söndag, januari 13, 2008

BiLLe: Tidigt på söndag morgon.


God Morgon! God Morgon!
Sovit gott? Pigg och kry och redo för dagen?

Nyttig gröt i olika varianter blev det övervägande svaret på min fråga i veckan om vilken frukost man hade ätit! Men nu när det är söndag och helg och lite lugnt och skönt, ser din frukost annorlunda ut då eller kör du på med samma nyttigheter som i veckorna?

Jag äter gärna havregrynsgröt med varierande tillbehör i veckorna, men på helgen blir det oftast lite annorlunda. Mestadels gott bröd med olika pålägg istället. Ibland liite onyttigare. Och lite mer. :-)

Idag blir det ännu en vilodag från träningen. Men på måndag är det fullt ös igen!

Ha en härlig söndag!

17 kommentarer:

Anonym sa...

Jag äter också lite godare på helgen, iaf på söndagar :-) Ha en bra dag morgonpigga du !

Anonym sa...

Godmorgon på er! Jag sitter i skolan redo för att börja tentaplugga(igen) men först rotar jag runt bland alla mysiga bloggar och dricker morgonkaffe, mitt söndags lyx!

Jag brukar inte variera min frukost desto mer, det blir inte lika roligt om man inte har sällskap- havregrynsgröten funkar bra till vardag och fest! :-P Om jag är hemma däremot brukar vi ladda bordet med massa gott och sitta och äta i flera timmar! Det är guld värt!

Ha en trevlig dag!!

Ebba sa...

Jag kör på med gröten jag. ;D Fast nu var det några dagar sedan jag åt den efter lite problems med magen, så det var en efterlängtad comeback! :-D

Anonym sa...

Här blir det gröt som vanligt och kokt ägg. Äter knappt något mjukt bröd alls sen januari 2005 utan bara någon knäckemacka då o då. Fazers rågform har jag smakat på några ggr - Gott!

Träning för min del idag men troligtvis vilodag imorgon igen då jag jobbar länge.

Ha en härlig söndag!

Jossan sa...

Godmorgon tjejen!
Själv så äter jag samma frulle i stort sett alla dagar på veckan, medans vi har lördag som "vår" hotellfrulle dag=) Jag köper hem gott mjuktbröd, guldmusli, någon extra god yogurt, grönsaker, kokar ägg och testar nån ny brämhults juice. Lördagar brukar kännas som en lyx dag helt enkelt. Så kommer jag nog alltid att ha det, den dagen man får barn så vill jag att lördagen ska vara den dagen alla äter frulle gemensamt, en mysig start på dagen helt enkelt=)
Ladda nu ordentligt inför morgondagen=)

M sa...

Ni har så fina bilder i er blogg. Jag är ganska dålig på att äta frukost. Skulle vilja lära mig äta gröt på morron men det tar emot jag blir lixom för mätt av det så jag mår dåligt.. Försöker därför äta yoghurt el fil på morron..

Anonym sa...

Det skulle vara kul om du svarar på min nya fråga! Frågan står undre min profiltext. ♥

Anonym sa...

Sovit som en stock, från tidig kväll till arla morgon. Med andra ord pigg, utvilad och redo för kvällens utmaningar!

Min frukost brukar se ganska samma ut oavsett morgon, men det beror väldigt mycket på hur olika mycket tid jag har. Idag blev det faktiskt rostad franska med marmelad, stor kopp te, ett glas juice och en kiwi. Mumma.

Ha en skön söndag!

Anonym sa...

Vad gott det där såg ut på bilden! :) Jag brukar lyxa till min frukost även i vardagen utan för den sakens skull göra den onyttig. Bäriga smoothies och hempressad apelsinjuice är ren och skär, nyttig lyx!

Anonym sa...

Är jag själv så blir det oftast det gamla vanliga. (äter jag frukost på jobbet blir det två grova (hembakta) mackor med leverpastej och grönsaker.

Men när pojkvännen är med så kan vi äta lite smarrigare. Fil med fruktsallad, chiabatta med avocado och skinka, allmänt nybakt butiksbröd does it for me om vi ska äta lite lyxigare :o)

Men havregrynsgröt är ju SÅ gott.
Speciellt när man varierar den. Nästan inget som slår havregrynsgröt med kanel och rivet öpple(som får koka med) och äppelmos och hackade hasselnötter på! Mums!

Anonym sa...

Lägg gärna ut lite tips på bra grötfrukostar!

Anonym sa...

Jag bara måste ha min kära gröt jag... *L* den äts alla dagar året runt... inte ofta jag äter bröd när jag tänker efter...

Anonym sa...

Hej! :-) Tänkte fråga om ni testat bovetegröt än? Jag tycker den smakar skumt! Kul att höra vad någon annan tycker eller om det bara är jag som tycker det smakar papper :-P älskar all annan gröt däremot!

Vad brukar ni ha på eran morgongröt? vill ha goda tips att variera med, är tråkit med bara kanel o mjölk hela tiden :-)

Slow-Eva sa...

Här är det också vilodag. Bakis och med massa plugg att göra blir det ingen träning så långt ögat når :(

lina sa...

Jag gillar att variera lite, som dig med gott bröd, olika pålägg och färsk frukt/bär! Men ofta äter jag också gröt som vanligt på helgerna, beror lite på!

Anonym sa...

Nej bovete har jag inte smakat, inget hit då ? :p

Har för det mesta skivad banan på men äppelmos är också en favorit, tröttnar aldrig på det haha :-)

Mjölksyra sa...

Saga:
*hihi* Är inte morgonpigg egentligen. Jag hade varit uppe hela natten för att jag jobbat, så jag hoppade i bingen efter min frukost idag! :-)

Moa:
Superflitig du är! Hoppas pluggandet gick bra!!
Mysigt äta långrukost med familjen!!

MrsEbba:
Härligt att du gillar gröt så mycket!
Själv har jag inte alltid gillat det. Så det var bara för något år sedan jag började med det.

Sweetie:
Kokt är är såå gott! Har du nånting på?

Jossan:
Låter riktigt underbart med din lördagsfrukost! Supermys!!

Magdalena:
Vad kul att du gillar bilderna! vill ju så gärna försöka inspirera lite med fina bilder!
Man måste ju inte äta gröt heller. Fil eller naturell yoghurt med bra tillbehör är ju nyttigt och gott också!

Junitjej:
Klart att jag vill! Har redan varit inne och svarat!

Fredrik:
Rostat med marmelad..mums! Det var längesen!

Starlet:
Hemmapressad juice är min absoluta favorit också! Love it!!

Emi:
Aaah, ciabatta sååååå gott!!! Det skulle jag kunna äta ihjäl mig på om jag bara tillät mig!

Annoula:
Ok,kommer ett inlägg!

Susanne:
Gröt är gott, på nått konstigt sätt. För ser det så himla gott ut egentligen om man inte har några tillbehör till?

Milla:
Har faktiskt inte testa bovetegröt än! Men är nyfiken!
Ett inlägg om gröttips kommer!

Evasleva:
Hoppas du känner dig bättre ikväll och lyckats plugga massa!

Lina:
Om jag ska träna på helgen så brukar jag äta gröt också, annars blir det bröd med goa pålägg.

Saga:
Har inte heller testat bovete! Men måste nog göra det för att se om jag gillar det!