torsdag, september 20, 2007

BILLE: Hantlar & Svällande Muskler

Det var ett tag sedan jag var iväg och styrketränade. Massa annan träning som gått före. Men nu tänkte jag att jag skulle försöka skärpa till mig framöver!!!

Så idag tog jag mig alltså i kragen och begav mig till gymmet för att pumpa muskler. Känns väldigt skönt nu efteråt.

Ända sedan jag för måååånga år sedan började med styrketräning har jag bara älskat det! Det är så Jäkla KUL! Problemet till att jag har svårt att motivera mig till att styrketräna mer regelbundet nuförtiden, är att där jag bor nu finns det bara ett Nautilusgym, UTAN fria vikter. Do I have to say anything more?

Häromdagen var jag och kollade in ett annat gym på annan ort än där jag bor. Det var ett ganska sunkigt ställe; nergånget, gamla maskiner, slitet, ....MEN sån inspiration och motivation jag fick! Här fanns hantlar och lösa vikter i mängder. Rep och stänger. Bänkpress. Stora biffiga och svettiga karlar med svällande muskler som stånkade och pustade. Yeeeaaah! Det är ju så här det ska vara!! På "riktigt"!

12 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha vad roligt skrivet! men sant! oldschool ska det vara!! ;)

Anonym sa...

Hej!

Hoppas tränigen gick bra! Eller kunde du inte koncentrera dig pga alla svettiga karlar! :-)
Kram från bästis

Anonym sa...

Va kul! :) och om morotsbrödet så har jag skrivit om det i inlägget "dagens mat". Men här får du receptet:
2 tsk bakpulver,
2 dl kornmjöl,
4 dl vetemjöl,
1 dl krossat linfrö,
1 dl solrosfrön,
1 riven morot,
1 ägg,
3-4 dl fil,
lite salt,
lite sirap,

Blanda allt torrt, blanda sedan i resten. Häll i en form, som du smörjt. In i ugnen 175 grader i 50-60 min.
(jag vet att bakpulver inte är det bästa, men jag hade inget annat, jäst funkar ju också. och jag kompenserade med att ha i nyttiga frön. :))

Mjölksyra sa...

Emelie: jepp, oldschool ska det Definitivt vara! :-)

Anna: jag hade gära blivit okoncentrerad pga svettiga karlar, men såna finns det inte många av på mitt gym. *snyft* :-)

Mjölksyra sa...

Kristin: Verkar supergott! Och så enkelt!

Anonym sa...

hahah härligt! Styrketräning är så skönt, och man känner sig SÅ duktig efteråt :)

Anonym sa...

japp.. =) åt det idag till mellanmål.. mums

Anonym sa...

Det jag gillar mes styrketräningen är jus att få den där sköna direktkontakten med musklerna :-)

Anonym sa...

Hehe, ja styrketräning är härligt! :) Pumpa på!

Mjölksyra sa...

Sofia: Det kändes verkligen skönt efteråt. Som om man jobbat riktigt hårt med kroppen. Ser framemot nästa gång.

Lova: Det lät verkligen jättesmaskigt!

Ofelia: Precis!
Och underbart är det när det börjar synas att man fått lite muskler också.

Jenny: Jepp här ska det pumpas för fullt framöver! :-)

Anonym sa...

ja, utan fria vikter blar man ju tokig!

Mjölksyra sa...

Cizzi: Tokig är bara förnamnet! Hur kan man ens komma på idéen att inte ha hantlar???