torsdag, januari 31, 2008

BiLLe: Så mycket mjölksyra!!

Men OOOJ! Och AAAJ! Ont och ömt! Min kropp! Smärta! Shit!

Gårdagens Boxningspass var stenhårt! Svett sprutade! Mjölksyran skrek! Musklerna skakade! Men jösses, vilket vansinnigt KUL pass!!! Det var längesen boxning var så häär roligt! Men idag kändes det allt i kroppen. Sååå trött och SEG!

Men inte blev det någon vila eller ro idag för det... 60 minuter Core. Såå tufft och såå jobbigt, IGEN! Och massor med MJÖLKSYRA! Kramp! Smärta! Protest! Varför har ingen berättat att Core är så häär jobbigt!!??


Nu har det blivit lite väl många dagar i sträck med träning! Det har varit Jättekul vecka, men nu känns det i kroppen alldeles för mycket!
Jenny och jag provar nytt träningställe i Malmö, vilket innebär 2 veckors prova-på-träning. Och då måste man nästan offra sig lite och passa på och testa så mycket som möjligt juu, eller hur!? :-)

Fast nu måste jag bara vila och ta det liiite lugnare i några dagar... I helgen drar jag till de småländska skogarna för att hälsa på släkt och vänner, och för att äta mammas goda mat och bli lite ompysslad.

Ha det GOTT, och ha en sköööööön Helg!

21 kommentarer:

Anonym sa...

Ska du nu ut på vägarna när det är storm igen... Eller det var väl glashalt sist... Kör nu försiktigt å ha det så gott! :)
Ska nog ta det lugnt under helgen jag med om det är sånt här busväder... Regnar å blåser som 17 just nu... *huah*

Anna (Orka mera) sa...

Vad är det för nytt ställe ni testar? Låter jättespännande!

Anonym sa...

Hej där! Jo den var bra och det tog verkligen, trotts att jag körde de lättare passet. Nej det är nr 1 så det är den första dvdn :)

Anonym sa...

Se till att mysa, ta det lungt (både mentalt och på vägen) och ha det riktigt skönt.

Ingen vila för mig men wtf, bara bita ihop! ;)

Mjölksyra sa...

Susanne:
Glashalt sist! Snöblandat iskallt blåsregn idag! Högre makter försöker hindra mig från att bege mig till Småland!:-)
Hoppas du får en superskön och lugn helg med mycket mys!

Anna/Orkamera:
Stället är inte nytt i Malmö, utan nytt för oss! GoodLife, ligger vid Caroli. Suverän och trevlig personal! Riiiktigt inspirerande instruktörer på dom pass vi varit på. Skulle verkligen vilja börja träna här! Dock är det lite för lite gruppass tycker jag! Och dyrt! Men kanske ändå...

Rosabubbelgummi:
Jag har aldrig testat att köra efter träningsdvd men är jäkligt nyfiken!

Fredrik:
Tacktack! Ska försöka, behöver verkligen vilan nu!
Hoppas du får roligt under din tuffa helg!

Vägen från 137kilo sa...

Åh det låter mysigt med mammas mat som plåter på din aömma stackars kropp ;-) Ha en riktigt skön helg!

(tack för berömet för ögon-cupcaksen!)

Ebba sa...

Åh, vad härligt det lät! =) Hoppas att du får en toppenhelg. Du är väl värd lite vila. :)

Jossan sa...

Klokt av dig att lägga in lite vila, skönt att då passa på att åka från stan=)
Jag har instruktörs visning i morg efter jobbet, sen funderar jag på åka ut till mammsen på landet=)
Vilken träningsvecka du haft, GRYMT tjejen!!
KRam och godmorgon

Anonym sa...

Gud det låter som en sån där euforisk upplevelse! Härligt jobbat!

Anonym sa...

Kul att prova nytt träningsställe:-)

Anonym sa...

Mjölksyran kommer ju alltid fortare när man är lite trött i kroppen från början... ;-) Testa samma upplägg utvilad så är det nog inte lika tufft...
Och att vädrets makter försöker hålla dig kvar i Skåneländ är inte så konstigt. Det är ju där man ska vara! :-)

löpningseufori sa...

trevlig helg med massor av vila!

Anonym sa...

Låter som du mår rikigt bra idag! ;)

Sus sa...

Åh så härligt att få vila då nu när du är slutkörd i kroppen!

Vila har gjort dig välförtjänt utav!

Ha en trevlig fredag!
/Sus

Anonym sa...

Underbart när man efter ett pass känner hur musklerna skakar av ansträning!

Och core är ju bara för underbart :D

Anonym sa...

Roligt med jobbigt och tusan så effektivt =) Så fort min säsong är slut ska jag testa ALLA pass gymmet har att erbjuda, blir så motiverad när ni testar nya grejer titt som tätt =) Ha en härlig helg!

Anonym sa...

Core är kul med så joooooobbbigt! Hoppas du får en bra helg med :)

Henrik sa...

Jag kommer ihåg vilken träningsverk jag fick efter box-pass. Nu var det ju förstås för 1 miljon år sedan så i verkligheten var det nog VÄRRE än jag minns.

Ha en riktigt guttig helg på dig ;)

Stina sa...

Vad är det för ställe ni testar :)?

Mjölksyra sa...

Vägen 137kg:
Du är grrymt duktig på att göra snygga och läckra bakverk!!

MrsEbba:
Hoppas du får en skön helg du med!!

Jossan:
Vila är skönt! :)
Lät mysigt att hälsa på mammsen på landet! Hoppas du får det riktigt gott!

Moa:
Euforiskt och roligt men smärtfullt nu efteråt! :-)

Erika:
Alltid lika roligt och spännande!

Cia:
hahaha.. ja det var knappt jag lyckades ta mig ut från skåneland! motvind hela vägen! men det gick. frågan är bara om jag kommer bli insläppt dit igen!? :-)
Och, intressant det du skriver om mjölksyra..

Löpningseufori:
Ha en underbar helg du också!

Mats:
Idag gör det ont! MYCKET ont!

Sus:
Tack! Hoppas du själv får en fin helg!!!

Victoria:
Har inte kört så mycket Core innan! Men nu fick jag verkligen smak för det! Skitskoj ju! Måste gå fler ggr.

MsFatso:
Såååå roligt och alltid lika spännande att testa nytt! Man får en sån riktig kick av det!
Ha en fin helg du med!!!

Sofia/Dagensmat:
Sjukt jobbigt! Men såå Roligt! trodde inte core kunde vara så skoj!

Henrik:
HEEEEEEJ!!! Så du hittade hit tillslut!?! KUL juu!
Neejdå, träningsvärken är precis som du minns den! Kanske t.o.m värre! Kommer du inte ihåg att vi inte kunde träna på flera, flera dagar efter boxpassen där i början!?
Föresten, är det inte dags att hänga med mig och Jenny och träna lite igen!? =)

Stina:
Vi testar på GoodLife vid Caroli! Gillar stället skarpt, även om dom inte har så många gruppass som jag hade kunnat tänka mig. Himla bra personal och instruktörer! Man känner sig så himla välkommen där!

karolin sa...

Vilken mysig blogg!

/karolin