fredag, november 02, 2007

BILLE: So You Think You Can Dance!

...Nope, I don´t think I can dance!

Jag är stel, orytmisk och trög! Vilket danspass jag än går på så är det alltid jag som som går åt fel håll, ser förvirrad ut eller har värsta stilen. Alla andra i gruppen är helt i symbios med varandra och har mjuka, fina dansanta rörelser.... Jag undrar om det finns fler likasinnade där ute??? Men framförallt, finns det någon som varit så här riktigt kass, men är en riktig Dancing Queen nu??? För isåfall ska jag inte ge upp hoppet om att en dag se riktigt snygg ut på ett danspass... ;-) För sluta gå på danspass kan jag ju inte göra, det är ju så KUUUL!

Gårdagens danspass Body Jam var riiiiiiktigt roligt. (Du missade definitivt nått Jenny!!! :) Vilken glädje man kände under passet! En ren njutning, och man önskade att det kunde vara längre än en timme för man ville inte sluta....

Ni som inte provat Body Jam, PROVA!!! Sjukt roligt! Och det är inte överdrivet svårt... en sån som jag kan ju gå på det!!! Man kanske inte sätter stegen första gången, men kanske nästa gång igen. Och så är det ju en sån salig blandning av olika danssorter på ett och samma pass som man får prova på. Beroende på vad releasen (nytt var tredje månad) har att erbjuda så kan det vara allt från Hip Hop, Funk, Jazz, Bollywood, Salsa, Jive, Ragga m.m... Kan det bli roligare???

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hoho, men så länge du tycker att det är roligt borde det ju gå åt rätt håll. Koordination måste man nöta på. Kämpa på, hej och hå! :-) Ha en trevlig softisch kväll.

Puma sa...

Ang gym ikväll eller inte: följ magkänslan! Vill du verkligen gå, men känner dig lat - GÅ! Vill du gå, men känner att du tränat mycket och borde vila - GÅ INTE! :-)

Bodyjammen låter kul. Undrar om det är som sats dans månne?

Anonym sa...

Nope det kan det inte, Body Jam är en fantastiskt rolig upplevelse! :)

Mjölksyra sa...

Moa: Hehe..tack!
Hoppas du själv hade en kanonkväll på ditt gamla ställe!

Puma:Det var nog faktiskt lite lathet ska jag erkänna...så jag borde ha gått.. *skäms*

Fredrik: Jepp! Les Mills har bra grejjer helt enkelt! :-)

Anonym sa...

BodyJam låter så kul! Aldri hört om innan, där jag tränar finns int det...

Anonym sa...

med träning och vilja går allt! :)

Mjölksyra sa...

Sofia/Dagensmat:Hoppas du får chansen att prova en dag!

Kristin: Hoppas! :-)

Anonym sa...

Ja hur gick det med mantrat: allt jag vill det kan jag... *L*

Mjölksyra sa...

Susanne: *skrattar* just det! jag hade visst redan förträngt det! skärpning! :-)