söndag, september 16, 2007

JENNY: Oj Oj Oj!

Har tjatat ett tag på Bille att vi skulle gå på funk tillsammans. Idag skulle det äntligen bli av! Lite nervös var jag på väg till passet. Tankar som – Vad har jag gett mig in på? – Fixar jag detta? hoppade omkring i huvudet men jag sköt bestämt bort dem. När vi kom in i salen var självförtroendet ganska högt. Det här klarar vi! No problems! Sedan kom chocken när instruktören börjar prata: Hej och välkomna. Ni trodde ni skulle träna Funk idag men det blir Latino istället eftersom er instruktör är sjuk och jag ska "vicka".
Jag säger bara en sak, nu vet jag hur Lasse Brandeby kände sig i Let´s Dance! Det gick lika illa för mig som för honom. När de andra snurrade höger snurrade jag vänster. När de andra hoppade graciöst landade jag redan. Nä, det är bara att inse! Latino är alldeles för avancerat för mig än så länge. Det är bara att lägga ner projektet! Däremot hade passet en jättebra styrkedel á la Body Pump där vi arbetade med Bodybars. Riktigt roligt.
Nu är bara frågan: Vågar jag prova Funk efter detta fiasko? Vi får väl se....

8 kommentarer:

Anonym sa...

HAHAHAHA....Fiasko är bara förnamnet för mig! Latinorytmer finns ej i denna kropp!

Anonym sa...

Klart du vågar pröva funk, det är helt fantastiskt roligt och man får rätt fort koll på lägen! :)
Dansade för övrigt "Bounce" med Jennie Widegren idag, det var galet svårt! Geez....

Mjölksyra sa...

Bille: Men vi stod för underhållningen!
Fredrik: Så coolt! Jennie W har en sådan härlig utstrålning.

Anonym sa...

hihi förstår att det inte var roligt men det var ganska roligt att läsa! ;) hihi! men kolart du klarar funk! på det bara!!! =)

Unknown sa...

Tycker absolut att du ska prova funk, kanske är det helt annorlunda!

Mjölksyra sa...

Emilie och Sara: Ja, det KAN bara inte bli värre/sämre än latino. Det kan bara bli bättre!;-)

Anonym sa...

Precis som du säger kan det inte bli sämre. :) och jag tycker absolut du ska prova funk. Det är jättekul. :)

Mjölksyra sa...

Kristin: För varje dag som går så känns det mer och mer lockande.