söndag, oktober 14, 2007

BILLE: I Survived!

Jag överlevde gårdagens matorgie... med nöd och näppe! Sååå vansinnigt gott! Och mycket! Magsäcken sprack inte, men det var säkert nära! I vilket fall gjorde det verkligen ont att andas efteråt!! ;-)

Efter gårdagen hade det ju inte varit fel med lite träning idag, men orken är som bortblåst och puts väck. Ingen energi eller kraft. Idag kan jag nog bara drömma om träning. Soffa och film blir det, imorgon ny vecka med nya tag!

Ser framemot veckans träning. Jag hade tänkt och hoppas att det blir fortsatt tung styrketräning, svettig Activio Spinning (jag kan verkligen inte fatta att jag går på spinning två veckor på rad....helt frivilligt!!), och testa nytt danspass: "Nike Rockstar Workout Africa". Det sista ser jag framemot med en skräckblandad förtjusning. Ser sjukt snyggt ut på videolänken, men oroväckande avancerat för mig! "göra-bort-sig varning" helt enkelt!!! Men det bjuuur jag på! Bara man själv har skoj...... eller... kanske inte? :-)


Ha en skön söndagkväll!

12 kommentarer:

Anonym sa...

är det kul att träna efter en video? är lite sugen på att testa det nån gång ^^
mums, tack för tipset! det ska testas :)

Anonym sa...

Haha, så du överlevde också? Vilken tur! =) Kan ju lova att intervallerna i dag var jobbiga, men ack så härliga. Nu är jag redo för en ny vecka! Som tyvärr också kommer bli förstörd pga fika. men vad gör man inte när man fyller år? ;) Något måste man ju fika!

Anonym sa...

Härligt att höra att du lever forfarande. :-) Vad är activo spinning? Kul att du har hittat en variant som passar dig.

Anonym sa...

Nike Rockstar Workout Africa låter riktigt kul!!! Synd bara att det inte finns på mitt gym :(

Mjölksyra sa...

Sofia/Dagensmat:
Jag uttryckte mig nog lite fel i inlägget (har ändrat). Jag menade att jag skulle gå på ett danspass
(Nike Rockstar Workout Africa), och att om man kollar in länken så kan man se en liten videosnutt när dom dansar. =)

Annars har inte jag heller provat att träna efter video.


Ebba:
Vad superduktig du var idag som orkade med träning!
Jag överlevde gårdagen men är totalt förslappad och orkeslös idag. Jag hoppas jag skärper till mig imorgon!!


Moa:
Det här blir ett långt svar om Activio Spinning:
Med hjälp av puslband så kan man följa sin puls på en stor projektorduk.
Alla pulsbanden är numrerade (på projektorduken syns alltså bara nummer, så man vet inte vem som är vem förrutom du själv).
Innan du går in på passet ställer du in ditt pulsbands nummer och maxpuls.
Pulskurvan på projektorduken är indelad i olika zoner. Intruktören leder dig igenom zonerna. Och det är här det jobbiga och själva utmaningen börjar. Att hålla sig inom zonerna som intruktören säger. Så in i bomben SKITJOBBIGT!! med sååå himla KUL!

Här finns en liten videosnutt:
http://www.activio.se/


Sofia/Mayflower:
tycker också "Nike Rockstar Workout Africa" låter skoj men jag känner mig nästa livrädd inför att gå på det. ser skitsvårt ut juu.

Anonym sa...

dansen ser ju superkul ut!! du kommer rocka!! tjoho!!

Anonym sa...

jag vill också testa nike rockstar! men den finns inte här så jag får kolla på videon istället :P

Mjölksyra sa...

Emelie, Cizzi: Dansen ser verkligen skithäftig ut! Jag hoppas, hoppas att det blir av nu i veckan! Men jag är lite rädd! ;-) Men man kan kanske förbereda sig lite genom att lära sig några moves på sidan!?

Anonym sa...

Se i sådant fall till att lära dig från rätt håll, det du ser på sidan är inte spegelvänt på det sätt som instruktören kör. ;)

Mjölksyra sa...

Fredrik: oj det ska jag försöka tänka på. tack för tipset!

Prralin sa...

Vänta bara, spinningen blir lätt beroendeframkallande!

Mjölksyra sa...

Prralin:jag kan inte tro att det är sant om jag blir beroende av spinning! ;-)