torsdag, november 08, 2007

BILLE: Vad räknas som träning?

Min sambo har alltid retat mig för att jag aldrig räknat vanligt hederligt kroppsarbete som typ gräsklippning, trädgårdsarbete, renovering och sånt som träning. Men efter den här veckan är jag nu beredd på att ändra mig...

Fy f*n vilken träningsvärk, matthet och extrem trötthet jag har känt den här veckan! Det beror då inte på mina tre tränade pass (Spinning, Funk och Afro), utan av renoveringsarbete som pågått i en vecka nu.... typ riva ett helt badrum...

Vaddå styrketräning på gym?? ...svinga släggan och slå ner kakel och träplankor (rygg, axlar, biceps & triceps träning), hacka bort klinker & slita och dra loss plastmatta som sitter som berget (bra ryggträning där. lite mage involverat också), bära måååånga tunga hinkar upp och nerför trappor (mycket fin ben-och rumpträning och lite armar om dom är böjda)... i många timmar i sträck i flera dagar!
Jag tror faktiskt att t.o.m Rocky hade blivit avundsjuk på mig efter den här veckan. ;-)

12 kommentarer:

lumumma sa...

Har läst ngnstans att en rejäl storstädning är bland den bästa träning för hela kroppen man kan få! Det brukar jag tänka på när jag ska städa... :)

Anonym sa...

Jesus, grymt jobbat där! Tyvärr tycker jag att renovering och städning överlag är så tråkigt, så jag brukar jämt smita undan, haha. Kanske borde ge det en chans till =)

Anonym sa...

ojoj, du har verkligen fått träning den här veckan! :)

Anonym sa...

Ja fy tusan :D Det kan vara riktigt jobbigt att syssla med sånt.. Jag får grymt ont i armarna när jag tex gjort grejjer som kräver att man håller armarna högt under en längre tid (t.ex. måla tak).. :P

Mjölksyra sa...

Lumumma:
det ska jag definitivt försöka tänka på nästa gång jag ska storstäda. kan annars vara nååågot svårt att motivera sig till det!

Ebba:
fast riva ner och ta sönder är riiiiktigt skoj! Annars kan nog jag också tänka mig att smita undan ibland! :-)

Sofia/Mayflower:
ja det känns i hela kroppen, och den skriiiiker efter vila nu!

Dessi:
undra om man ska skriva ner sånt här i träningskalendern!???? :-)

Anonym sa...

Ja förr behövde dom inte gå på gym när dom jobbade med kroppen... *L* (nu är det jue så mycket stillasittande jobb, nu sliter stressen på folk istället) Du skulle sett min pappa i yngre dar... Wow!

Anonym sa...

Det sägs ju att man får ut mer effekt av att variera sin träning så du får renoverar ett rum i månaden?! Jag gillar rivandet :-)

Cocoskycklingen blev verkligen supergod!

Anonym sa...

oj, det var mycket träning! och att riva ett helt badrum låter som ett träningspass i sig;)

Anonym sa...

Förresten ja- äppeljuicen ger lite sötma :)

Mjölksyra sa...

Susanne: Jamän nu blev jag allt nyfiken på din pappa! ;-)

Anna: ja fler rum behövs ju definitivt renoveras. fast just nu vet jag inte om jag trots allt kanske föredrar vanlig hederlig styrkträning...mindre träningsvärk! :-)

Och Cocoskycklingen såg riktigt krispig ut på bild!

Sofia/Dagensmat: den där soppan lät verkligen god. och så spännande med äppeljuicen! ska sparas bland mina sopprecept!

Anonym sa...

finns grymt mycket bra träning i vardagen som tar attans på kroppen!! som min obligatoriska hökörning på sommaren!! 8 timmars kastande med 12 kilosbalar är inte att förakta!!

Mjölksyra sa...

Emelie: oj,oj låter verkligen tufft med hökörningen!