onsdag, oktober 24, 2007

BILLE: Är Kor Farliga?

Härliga, Härliga Höst! Som gjort för många och långa promenader och powerwalks! Sol, skön luft och vackert.
Idag har jag gått en alldeles underbar runda (60 minuter) ut i den sköna naturen och njutit av virvlande höstlöv från träden och tystnaden. Alldeles ljuvligt! Energin har fyllts upp till bredden.

Det enda besvärliga med promenadrutten jag går är korna som betar överallt. Dom är söta, men är dom inte lite farliga!??

En pulshöjjare på högsta nivå när man ska sicksacka sig förbi dom utan att skrika av skräck. I vanliga fall brukar min käre sambo följa med på rundan och likt en hjälte leda mig genom kohopen medans jag blundar och har hjärtat i halsgropen. Idag fick jag klara mig själv. Och det gjorde jag, med nöd och näppe! :-)

14 kommentarer:

Anonym sa...

Haha usch jag skulle va sketrädd! Man vet ju inet vart man har korna ju :p

Anonym sa...

Eftersom jag blivit stångad av en ko har jag erfarenhet inom detta område. Undvik kor med horn är mitt tips. Har också hört rapporter att endel blivit kickade när de stått bakom dem, så undvik detta, för där finns andra otrevliga överraskningar också... kan iofs varit en häst.

Anonym sa...

MEN!! De är ju så söta!!! Inte kan väl de vara farliga?

Anonym sa...

Haha, de är söta men när de kommer springade emot en så känner man sig ganska liten. Ta med gångstavar! ;-)

House Of .... sa...

Klart de är farliga! Deras snälla, söta och lite korkade uteseende är ju bara en täckmantel för alla hemskheter de står där och planerar;)

Anonym sa...

Haha, läskigt! :) Jag skulle då inte vilja gå emellan dom tror jag! Men på avstånd är dom säkert snälla ;)

Anonym sa...

Hahaa, de ser stora och lite sura ut men de är nog oftast lugna och snälla :) / Sanna

Anonym sa...

Oj,läbbigt! Haha, tänk om korna skulle anfall eller något...:p

Mjölksyra sa...

Sofie: Sketrädd är bara förnamnet!

Zloom: Är det brorsan?? :-)

Jenny: Mycket söta..på avstånd.

Ofelia: Gångstavar? Meeeen vilket underbart bra tips!!! Ännu större anledning att införskaffa ett par sådana nu!

Ingela: *skrattar* SÅ måste det ju vara!

Jenny: På avstånd är dom heeelt okej! :-)

Sanna Jagger: Fast jag har sett kor som hoppar och skuttar. Så jag litar inte riiiktigt på dom!

Sofia/Dagensmat: Dom kan säkert anfalla en om dom bara vill! :-)

Anonym sa...

Haha, är också rädd för kor! Kanske på grund av att jag blev jagad av en förut.. Helt galen! Inte blir det bättre av att jag läste i Aftonbladet eller Expressen för några år sedan om en tjej som hade blivit attackerad av kor pga sitt hår. Hennes hår var rött.. Jag kanske måste färga. ;D

Mjölksyra sa...

Ebba: Oj, oj...har du blivit jagad av en ko!?? My God, jag hade aldrig återhämtat mig efter det!

Anonym sa...

du ser ut att vara duktig på photoshop, har du lust att fixa en ny snygg header till mig? :D
svara gärna i min blogg. tack på förhand.

Anonym sa...

åh va mysigt :)
ser ut som dalby hage, kan det stämma? :)

Mjölksyra sa...

Caro:
Inte riktigt! Men det ligger inte långt ifrån Dalby Hage!
Är du från skåneområdet???