onsdag, januari 16, 2008

BiLLe: Sommarlängtan!

Ok, det kanske är lite tidigt, men det hjälps inte... jag har börjat längta efter sommaren riktigt mycket nu! Jag kan t.o.m tänka mig att hoppa över våren bara det blev sommar. Det är grått ute hela tiden, ingen sol och bara kallt och då kan man inte låta bli att drömma sig bort till sommarens soliga dagar.....

Därför längtar jag till sommaren:


Man kan frossa i vattenmelon! Så sött, så gott!



Läsa högavis med spännande deckare och lättästa, roliga och romantiska chicklitböcker i gräset, solstolen, vid poolen eller på stranden. Detta är livet!



Jogga bland blommor och blad i lummig grönska och insupa sommarens härliga dofter.



Bada, plaska och simma i havet eller sjön. Ljuvligt!



Äta solmogna jordgubbar! Mmmh!



Cykla långt, länge och mycket tills mjölksyran skriker i benen.



Sola! Sola! Sola!



Träna på stranden!


Längtar du?

27 kommentarer:

Anonym sa...

Gubbarna längtar jag mest efter... *L* Annars vill jag allt ha våren... tycker om den jag... Inte undra på att man är trött när det är så här mörkt regnigt å blåsigt varje dag... Den dan det lyckades skina upp här vaknade jag verkligen till! Tur det går mot ljusare tider i alla fall... :P

Prralin sa...

Vem fick inte ett släng av sommarlängtan nu då... :)

Anna (Orka mera) sa...

Jag vill oxå!!!!!!! Vilka härliga bilder! Knappt 5 månader kvar...

Anonym sa...

Jaaa, det gör jag verkligen!!

Löpning & Livet sa...

Ja jag längtar också! Fast först skulle jag vilja ha lite RIKTIG vinter med snö och minusgrader! Men det kan man väl bara drömma om här i gbg.. Suck!

Anonym sa...

Längtar otroligt mycket, värme....

Jossan sa...

Jag längtar något fruktansvärt.. regn och rusk här i Umeå i dag, så triiiiist. Tur att tiden går ändå så pass fort, snart har vi sommar och får en massa härlig energi av solen=)Jätte fina bilder!

Sofy sa...

Näe! Fy vad taskigt att lägga in så mycket härliga bilder när det är grått och regnigt ute och jag precis kommit till kontoret för ännu en vinterdag!!! Åh, nu längtar jag med!

Kan tipsa om boken "jaktsäsong" om man vill läsa chiclit innan sommaren. Läste den på semestern då den är med gratis i januarinumret av tidningen Hennes och den var faktiskt riktigt bra. kanske inte så at den går till historien, men vilken chiclit gör det å andra sidan..men kul och underhållande och mysig. Mycket skratt!

Ebba sa...

Men skojar du?! Jag har velat ha sommar i flera veckor nu! =) Bilderna gjorde inte saken bättre. ;) Ge mig en solsemester pronto! Haha.

Anonym sa...

Nja våren vill jag inte hoppa över. ÄLSKAR våren! Men februari och mars kan vi hoppa över för det lär väl inte bli någon snö ändå. Är SÅ trött på allt regn och just nu vill knappt vovven gå ut på promenad längre *fniss*.

Underbara bilder som alltid!

Slow-Eva sa...

Det är var ju ett elakt inlägg! Om man inte redan hade, så har man ju otrolig sommarlängtan nu!

Em Löfgren sa...

jag längtar massor!!!! bland annat för att jag inte hade nåt ledigt sommaren 2007 och nu sommaren 2008 ska jag ha mitt livs första betalda semster!! jiiiippie!!!

lina sa...

Jag längtar hur mycket som helst! Vilka underbara bilder!

Anonym sa...

Jag tycker vi ska införa tio månader sommar och två månader övriga årstider i Sverige.
:-)

Sus sa...

Åh efter dina bilder så längtar jag ännu mera efter solen!
Sommar sommar sommmar...

Kram Sus

Mjölksyra sa...

