torsdag, januari 17, 2008

BiLLe: Trängas på träningen!?

Jag gillar när det är mycket folk när jag tränar!!! Inte så mycket så att man måste vänta 15-20 minuter på sin maskin på gymmet, eller att man inte kan ta ut sina rörelser ordentligt på ett gruppass, utan sådär lagom mycket folk! Det inspirerar och motiverar mig till träning när jag ser andra träna, svettas, stånka och pusta. Någon mer som tycker så?

MEN, i simhallen... där vill jag gärna vara ensam! Iallafall helst simma på en egen bana.

Det finns inget annat som kan väcka så mycket frustration och så mycket mordlystnad som när det är mycket folk i bassängen och man måste sicksacka sig fram mellan alla människor längd efter längd... och ännu värre är det när personerna börjar simma baklängessim i någon slags krampaktig grodliknande sparksim och då tar ännu mer plats på banan, och då måste man dessutom hålla extra utkik och försöka undvika att bli sparkad i magen, för dom märker ingenting... eller när ett gäng damer ställer sig och tjattrar och skvallrar i bassängen där man ska simma förbi och fattar inte alls att dom är helt i vägen och borde flytta sig.... AAAARGH!!

Men förrutom allt det så var det skönt att simma idag! :-)

12 kommentarer:

Anonym sa...

ahh.. jag blir tokig när det är fö rmycket oflk. hatar att vänta =) det får gärna vara några där men jag är nog hellre själv bland maskinerna än får vänta.. På löpbanden därmot gillar jaga tt ha lite oflk runt omkring, blir mer tävligslikt då =) Jag gör skalet för sig och innehållet till tacopajen för sig och innehållet blir oftast: köttfärs med tacokrydda, gul lök, tukrisk yoghurt, skivade tomater, oliver, fetaost och en god sallad till.. Mmm =)

Sus sa...

Grattis du var först ut med rätt svar!
Det var självklart snyggingen VIGGO!

Ja precis så är det! Ja och på badhuset är det precis så där. Jag känner verkligen igen mig!

//Sus

Anonym sa...

haha, håller med dig ;-) Hur långt brukar du simma? :-)

Anonym sa...

Nä, på badet vill jag också vara själv! Vet inte hur många gånger jag blivit sparkad och knuffad på av folk som "simmar"... eller vad dom nu gör?! Paddlar med armarna & plaskar mest!;-)

Jossan sa...

Jag gillar inte att trängas när jag är på gymmet, ibland är det så trångt så man måste vara orolig att hantlarna ska slå ihop.. inte bra, man ska inte behöva lägga fokus på det helt enkelt. Men förstår om du blev störd av det, speciellt när man ligger halv naken i bassängen=)

Sofy sa...

Vill ha som du, lite lagom, men bättre med tomt än med mycket folk. Imåndags var det faktiskt riktigt äckligt för det var nästan smockat bland konditionsmaskinerna och nån eller några hade ofräscha träningskläder så att hela lokalen, som ändå är ganska stor, stank av gammal svett. Då mådde jag riktigt illa och hade hellre varit helt själv vill jag lova!

Anonym sa...

Haha, jag håller faktiskt med dig :) När man simmar ska det vara tomt, så jobbigt när folk simmar in i varandra och man inte får plats.
Annars blir jag mest peppad när det är många människor.

Anonym sa...

Jag klarar mig utan trängsel...
Jag gillar inte ens när det kommer för mycket folk på mina egna pass, för då känner jag att jag inte "hinner med" alla.
Lagom är bäst, som vi svenskar älskar att säga :-)

Mjölksyra sa...

MsFatso:
Låter himla gott med tacopajen!! Är det helt vanligt pajskal??

Sus:
En sån snygging som Viggo kan man ju bara inte se fel på! Det är en riktig PUDDING!!! Speciellt som Aragon i Sagan Om ringen! AAaaaaaaaaaaaah! MYCKET njutningsfullt!

Milla:
Runt 1300m. Kanske inte låter så långt, men det är en 25-meters bassäng och det är inte så skoj att simma fler längder.

Erika:
Fast det värsta är dom som verkligen tar plats och tar upp nästan hela banan med sitt paddelplaskande och inte bryr sig om att man inte kan simma förbi.

Jossan:
Oj, så trångt är det aldrig på mitt gym! Men jag tränar ju också oftast på såna tider när ingen är på gymmet. Börjar känna mig ensam nu ju! ;-)

Sofy:
Neej, lukta sur svett ska det ju inte göra! Inte alls skojigt ju!

Sofia:
Om jag bara visste när det var lite folk i simhallen! Men det verkar alltid olika!

Cia:
Det ska inte vara trångt, men mycket folk tycker jag! Jag är så ensam på mitt gym ju! :-)

Ebba sa...

Jag gillar verkligen inte att trängas.. Helst är jag där ensam. ;D Eller, det kan få vara någon till där, men inte mycket mer än det. Sedan beror det ju iofs på hur stort gymmet är. Mitt är väldigt litet så om det är 6 stycken där så får man knappt plats, haha. =)

Anonym sa...

Jag gillar också när det är mycket folk när man tränar! Tar alltid i lite extra då :) Håller med om att mycket folk i bassängen är frustrerande. Hamnade bakom en stor tant i motionsbanan en gång som helt enkelt vägrade låta mig simma om! Då var jag inte på särskilt bra humör då jag klev upp :P

Mjölksyra sa...

MrsEbba:
Mitt gym är inte heller så stort, större än ditt men fortfarande litet. gud vad underbart det hade varit med ett riiiiiktigt stort gym med massor med spännande maskiner.

Jenny:
Och jag var Inte alls glad igår! Jag hade mycket onda tankar i mitt huvud!
Varför kan dom inte förstå helt vanligt vett!? Simma till höger,och släpp fram dom som vill komma förbi!