fredag, december 21, 2007

BiLLe: Dagarna innan jul!

Idag ska det PUMPAS på gymmet! Svetten ska spruta och musklerna ska skrika efter nåd...
Imorgon blir det "Nike Rockstar Workout Africa" (det är tillbaks igen! tjohooo!) och då ska jag DANSA LOSS som en galning och kasta mig ut i luften och snurra runt och landa i snygga poser (In my dreams...in my dreams! :-)

Efter detta är jag riiiiktigt nöjd med min träning nu i december!!! Det blev verkligen bättre än vad jag hade väntat mig. Trögt och segt har det varit emellanåt, särskilt nu på slutet men jag har fått ihop det! Bästa träningen i december måndad någonsin! Nästa vecka blir det vila och mys!


Nu är det inte många dagar kvar... Julen står snart vid dörren! Hur går det för er med julstressandet?? Är klapparna färdighandlade och inslagna? Granen huggen och klädd? Skinkan kokt och griljerad? Julgodiset rullat och klart? Någon mer träning inplanerad?

Hoppas ni inte stressar allt för mycket och får en skön helg! Glöm inte ta det lugnt och njuta av allt julmys nu dagarna innan!



22 kommentarer:

Anonym sa...

sv: Tack detsamma :)! Är nöjd med mina betyg ;D!

Anna (Orka mera) sa...

Här är det lugnt. Julklapparna fixade i november. Köttbullarna rullade och ligger i frysen tillsammans med några formar Janssons. Återstår julskinka i morgon och julgodis på söndag. Sen är jag redo!

Träningen har gått bra hela december men nu blir det paus för jag måste JULSTÄDA och det kan ta hur många dagar som helst..... Efter julafton blir det träning som vanligt igen :)

Mjölksyra sa...

Kristina:
Vad skönt att betygen blev bra!! Hoppas du får en skön ledighet!

Anna:
Låter riktigt gott att allt nästan är fixat inför julen!
Julstädning måste räknas som träning också väl!?? :-)
Hoppas du får en riktigt skön helg och mysig Jul!

Em Löfgren sa...

blir ju supernyfiken på hur det komemr sig att du har sån koll på det bosniska köket!!?

Mjölksyra sa...

Emliscious:
Född bosnier! :-)

Anonym sa...

Vad duktigt! Ja det mesta brukar ju bli lite lidande i december, härlgit att du hållit dina rutiner så bra i alla fall ;)

Anonym sa...

Tänk om man hade haft dig som träningskompis!! Då hade jag varit riktigt flitig på gymmet.

Jenny sa...

Här är det stressigt som aldrig förr! Ska iväg på julklappsjakt om en liten stund. Har inte inhandlat en enda julklapp än så jag har det jag gör.
Träning har det blivit väldigt dåligt med nu eftersom jag varit sjuk och jag har inte heller planerat in nån nu framöver heller. Men jag är huuur träningssugen som helst! :)

Anonym sa...

tack detsamma! :)

Jossan sa...

Hej Bille
Jag har oxå konstaterat att jag kört extra hårt och bra under december, men nu blir det en välförtjänt veckas ledigt från träning och bra kost. När jag kommer hem igen kommer jag vara taggad som få och laddad med massor av energi=)

Anonym sa...

Blev du inspirerad av filmen med Sofia B nu... *L*

Klapparna är jag klar med sen några dar tebax... Resten bryr jag mig inte om... *S* Stakarna står i fönstren dock... Är jue hemma hos päronen på jul...

Men träna det ska jag som vanligt... Gymet är jue stängt nägra dar så liiite mindre lär det jue bli... Får steppa mera istället... ;)

Sus sa...

Om jag hade din energi! Jag är helt slut efter allt shoppande i dag! Ha en härlig fredag!
/Sus

Anonym sa...

ta det lugnt i julstressen du med :) åh underbart kul med africa workout, sklle lätt gå på VARENDA pass om det kom till Norrköping.. afrikansk dans = det bästa som finns :D

Mjölksyra sa...

Sofia/Dagensmat:
Med nöd och näppe lyckades jag hålla rutinerna! Med nöd och näppe! :-)

Junitjej:
Tack! Vad snällt skrivet!! :O)

Jenny:
Hoppas du hittar massor med julklappar och att stressen lägger sig, och att du får en skön helg!

Jossan:
Låter härligt! Hoppas du får en riktigt skön "viloresa"!!!

Susanne:
Blev inspirerad, och har nu lärt mig alla snygga moves från youtubelänken jag fick, och tänkte köra ett snyggt solo imorgon! :-)Det enda negativa med passet är att det är så jäkla tidigt! Hur ska jag komma i säng i tid idag???

Vad skönt att slippa all julstress! Jag känner mig lugn jag med. Bara ngra julklappar kvar att slå in!


Sus I Dus:
Förstår hur trött du känner dig efter shoppingrundan. Det var längesen jag var så trött som efter shoppingen i onsdags! Som efter ett grymt träningspass! Värre!
Hoppas du får en fortsatt skön helg!

Sofia/Mayflower:
Hoppas det dyker upp i Norrköping en dag så att du får uppleva detta alldeles fantastiskt roliga pass!

j sa...

god jul till er också!

Anonym sa...

Du är väl inte för lugn på passet nu bara... *S* Tänk om man kunde få se BB in action! ;)

Vaknar så sakteliga till här jag med Max hjälp... *klunk klunk* Får nog spela lite *harkel* julmusik från tubern oxå så blir det nog bra... :P

Go go girl med solot nu! *klappar i händerna*

Anonym sa...

Mitt jullugn har liksom lagt sig en del, kan bero på att sista klapparna inhandlades igår. Nu ska jag bara pula på mitt spinningprogram och sedan kör vi järnet med det i morgon. Julafton ska jag bara vila!! Ah. På juldagen blir det kalas och det ska också bli skoj!

Anonym sa...

Lugn som en filbunke mitt i all julstress... Som min kära mor säger - det blir jul oavsett hur mkt man stressar! I dag ska granen huggas och julklapparna har slagits in. Imorgon ska jag handla sista klapparna, trängas med lite folk;-) Får väl se vad träningsfronten bjuder på, julspinning imorgon kanske... eller lussekattsätande, det är väl en sport?

Mjölksyra sa...

Senapsgul:
En riktigt God Jul till dig också!!!

Susanne:
Jag såg nog hur instruktörens leende stelnade till när hon såg att jag skulle vara med på passet. Har gått för samma instruktör på ett annat danspass (Famedans) innan och de gick inte så bra typ. Men dagens pass blev en suuuuccée!!! You may call me Boutella 2 nu!!! ....fast kanske inte! Men jag hade riktigt skoj iallafall!!

Moa:
Åh, vad spännande med JulSpinningen! Fick du ihop bra låtar??? Hoppas det blir jätteskoj!!!

Mee:
Definitivt en sport! Jag hade ett pass lussekatts- och pepparkaks-ätande igår. Det var tufft!!! Jag lyckades få i mig en hel del på mycket kort tid!!
Ha en fortsatt skön och lugn helg!!

Anonym sa...

stressen är på en rimlig nivå, det mesta är klart inför jul iaf... :) blir vila på julafton-juldan, men sen kör jag vidare som vanligt! lika bra att köra på nu när man är ledig :) hehe.

Mjölksyra sa...

Elvira:
Skönt att det mesta är klart med julen! Hoppas du får det riktigt gott och mycket mys!!!

Anonym sa...

Härligt! *L* Tycker Bille Boutella passar perfekt jag... Måste varit dom inspirerande videosarna som hjälpte till där... ;)