tisdag, januari 22, 2008

BiLLe: Tävlingsinstinkten har vaknat!

Jag är såååååå jätteglad för Jennys skull att hon lyckades springa så långt på löbandet igår! Jag gläds verkligen åt detta! Jag ler hela tiden! Speciellt åt att hon lyckades springa längre än mig trots att jag kämpat med min löpning i säkert ett halvår, medans hon bara sprungit några enstaka gånger(och innan det inte sprungit på 10 år)!

Jag känner absolut ingen press alls! Nejdå! Det retar mig inte heller att Jenny lyckades slå både sitt eget rekord och mitt, trots att jag innan på dagen hade gjort detsamma, men hon lyckades med 1,5 km längre senare på dagen.
Och inte känner jag någon tävlingsinstinkt som vaknar till liv och som vill göra allt, precis A.L.L.T för att slå hennes rekord om det så ska krävas att jag kollapsar i en hög och inte reser mig upp igen.....

Jag, tävlingsmänniska?!? Inte då!!! Jag är en sån som gläds åt mina träningskompisars träningsframgångar!! .....om dom inte är bättre än mig!!!

Jenny, förbered dig på en STENHÅRD match!!!!!!!

:-)


Är du tävlingsmänniska?

23 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha, jag är så mycket tävlingsmänniska att jag till och med måste vara först iväg från rödljusen.

Och... du är utmanad!

http://blogg.skanemedia.se/ceciliaisberg/2008/01/22/utmaning/

Anonym sa...

Haha som jag känner igen mig, har dock gett upp tävlan mot min sambo men nu är det min syster som får sig en hård match :) Lycka till!

Anna (Orka mera) sa...

JAAA! Jag tävlar med allt som kommer i min väg. Från fjortonåriga killar på tuffa cyklar till gamla gubbar vid rödljusen. Lycka till med löpningen. Du tar henne nästa gång :)

Em Löfgren sa...

hur lång tär det du respektive jennty sprungit nu? vad ligger era rekord på!? nyfiken ju!!

Anonym sa...

haha, ojojoj om jag är. Men jag gläds gärna åt andras framgångar, men tävlingsinriktad? oh ja! :D

Ebba sa...

Haha, fick mig ett gott skratt =) Är en tävlingsmänniska, fast då främst mot mig själv. Givetvis vill jag gärna klå andra också, men huvudsaken är att jag slår mina egna rekord ;)

Jossan sa...

Skön inställning bruden, nu är det bara att kämpa!!
Kör hårt nu tjejen=)

lina sa...

Haha, ja det finns nog en tävlingsmänniska i mig med! Men det var värre förr, försöker släppa det lite nu...vill inte jämföra mig med andra!

Anonym sa...

Ja, jag är en tävlingmänniska! Men det är jag glad över, för då strävar jag hela tiden mot ett högt mål och kan utvecklas! :-)
Vad är det för sträcka du ska slå? Nu blir jag så nyfiken!

Löpning & Livet sa...

Ja! Jag vill alltid vara bäst ju! :)

Anonym sa...

JAAA, är tävlingsmänniska ut i fingerspetsarna! :-)

Sofy sa...

He, he, he. Så in i bängen mycket. Det tävlas om allt. hela tiden. Men har försökt bättra mig. Men jag springer aldrig så fort som när nån annan är med, är aldrig så pigg på intervaller och gör aldrig så bra resultat styrkemässigt när jag är själv jämfört med när nån är med och tränar. Jag är en sucker för attention helt enkelt, ha, ha... Lycka till med springandet!

Anonym sa...

ja eller hur :D
jag är världens tävlingsmänniska jag med, vilket kan ha sina nackdelar ibland om man säger så ;) Lycka till iallafall!!!

Anonym sa...

Gissa om =) Den enda anledningen för mig att springa på löpband och itne ute i naturen för att klå mina egna tide rär för att sprigna fortare, längre ch snabbare än de runt omkirng. Jag är hemsk, jag vill vinna allt. Från yatzy till varenda match jag spelar.. Är dessutom världens sämsta förlorare.. Huva! Ska bli roligt att följa eran kamp =)

Anonym sa...

Är nog mest tävlingsmänniska mot mig själv... *L* Fast kör jag varannan med en kille i CC till exempel så ska jag minsann visa att jag oxå orkar dom vikterna... Även om jag är helt slut efteråt! :D

Du tog väl inte ut detta mot Jenny i Body Combaten?! *S*

Mjölksyra sa...

Cia:
TACK så Jättemycket för att vi får vara med på din lista!JätteRoligt!!!

Matilda:
Ja, och här lär det bli en hård match! Hua! Vad har jag gett mig in på!? :-)

Anna:
Hoppas! :-)

Emelie:
Skriver lite mer om det i inlägget när/om jag slår Jenny! ;-) På torsdag tänkte jag ställa mig på bandet igen!!

Kristin:
Egentligen tycker jag inte om att tävla för jag är en sån dåilig förlorare!

MrsEbba:
Det är nog det bästa att tävla med sig själv. Slipper man sura på den man tävlar mot om man inte vinner! :-)

Jossan:
Och hårt kommer det bli! Fy sjutton! I´m going to die!

Lina:
Jag brukar undvika att tävla egentligen för jag blir så gryymt sur! Men nu var jag ju bara tvungen! :-)

Sofia/Dagensmat:
Inte nån överdrivet lång sträcka! Vi försöker båda förbättra vår löpning och bli bättre på att springa lite längre. Skriver nog mer om det i veckan!

Andrea:
:)

Erika:
:)

Sofy:
Inte fel att vara så tävlingsinriktad när man lyckas förbättra sina egna resultat så.

Sofia/Mayflower:
Håller med om nackdelarna! Det kommer bli vår död om vi trissar varandra vidare med detta allt för långt! :-)

MsFatso:
Jag är också skitdålig förlorare! Blir så sur!! Älskar att spela sällskapsspel tex, men hatar det samtidigt för jag vet hur jag blir om jag kommer sist. Men vinner jag då blir jag skitstörig! :-)

Susanne:
*hahaha* Tog inte ut de mot Jenny ikväll! Men hon såg nog på mig att jag inte var nöjd egentligen! :-)

Vägen från 137kilo sa...

Hahaha! Snacka om motivationshöjare ;-)
Tävlingsmänniska? Hm, jag tävlar bara när jag vet att jag har en chans att vinna så ja, det måste ju innebära att jag är det? Hehehe...

Anonym sa...

haha, bra ni e på att peppa varandra =)

Anonym sa...

Ja de säger det *s*...tycker nog min lillebror är en riktig värsting till tävlingsmänniska men släkt och vänner påstår att jag är likadan.

Lycka till båda två!

Anonym sa...

Ut i fingerspetsarna men ingen dålig förlorare, tror jag, fast jag vinner gärna. :-) Make no sence.

Sus sa...

Jo du jag är en riktig tävlingsjävul!

Jag är det igentligen i allt jag gör tyvärr! På både gott och ont! =)

/Sus

Anonym sa...

Hur långt pratar vi om ungefär?

Anonym sa...

Jag är en extrem tävlingsmänniska. Finns inget bättre (eller sämre) egentligen. Ibland kan jag komma på mig själv med att tävla mot människor jag går bredvid på gatan. Tävlar alltid med alla på träningen och jag är den som ALDRIG skulle ge mig först. När vi tävlat i 90-grader ser jag till att vinna, jag mot 13 killar, bara för att jag har en sån jävla hjärnvilja. Haha. Men ibland är det störigt att vara tävlingsmänniska också, man blir ju så sur när man förlorar!