torsdag, september 27, 2007

BILLE:Joggingtur bland höstlöv

Efter att läst och bläddrat i senaste numret av Runner´s World så blev jag så jäkla taggad och inspirerad att ta tag i min jogging. Jag vill ju så gärna kunna springa längre än vad jag gör nu, och kanske fortare så småningom. Det skulle vara så kul att kanske en dag kunna delta i nått liiitet lopp. Typ till våren nästa år!?

Så idag snörades joggingskorna på. Och sen ut på en svettig joggingrunda bland höstlöven.
Det blev ganska så jobbigt och tungt, och jag kom inte längre än vad jag brukar, men det känns väldigt gott nu efteråt. Kanske kommer längre nästa gång!?

12 kommentarer:

Anonym sa...

kanonbra jobbat! borde också snöra på mig dojjorna nån dag!

Anonym sa...

måste också komma igång med joggingen! :) tack för inspirationen :D

Anonym sa...

Vad skönt det lät. Vad kul att en tidning kan inspirera så mycket. Borde kanske också införskaffa den blaskan! :-)

Anonym sa...

det är härligt med jogg! och du, det går faktisk hyfsat fort att träna upp kondisen, så det är klart du kommer komma längre och längre sträckor!! =)

Anonym sa...

bra jobbat! vad härligt det lät att springa i höstlöven! det är så skönt med den här friska luften som är så här års tycker jag! =)

Anonym sa...

Skönt att komma ut och jogga, man blir så stolt över sig själv! i alla fall jag :P måste ta tag i det där nu!

j sa...

ja det är verkligen härligt att springa! jag skulle nog inte kunna överleva utan mina joggingpass med bra musik i öronen.

Anonym sa...

Ahhh... Jag älskar att springa... Men det är när jag joggar som jag verkligen känner svackorna och de riktigt bra dagarna. Får inte samma känslor när jag styrketränar. Keep up the good work!

Mjölksyra sa...

Cizzi: tack! Jag måste se till att komma ut oftare nu bara!

Sofia: vad bra att jag kan inspirera lite. :-)

Moa: Jag tycker att tidningen vänder sig mer till vana löpare som heeelst springer maraton eller andra längre lopp. MEN varje gång jag bläddrat i den får jag sån otrolig lust att ge mig ut i spåret iallfall. Så den är inte alls fel som inspirationskälla.

Emelie: Tror du? Hoppashoppas!! ;-)

Filibabba: Tacktack! Myyyyycket härligt med hösten! Me like!

Sofia: Ja, det var verkligen jätteskönt! Mest efteråt förstås!:-)

Josefine: Musik i öronen är inte fel. Jag har precis börjat med musik när jag joggar. Lurarna ville ju inte sitta kvar i öronen innan, men nu med nya lurar...

Anna: Förstår precis vad du menar!

Mjölksyra sa...

Anna/Annoula: Föresten...gick in på din trevliga blogg, och det går inte kommentera på den! Man kommer inte åt skicka-knappen!

Anonym sa...

Bra hurru! Håll i det nu, och ge inte upp. Ha tålamod så kommer du också hamna i löpträsket, jag lovar ;).

Mjölksyra sa...

Sofia: Oh, tack för dina peppande ord! Jag hoppas verkligen att jag hamnar i löpträsket!