få tid för lite tidningar :-) Du kommer att vara på benen fortare än du tror. Ta väl hand om dig!

Anonym sa...

krya på dig! inte kul att vara sjuk, usch :/

Mjölksyra sa...

Sofy:
Boot Camp lät vääääldigt spännande!! Det skulle jag vilja testa! Måste kolla upp om det finns här!

Susanne:
Visst är dom söta, kanintofflorna!?? :-)
Ja! Ja! fler bilder! Man piggnar verkligen till för stunden!
Vad snällt att du kört för mig idag! Börjar verkligen sakna gymmet! Men jag ska lyssna på din order, som vanligt, och vila!
Du kan väl flytta ner till Skåne föresten! Här är ju så mycket trevligt folk!? :-)
Ska hålla utkik i Metro!!!

Emelie:
Ahaaa! Nu fattar jag!

Eva:
Tack för dina snälla ord!
Ja, dom där tidningarna har verkligen samlat sig på hög! Men nu är dom helt slut och färdiglästa. Vill ha fler nu!

Sofia/Mayflower:
Inte skoj alls! Hoppas jag är frisk till lördag åtminstone för då är det fortsättningen på Nike Rockstar, och det vill man ju inte missa!

Anonym sa...

Deadlinen i Metro är tydligen den 15 januari... Så innan månadens slut bör det var med...
Ska fixa till en bild åt dig ska du se... ja inte på mig då utan en hunk... ;)
Blir en tur neröver framöver i alla fall... *L*

Mjölksyra sa...

Susanne:
Ska bli jätteskoj att se! Både bilden i metro och din kommande hunkbild!!