tisdag, oktober 09, 2007

BILLE: Är Spinning någonsin kul?

Idag har jag och Jenny varit på Friskis och provat Activio Spinning (70 min) för första gången!

Eftersom jag inte är någon Spinningfantast, så kan jag inte påstå att jag såg framemot dagens pass med överdrivet stort intresse. Men jag var iallafall spänd på att få se om Spinning möjligtvis skulle kunna blir roligare på det här viset...

Så vad tyckte jag? JOBBIGT!
Efter 20 minuter tänkte jag..."Shit, vad jobbigt...shit vad jobbigt...shit vad jobbigt...jag orkar inte...jag kommer dö...."

Men trots detta tyckte jag att det var SKITKUL! Förrutom att det var en alldeles underbart duktig instruktör, riiiiiiktigt bra mixad musik, så var "Activio-konceptet" en riktig höjdare! Det var en riktig utmaning och väldigt peppande att försöka hålla sig inom pulszonerna som instruktören instruerade om!

Så idag har jag alltså upptäckt till min stora förvåning, att Spinning faktiskt kan vara riktigt KUL!

15 kommentarer:

Anonym sa...

vad kul att du gillar activio! jag testade första gången för ca 2 år sedan och blev fast =)

j sa...

åh, jag fullkomligt älskar spinning. så fruktansvärt jobbigt men så himla skoj :)

Anonym sa...

duktigt att du klarade passet, jag har vart på ett 50min-pass och var helt död efteråt =)

Anonym sa...

Jag ska bara säga en enda sak....

Välkommen till klubben! :D

Anonym sa...

Kul att du upptäckte att det kan vara kul! för min del beror det så mycket på insutruktören och på dagsform! hatar att spinna om jag är lite halvtrött, behöver all energi! och då är det underbart!!

Anonym sa...

Jag tyckerinte om att cykla över huvudtaget så jag tror inte att spinnig är något för mig... men vi får se. Jag kanske testar nån gång.

Anonym sa...

Jag känner igen mig i det där!! Fast för mig beror det så på instruktören, vissa gånger känns det som om jag flyger fram, andra gånger så kollar jag på klockan efter 5 min och önskar jag skulle svimma så jag slipper passet ;) haha.

Anonym sa...

Åh vad kul! :D Spinning är underbart och så bra träning.

Mjölksyra sa...

Cizzi: Oj, har det funnits så länge!?

Josefine: Jobbigt håller jag med om.

Sofia/Mayflower: Kroppen var i chocktillstånd efteråt...så jag dog nästan jag med.

Fredrik: *ler*

Emelie: Jag är så glad att det var så skoj. Nu kan jag ju gå på spinning i fortsättningen utan att lida av tristess! ;-)

Johanna: Om du testar så prova med Activio för det är betydligt roligare än vanlig spinning. Vanlig spinning sucks most of the time! ;-)

Kristin: Jag kollar Alltid på klockan var femte minut på spinnig. Men inte på detta passet!

Sofia/Healthyandhappy: Mycket bra träning håller jag med om.

Anonym sa...

haha :P att hitta något kul med spinning har jag gett upp nu tyvärr^^

Mjölksyra sa...

Sofia/Dagensmat: Men har du testat Activio? Garanterat Jätteskoj!!!

Prralin sa...

Spinning är grymt kul när man väl kommer in i det (första gångerna kan lätt vara kombinerade med dödsångest, men sen så... ;). Att nåt så jobbigt kan vara så kul, det är fantastiskt! =)

Mjölksyra sa...

Prralin: ja, tänk att man vill "plåga" sig med nått så jobbigt, och sen tycka det är kul också!

Anonym sa...

Spinning är inget roligt men jävligt bra träning:))) det e så man får se det:) tycker jag!!! kram hanna

Mjölksyra sa...

Hanna: Det är ju verkligen skitbra träning! Slutkörd är man efteråt! Iallfall med activio, för där kan man ju inte fuska riktigt. ;-)