lördag, september 08, 2007

BILLE: Afro Power Dance

...nakna fötter som stampar...rumpor som skakar...kroppar som gungar...armar som svänger....trummor som slår.... Afro Power Dance!

Idag har Jenny och jag varit iväg på ett Afro-pass för första gången någonsin! Jag har varit så nyfiken på det enda sedan jag läste om det för många år sedan. Så jag gick dit med ganska så höga förväntningar, och blev faktiskt riktigt nöjd. Jag tyckte det var jättekul! Svettigt! Och lätt att hänga med!
Om du aldrig testat men har chansen, så PROVA! Det är roligt! Frigörande! Enkelt! Och spännande! Dessutom behöver man inte bry sig om hur man ser ut när man dansar, utan det är bara att släppa loss och känna rytmen.


11 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter verkligen härligt :) Skulle vilja börja dansa, men jag tror inte det finns så mkt sånt i Linköping. Fast Campushallen hade afrikansk dans i vintras vet jag, värt att kolla upp :)

Anonym sa...

haha, det tar jag som n¨ågot positivt ;D
åh det låter superhärligt att släppa loss så där!!

Anonym sa...

Jag håller med dig, Afro är riktigt roligt. Brukar dansa det själv emellanåt, ett härligt frigörande pass där man bara bryr sig om sig själv!

Mjölksyra sa...

--> Dessi, S, Fredrik: Det var riktigt härligt faktiskt! Har tänkt mycket på passet nu i efterhand och kommit fram till att jag verkligen längtar tills jag får gå dit igen!

Anonym sa...

Ahaa... de har börjat meddet på mitt gym nu. Man kanske borde testa...

Anonym sa...

Ååå vad kul det låter! Har varit sugen att prova på det länge nu men tyvärr har dom inte det passet där jag tränar :( Hoppas det är nåt dom kommer att införa i framtiden :)

Anonym sa...

så jäkla kul =)

Mjölksyra sa...

Johanna: Ta chansen! Prova! Prova!

Jenny: Hoppas det kommer till dig snart också!

Cizzi: Ja, verkligen! =)

Anonym sa...

Vad bra att du skriver lätt att hänga med, då kanske jag också vågar mig på det. :-)

Mjölksyra sa...

Moa: Prova absolut! Jag är ingen aerobic/koreografi-människa och brukar ha svårt att hänga med annars, men detta var ingen problem! Lätt och roligt!

Puma sa...

Jag vill oooooockså afrodansa!