torsdag, november 29, 2007

BiLLe: Plums I Vattnet

Ska snart iväg och simma. Ska bli mysigt med lite kvällssim!
Den här gången får jag dock inte glömma att dricka ordentligt. Så mycket vatten runt omkring en, men ändå glömmer jag att dricka.

Sist jag var och simmade fick jag mig en ordentlig tankeställare när jag såg en hårt simmande snubbe som hade en vattenflaska ståendes vid bassängkanten som han drack ur med jämna mellanrum. "Hmmm"...tänkte jag!
Senare på kvällen/natten blev det tydligare för mig när kroppen skrek efter vätska och samtidigt så gick det inte släcka törsten. Då hade jag varken druckit innan simningen, under tiden eller efter. Annars klunkar jag vatten "hinkavis" innan och under tiden ett vanligt träningspass ju.

Vad tränar du ikväll???

*plums*

17 kommentarer:

Anonym sa...

Ha så kul på simningen :D

tenah sa...

Åh mysigt å simma ju!
Ikväll blir det klättring för min del. =)

lumumma sa...

Å, nu fick jag mig en puff att komma iväg och simma! Tack! Min träning idag har varit en lång snabb promenad - annars är det vila som gäller efter styrkan igår. :)

Anonym sa...

Å tack! :-) Gud vad skönt att simma, jag skulle gymma men det blir imorron ist, tog en liten prommis i alla fall :-)

Anonym sa...

Åh, jag VILL träna ikväll.. men jag sitter fast på jobbet till kvart över elva.. lite jobbigt träna efter det. hade väl kunnat träna idag.. men idag har blivit en härlig dag i frisörstolen och shoppande av julklappar, jippi! hoppas simningen var härlig!

löpningseufori sa...

hoppas simningen går bra! vad mysigt! jag har varit ute o sprungit i djupsnö, det var spännande :)

Anonym sa...

Åh vad härligt att simma! Själv har man inte simmat på år och dag (de har byggt om simhallen där jag bor och det har tagit typ 2år =/)Men nu på lördag har de invigning så det blir kanske att jag börjar simma där igen! :)
Ikväll blev det ett kvällspass på gymmet, väldigt härligt. Ha en trevlig kväll! :)

Anna (Orka mera) sa...

Jag har pumpat och spinnat. Och nu är jag mööör i hela kroppen. Ska bli kanonskönt att slänga sig handlöst i sängen!

Mjölksyra sa...

Sofia:
Det var kul! Och skönt! Och mysigt!

Tenah:
Vad skoj med klättring! Hade varit så roligt att börja med det igen!

Lumumma:
Hoppas du kommer iväg på simningen för det är sådär riktigt mysigt. Himla skön känsla efteråt!

Milla:
Promenader är skönt!

Emi:
Oj vad sent på jobbet! Nä, efter där vill man ju inte träna. Låter som du haft en skön dag innan jobbet iallafall!

Josefine:
Det låter verkligen så härligt när skriver om din löpning i snö!

Jonna:
Låter ju helt perfekt att det är invigning av nyrenoverad simhall nu i helgen! Perfekt att börja simma igen ju!
Hoppas du hade ett bra pass på gymmet!

Anna:
Låter som en tuff träningsdag!Hoppas du sussar riktigt gott!

Anonym sa...

Idag har det bara blivit promenixande... X 2 visserligen... *L* I morgon blir det gymet igen... Så marsch pannkaka i säng med mig...

Mjölksyra sa...

Susanne:
Hoppas du får sova riktigt gott!
Jag borde också..den är 02.29..ska bara..

Em Löfgren sa...

älskar er blogg! man blir så glad när man läser den! =)

j sa...

åh, gud så mysigt att åka iväg o simma. måste göra det väldigt snart. simma, basta, mysa. underbart!

Anonym sa...

Det blev Combat igår för min del (instruerande). Idag lite styrketräning, om jag orkar och hinner. Känner för lite fredagsmys med lugn och ro, resterande helgdagar blir rätt hektiska och fullspäckade. ;)

Anonym sa...

Det är vanligt att man glömmer dricka när man simmar. Man tänker inte på det, särskilt när man har så mycket vatten kring sig. :) ingen träning för mig. Bara vila..

Anonym sa...

Vilken härlig bild! Jag tränade spinning och core igår.

Mjölksyra sa...

Emelie:
Åh vad roligt! Tack så hemskt mycket för din Underbart snälla kommentar!

Senapsgul:
Riktigt härligt är det!

Fredrik:
Hoppas du får en riktigt fredagsmysig kväll!

Kristin:
Hoppas du får en skön vila med McDreamy! :-)

Moa:
Spinning och Core låter som en tuff träningsdag!