Susanne:
Gubbarna??? Muskulösa halvnakna sådana eller!?? :-)
Jag ÄlskaR våren också!! Men jag var så less på all det gråa igår när jag la ut inlägget och fick en så fruktansvärt stark längtan efter mycket värme och sol.

Prralin:
*ler*

Anna:
5 månader???? Oh, my God...så länge klarar jag inte av att vänta tror jag!!

Jenny:
Visst är det härligt med sommar och sol!?

Andréa:
Jag har också längtat efter riktig vinter med massor med snö. Men jag har gett upp hoppet nu!! Kommer ju aldrig! Så nu vill jag att det ska bli varmt och soligt istället!

Sofia/Dagensmat:
Värme och sol! Vill ha!

Jossan:
Så trist med regn och rusk! Slipper iallfall jag idag, än så länge! Men det är grått och blåsigt. Hoppas verkligen tiden går snabbt nu!

Sofy:
TACK för boktipset! Superskoj! Läser periodvis massor med chicklit. Det är så skönt avkopplande! Så har du fler tips så bara berätta!

MrsEbba:
PRONTO med stora bokstäver, till mig med! :-)

Sweetie:
Älskar ju våren också! Särskilt när det börjar komma upp krokusar och träden börjar slå ut sina knoppar. Men precis som du säger så kan man verkligen hoppa över februari och mars!
Stackars vovve som inte ens vill gå ut!

Evasleva:
*ler* Var tvungen att dela med mig av eländet så att jag slapp sitta ensam och längta efter sommaren! :-)

Emelie:
Nej men vad hemskt att inte fått vara ledig på så länge! Förstår verkligen att du längtar jättemycket!

Lina:
Visst är det härliga bilder!?

Cia:
JAAA! Skitbra idé!! Riktig sommar 10 månader, vår 1 månad och en riktig snövinter 1 månad!! Så vill jag ha det!! Tror du man kan beställa det?

Sus I Dus:
Längtar så mycket så mycket efter den! Hoppas nu den blir lite soligare och bättre än förra året!

Sus sa...

Ja träningsvärk är ju verkligen en ond/skön känsla! =)
/Sus

Anonym sa...

Jag har faktiskt också haft en hel del sommarlängtan i alt rusk, inte blev det bättre av dina härliga bilder med tillhörande text.

Anonym sa...

Jag längtar Alltid till sommaren, är ingen vintermänniska alls! (bor således totalt fel.. menmen)

det blev cykling in till stan sedan 30 min på en maskin som jag faktiskt inte vet vad den heter. Det är typ som att man åker skridskor i den iallafall. Sedan fick magen sig en omgång. Och sen cykel hem. och nu ska jag äta risotto!

Stina sa...

Sv: MLR är styrkepass för mage, lår och rumpa, plus kondition. Massor av dans :).
Åh, ja, jag längtar riktigt mycket till sommaren!

Anonym sa...

jag längtar med, riktigt mycket! ha en fin kväll!

Anonym sa...

Mmm... *L* tillsammans med jordgubbar å champagne kanske... ;)

Ja nu är vädret allt bra trist! Satte å drömde mig bort i benmaskinen idag så dom skrattade åt mig... Hade tydligen vilat liiite länge om man säger så... :D

j sa...

åh. låter gudomligt underbart! jag längtar!

Anonym sa...

Jag längtar till våren - NZ here I come! ;)

Mjölksyra sa...

Sus:
Konstigt, eller hur!?

Moa:
Tänk om det kunde vara sommar NU!

Emi:
Låter som en bra träningsdag! Och gott med Risotto! Hemmagjord?

Stina:
Låter verkligen skoj med MLR!

Sofia/Mayflower:
Hoppas du har haft en fin kväll också!

Susanne:
Jordgubbar å champagne...mmmh, sounds nice!!

Josefine:
Man kan nästan längta ihjäl sig! Så länge till!

Fredrik:
Och nu blev jag grymt avundsjuk!! Fy sjutton vilken häftig resa det kommer bli!! Hoppas man får se mkt bilder därifrån!

Anonym sa...

Jag längtar också!
Var har du hittat alla coola bilder?

Mjölksyra sa...

Junitjej:
Kul att du gillar bilderna!Bilderna hittas lite här och där! ;-)