lördag, november 03, 2007

JENNY: Höst

Nu är hösten som finast. Alla blad skiftar från grönt till både gult, orange och vackraste rött. Luften börjar bli lite kyligare men det är fortfarande så varmt att man kan ta långa sköna promenader utan att frysa. Tjocka gosiga tröjor plockas fram och det är "legalt" tända levande ljus, krypa upp i soffan med en kopp te och en bra bok. På sommaren "måste" man ju vara ute hela tiden. Men det allra bästa av allt är nog att värmen i träningslokalerna är humana igen. Ett par pass i sommar höll jag på att avlida pga värmeslag. Det gick helt enkelt inte att träna inomhus! Så nu ska åtminstone jag ut och njuta av höstsolen under en lång skön promenad.

6 kommentarer:

j sa...

Att njuta av höstsolen under en långpromenad låter himla mysigt! vardagslyx liksom.

Anonym sa...

Jag älskar hösten!!! :D

Anonym sa...

Åååh, jag håller verkligen med dig! / Sanna

Anonym sa...

Kunde inte sagt det bättre själv... *L* Myser just nu inne med lavalampa å god bok... Alla andra är väl ute å imundigar %... ;)

Anonym sa...

Jepp, fy sjutton vad det var varmt att träna i somras! Speciellt det där Ki-passet som vi gick på, på typ sommarens varamste dag...svettigare och varamare och så nära svimmning har jag nog aldrig varit.... Så höst gillar jag!!

Hoppas du hade en riktigt skön promenad!

Mjölksyra sa...

josefine:Hmmm,det känns riktigt skönt när man går och lapar den sista solen.

Filibabba/jagger: ja, hösten har en tjusning.

Susanne: Är det en bok du kan rekomendera?

Bille: När det är så varmt som det var den gången ska man nog inte träna! Det känndes inte riktigt hälsosamt.