onsdag, november 07, 2007

JENNY: Funk igen!!

Idag övergav jag Body combaten för min nya förälskelse Funk. Upptäckte att jag inte är ensam att gilla funk för vi var minst 80 stycken i lokalen, och nä, jag skämtar inte. Både Bille och jag stod inklämda mellan några tjejer och step brädorna längst med väggen. Varje gång vi skulle röra armarna slog vi till varandra. Dessutom skulle vi försöka se vad instruktören visade också. Inte det lättaste. Det var inte samma instruktör som hade passet i söndags så både koreografi och musik var utbytt. Men instruktören hade knåpat ihop ett utmärkt program. Det finns dock lite att finslipa för min del. Nummer ett är attityden. Måste se lite tuffare och "coolare" ut. Nummer två är gunget. Försöker verkligen slappna av och vara sådär mjuk, men jag känner mig stel som en pinne. Men det är väl att öva, öva och öva. Får se när det finns plats i filofaxen för nästa funk pass.

IIIHH!!!! Jag glömde det bästa ju!! I slutet av passet delades vi in två grupper och så "battlade" vi. Dvs. en grupp stod vid speglarna och tittade på när andra gruppen dansade och så tvärt om. Jätteskoj. Kände mig riktigt cool och proffsig.


7 kommentarer:

Anonym sa...

På söndag kanske??? :-)

lumumma sa...

Vad kul det låter! :))

Anonym sa...

oj 80! det var många :P

Anonym sa...

oj, så mycket människor. Jag tycker det är jobbigt när man inte får svängrum för armarna, särskilt om passet involverar snurrar, det är så lätt att man krockar med alla då :)

Anonym sa...

Gud vad roligt med battle!! Värsta oväntade ju. =)

Anonym sa...

jag kände mig helstirrig och nervös när alla skulle titta! :-)
fast coolt var det!!!

Anonym sa...

låter kul!