lördag, oktober 13, 2007

BILLE: I Will Not Survive!

Idag fanns det inga ursäkter för att inte ge sig ut på joggingrunda. På med träningskläderna, skorna och in med lurarna i öronen och ut i spåret.
En jobbig, men riktigt härlig runda i strålande solsken blev det.

Efter gårdagens tunga styrketräning och dagens tuffa joggingrunda känner jag mig nu redo och rustad för kvällens stora slag ........eller kanske inte...

Ikväll ska min mamma som firar födelsedag firas på restaurang med fetaste buffebordet. Maaaassor med god mat som inte kommer att kunna motstås... men det är inte det värsta, det är det stora Ostbordet OCH Dessertbordet (tiramisu, toscapäron, daimtårta, cheesecake, äppelpaj m.m) ......ät så mycket du vill... Hur gör man? Hur överlever man? Hur gör man för att det inte ska göra ont när det spricker?

M.Y G.O.D!....I am Really going to die!!!!

12 kommentarer:

Anonym sa...

Det funkar nog inte att överleva en buffé utan att bli tvungen att knäppa upp en knapp i jeansen. Jag var på grekisk buffé igår och tro mig, ostarna stod högt på min lista också. :-) Man måste ju få njuta också. Hoppas ni får det trevligt.

Anonym sa...

Haha, men dom är inte så stora och farliga...så det var ingen fara..bara lite svårt att kunna hälla ut maten när de var i vägen! :)

Unna dig lite gott du! Ha en fin kväll!

Anonym sa...

man grundar lite hemma så man inte kommer döhunrgig, sne plockar man ut och satar på det som är hyfsat nyttigt, sen plockar man ut lite annat som man unnar sig, och sen kör man cardio av bara fan imrogon!! hahaha!!

Anonym sa...

haha emelies tips var bra! men någon kväll kan man ju få unna sig, du som är så duktig i vanliga fall... men usch, det är verkligen SVÅRT att hejda sig när man börjat!

Anonym sa...

Åh vad härligt att kunna jogga! :) Jag får nog vänta tills nästa vecka med det :( Trevlig kväll!

Anonym sa...

Haha, samma dilemma här :P Sitter nu och vill bara ut och springa... Långt. Gärna en mil eller så. Har dock vilodag, så det har bara blivit en liten promenad. Å andra sidan unnar jag mig inte sötsaker så ofta, så vid födelsedagar tycker jag att man får unna sig! :)

Anonym sa...

Glöm ordet unna, hemskt ord. Istället åker du dit, ät dig lycklig och må gott. Träning och morötter hinner man med ändå. Vad är livet utan kvalitet i goda vänners lag?

Anonym sa...

Aouch! Hur gick det, är du fortfarande i ett stycke?
Skööönt som sjutton att ost är tillåtet inom Gi!:-D

Anonym sa...

Visst är det gott! jag och mina föräldrar hjälptes åt :)

Anonym sa...

Bra jobbat med joggingen där!! :)

Och du, gör inte så stor grej av buffén. Ät det du är sugen på, känn efter när du är nöjd och njut av maten. Man äter ju inte buffé varje dag, eller hur? :)

j sa...

hoppas att födelsedagsfirandet gick bra! och att du fick äta något väldigt gott :)

Mjölksyra sa...

Moa: ÅH, så gott det lät med grekisk buffe! Kan tänka mig att det var en riiiktig höjjdare!

Sofia/Tusse: Tack! Det var en jättefin kväll!

Emelie: bra tips. fast jag orkade ingen cardio eller nått idag..aargh..tur att man inte svullar så här var dag.

Sofia/Dagensmat: åh, tack!
jag unnar mig gärna, men problemet är att hejda sig när det börjar göra ont lixom. :-)

Lammgrytan i ditt inlägg verkade verkligen supergod. Jag gillar lamm, men har aldrig vågat tillaga det själv hemma.


Dessi: det var härligt. men jag joggar varken snabbt eller långt. så jag önskar också att jag kunde jogga mer "ordentligt".

Ebba: Din fikabuffe såg verkligen, verkligen inte dum ut!!! Fy sjutton vad jag hade ätit så jag mådde illa sen.

Fredrik: jag håller verkligen med dig! njuta ska man göra! så det handlar inte om dåligt samvete att jag äter massa gott eller nått sånt... utan mer över"överlevand", att jag inte slutar äta när knapparna i byxorna har flygit av och illamåendet sköljer över mig, och att magsäcken brister. :-)

Anna: jag har sån "ångest" över att jag bara orkade smaka EN sorts ost! *snyft* det fanns ju så många fler...

Sofia/Healthyandhappy: tacktack!Joggingen var skön! Men det var lite kallare att andas än när jag var ute sist!brrr...kallt i lungorna.

Josefine: myckemycke gott blev det.