tisdag, november 27, 2007

BiLLe: Styrka & Kraft


Jäklar vilket skönt styrkepass på gymmet ikväll!!! Woohoooo! Massor med styrka, kraft och energi. Höjde nästan alla vikterna och riktigt kände hur musklerna växte och nästan spräckte mina kläder.... *hahahaha*... njaa, kanske inte riktigt...

Jag tränar mycket sällan på gymmet på kvällarna. Jag gillar helst att göra det när jag typ gått upp en stund efter eventuell frukost. Jag brukar ha svårt att motivera mig och genomföra träning på kvällarna som inte behöver bokas i förväg. Men idag...shit... är det sån skillnad att träna på kvällen istället för på morgonen, eller var bara det ren tillfällighet!???

Märker du tydlig skillnad på morgon- och kvällsträning? Vilket föredrar du?

16 kommentarer:

Anna (Orka mera) sa...

Absolut! Kroppen är mycket mer i gång på kvällen. Jag är starkare och orkar mer rent konditionsmässigt. Men ändå gillar jag morgonträning... det är sånt underbart sätt att starta dagen!

Prralin sa...

Japp på kvällen känns det att man kommit igång och fått i sig energi under dagen (förhoppningsvis). På morgnarna har jag en tendens att nästan bli lite smått svimfärdig om jag försöker mig på någon ansträngande träning...

Anonym sa...

Mitt på dan! *hihi* Verkligen inte på morgonen i alla fall... då har varken jag eller min kropp vaknat till... ;) Men pomenixerna kör jag jue då... sen in med massor av gröt... :P å så bär det av till gymet efter en stund... Jag blir jue så gott slö efter träning när jag kommit hem å fått mat i mig... Då lockar soffan... Fast nu är det dax att nanna... :)

Natti natti!

Anonym sa...

jag är oftast piggare och orkar med, bådde kondis och styrka, på morgonen! på eftermiddagen/kvällen är det som om kroppens energi tagit slut... Så jag föredrar helt klart morgonpass!!

Anonym sa...

Morgonträning, jag piggnar till! Shit vilken peppande bild =)!

Anonym sa...

När det gäller styrka är jag oftast mycket starkare på kvällen, kring 18.30 helst för då har middagen hunnit krypa ut i muskelrna i form av energi. På morgonen kan jag vara extra star knär det gäller kondition, humöret är på topp och därmed även motivationen.

Anonym sa...

Morgonträning! Älskar att träna på morgonen, då får man värst endorfinkicken som man kan leva på resten av dagen. Är å andra sidan en morgonmänniska, och blir trött väldigt fort ´på kvällen så det har väl lite med det att göra också skulle jag kunna tro.

Sus sa...

Jag gillar morgonträning bäst! Men det blir ju som oftast kvällsträning.
/Sus

lina sa...

Jag föredrar morgonpass. Men det förutsätter att jag ätit frukost innan, annar blir jag svimfärdig!

Anonym sa...

sv; ja, visst är den?!
Jag föredrar morgonträning eller mitt på dagen.. När jag kör kvällsträningar blir jag alltid så trött..

Sporty Spice sa...

Jag är faktiskt morgon OCH kvällsträningsmänniska. Av någon anledning är dock klockan 09.00 och 17.00 då jag har som mest sprutt.

Anonym sa...

Oja! Samtiigt blir träningen på kvällen sämre än den på morgonen om den är allt för sent. Idag ahr vi t.ex träning med lget mellan 20-22. På gränsen till för sent.. Det är en hårfin balans att hitta bra träningtider. Skoj att du ökade vikterna, bra jobbat!

Anonym sa...

När jag var runt 20-25 så tränade jag helst på kvällar och ganska så sent dessutom. Det funkade bra då. Nu föredrar jag att träna direkt på morgonen. Känns som ett skönt sätt att komma igång och man mår jättebra hela dagen.

Mjölksyra sa...

Anna:
Att starta dagen pigg och glad är ju verkligen inte fel!

Prralin:
Svimfärdig av chock skulle jag känna om jag var uppe tiiidgit för att träna. :-)

Susanne:
Riktigt tidigt på morgonen har jag nog aldrig tränat tror jag. Om inte 10-12 räknas som tidigt då förstås!??? :-)

Emelie:
Du är verkligen så grymt duktig med din träning innan jobbet! Mycket imponerande!

Annoula:
Ja, visst blir man sugen på styrketräning när man ser bilden!? :-)

Moa:
Jag tror faktiskt att jag ska försöka köra styrka på kvällarna så gott det går ett tag framöver för att se skillnaden.

Ebba:
Vad härligt att kunna gå upp tidigt och köra järnet! Jag vill också vara morgonpigg!!

Sus I Dus:
Morgonträning är ju inte alltid lätt om man tex börjar tidigt på jobbet.

Lina:
Yr och svag blir man om man kör för hårt utan mat det första man gör när man går upp.

Kristina:
Fast det är ju inte fel när man ska sova iallafall! :-)

Sporty Spice:
Det låter ju helt perfekt att vara bådeoch!

MsFatso:
Tacktack!
Blir du inte jättepigg sen när du ska sova på kvällen efter så sen träning??

Eva:
Jag har nog aldrig provat att träna sådär riktigt sent... Simma sent på kvällen hade varit lite häftigt!

Anonym sa...

Ja, jag började bli liiite orolig... *L* Men 10-12 då promenixar man jue å vaknar till liv... ;) Sen vid 14-15 gymmar man... Å nu kikar man efter bok!

Anonym sa...

Susanne:
Ja, det låter som bra tider det där. Fast jag är himla dålig på promenader bara.
Sussa gott!