söndag, september 09, 2007

BILLE: Utvärdering av träningsveckan!

Vilken träningsvecka jag har haft!
Så roligt det har varit! Förrutom joggingen har jag tränat sånt som jag inte brukar träna. Jag har fått prova på massa nytt som DansAerobic, Power Strike Impact, Afro Power Dance och den absoluta favoriten BodyStep. Min kropp har nog varit lite "chockad" över alla dessa nya och ovana rörelser. Har grävt fram muskler som jag inte trodde fanns! Träningsvärk på "konstiga" ställen. Och kroppen har känts tröttare och mörare än vanligt! Meeeeen sån inspiration och träningsmotivation jag har fått!!!

Sååå när träningen börjar kännas tung, och man behöver den där extra kicken för att tycka det är sådär roligt igen så är det nog ingen dum idé att prova på nått nytt som man aldrig gjort förrut. Det väcker liv i kroppen och skakar om "förstelnade" muskler. Eller varför inte prova på sånt som man tror att man kanske inte skulle "klara av", men fixar det ändå! Vilken KICK!


Nu ska jag bara sjunka ner i ett varmt, bubbligt bad med en bra bok och ladda inför ännu en ny vecka med rolig träning....

7 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vilken mix av olika träningspass. Va roligt att varva sådär :-) Tror det dessutom är toppen för kroppen att få varierad träning. För mig bir det mest samma, fast jag försöker ju pusha mig på olika sätt ändå och på så sätt variera mig.
Härligt jobbat den här veckan!!! :-)

Anonym sa...

Kul att testa på nytt!
Håller helt med att om man känner att man behöver motivation ska man ut och vidra sina träningsvyer ;).
Duktig du är!

Anonym sa...

vad härligt det låter med din vecka, att du provat såmycket nya saker!! kan tänka mig att det är ritkigt inspirerande!!

Mjölksyra sa...

Ofelia: Ja, det är verkligen jättekul att varva sådär. Önskar man kunde göra det oftare bara!

Sofia: Tack =) Men mycket träningsvärk har jag!

Emelie: Verkligen inspirerande! Och skoj!

Anonym sa...

Vad spännande. Provade också på bodystep förra veckan, vilken hit. Svettigt värre! Kul läsning. :-)

Anonym sa...

Ja, man behöver lite variation ibland. Själv har jag gått och funderat länge på att prova på Poweryoga men har fegat ur varje gång eftersom jag vet att jag är stel som en pinne ;D

Mjölksyra sa...

Moa: Bodystep är verkligen SKITKUL! Så annorlunda mot vanlig Step! Och himla lätt att hänga med! Och så tufft! Önskar bara att min vanliga träningsanläggning hade haft det för då hade jag varit på varenda pass!

Jenny: Hoppas du vågar dig på att prova på PowerYogan en dag! Man är stel i början, men mjukar ju upp under passets gång. Man blir bättre och bättre för var gång också!