måndag, november 19, 2007

BiLLe: Vad ska du träna i veckan?

Måndag morgon, och ny vecka framför sig... Hur och vad ska man träna i veckan!?????

Jag vill iallafall pumpa mig svettig på gymmet och springa på löpband... Dansa loss på ett Afropass hade varit supertrevligt... Simma har jag inte gjort på år och dar, så det önskar jag att jag ska bli av i veckan... Och Forza vill jag så gärna gå på, men köra 10 mil fram och tillbaka bara för att svinga ett träsvärd, är det värt det?? JAAA, det är ju så jäkla kul och man känner ju sig som en cool samuraj ju... Jag vill!!

Då är det bara att fylla på vattenflaskan och köra på då!

19 kommentarer:

Slow-Eva sa...

Låter som en härlig vecka! :)

men att åka tio mil för ett träningspass? Mitt miljömedvetna hjärta spricker.. Om det inte är buss, då är det okey ;)

Anna (Orka mera) sa...

ÅÅ forza är ju kul, var kan man träna det? Har bara testat det en gång på Gerdahallens inspirationsdag. Visste inte att det fanns nått gym som körde det här i trakterna...

Anonym sa...

Forza? Låter ju jättespännande och får det att tika lite extra i mitt gamla jujutsuhjärta...
Ingen länk? Blir nyfiken!

Anonym sa...

Jag hoppas att jag kommer kunna träna alls... Måste bara bli av med den här förkyulningen först... I såna fall bnlir det nog styrketräning.

Optimist!! sa...

Ja, ännu en underbar träningsvecka framför sig :) Det är kul att sitta och planera in vad man ska träna. Du verkar ha lite fler roliga alternativ än vad jag har :) Forza skulle jag definitivt pröva om jag kunde.

Mjölksyra sa...

EvasLeva:
Ja, det är ju lite galet för både miljö och egna ekonomin att köra 10mil för ett träningspss, som tur är händer det inte så ofta. Man får se det som en liten utflykt ut i landet med vänner eller så. :)

Anna/Orkamera:
Vi har hittat det på Korpen i Landskrona av alla ställen! :-)
En gång har vi varit där, så sjukt kul det var!
Hoppas någon anläggning häromkring tar in det snart! Kanske Gerdahallen som verkar öppna för nytt å spännande!? Fast hur många svärd måste dom inte köpa in då!? Skulle säkert vara fullbokat precis aaalltid.

Anna/Vägen från 137kg:
Kommer alldeles säkert mera om det efter vi varit på passet! :) Kolla tidigare inlägg (sept) i bloggen där står om vårt första forza-pass.

Johanna:
Så trist att var förkyld ju! Krya på dig!

Md:
Här runtomkring (Malmö/Lund) finns massa att välja på, men det är blir ett ständigt farande fram och tillbaka mellan anläggningarna hela tiden. Önskar det fanns en endaste anläggning som hade precis aaallt det jag vill träna. fast det är iochförsig inte lite det!:-)

Anonym sa...

Låter kanon kul! Simma borde jag göra, så bra träning och mysigt är det ju minsann också. Jag tränar bodystep idag sen har ja ginte riktigt fastställt planerna. Blir nog mycket promenader runt elljusspåret. :-)

Anonym sa...

Simning har ja ginte heller tränat på jättelänge, nu blev jag sugen!

Anonym sa...

Forza är så jobbigt, haha! Första gångerna jag körde det kunde jag inte ens lyfta armarna efteråt. ;D Jag kör på min styrketräning och mina intervaller i veckan. Kanske blir det ett spinningpass också =)

löpningseufori sa...

En ny vecka som ligger framför ens fötter. Redo att fyllas med rolig träning bland annat, härligt!

ni är duktiga på att gissa, jo det är faktiskt så att senapsgul även springer en hel del. därför blev det en till blogg :)

Anonym sa...

oj, jag kände mig som min mamma när jag läste ditt inlägg. Hon tycker alltid jag är knäpp som åker bil hemma till träningarna istället för att cykla och få mer motion, och jag bortförklarar mig jämt.. så tio mil? kan du låta bilen stå nån annan gång, så det jämnar ut sig? :) Annars lät det som en väldigt varierande och rolig träningsvecka!!

Anonym sa...

jag ska bara dansa hela veckan lång, sååå kul!! :D

Anonym sa...

OHh jag blir så avis när det står om mängder olika tärningsfomer. Men det är bra idéer för när innebandysäsognen är slut då jäklar ska det testas! Hoppa sni får en udnerbar vecka"!

Anonym sa...

Låter kul med forza och afrodans! Jag själv ska bara promenera och köra pilates denna veckan :P. Ska kanske jogga i helgen med.

Anonym sa...

Ni verkar träna så varierat, så roligt! :)

Träningsvärken kändes helt okej efter det där träningspasset så jag ska inte vara rädd att träna trots ömheten. Om det inte gör alltför ont alltså, vissa gånger kan man ju knappt ta sig ur sängen, hehe... / Sanna

Anonym sa...

Ja idag har jag bara suttit på seminarium och blivit stel i kroppen. Men i morgon tänkte jag köra rejäl powerwalk efter jobbet!

Mjölksyra sa...

Moa:
Body Step är verkligen bland det roligaste, och jag sörjer djupt att jag inte har det på nått bra ställe här.

Sofia/Dagensmat:
Simma är såååå skönt.

Ebba:
Jag är något orolig för mina armar också. orolig för om jag kommer kunna träna resten av veckan. :-)

Josefine:
Jätteroligt med din nya blogg! Träningspoesi! Ska bli skitskoj att läsa. Du är så jäkla duktig på att skriva.

Kristin:
:) Som tur är så händer det inte så ofta att vi kör så här långt!

Sofia/Mayflower:
Låter uuuunderbart kul!

MsFasto:
Hoppas din vecka blir riktigt bra också!

Kristina:
Pilates skulle jag verkligen vilja prova någongång!

Sanna Jagger:
Det är verkligen jätteskoj att variera träningen från vecka till vecka. Man tröttnar inte och så hålls motivationen på topp.

Eva:
Hoppas du får en riiiktig skön powerwalk idag

Anonym sa...

Vad synd att du inte kan gå på bodystep. Så är det ju ibland. Du kasnke kan utbilda dig till instruktör själv? :-)

Mjölksyra sa...

Moa:
ojojojoj...utbilda sig till bodystepinstruktör!??? så hårt å så tufft. det krävs nog vansinnigt bra kondition till det där. ;-)