onsdag, december 12, 2007

BiLLe: Styrka & Spinning


Styrketräning och Spinning blev det idag! Det var riiiktigt längesen, typ tidigt i våras som jag gick på ett helt vanligt Spinningpass sist!

Helt otroligt nog var det exakt samma pass idag som sist, men musiken var utbytt! Det var inget bra pass från början ens (Annas inlägg om spinning idag var nästan helt träffande på mitt pass idag). Och den "nya" musiken var helt oinspirerande! Och instruktören.... MY GOD! Hon varken ser glad eller snäll ut! Eller är peppande eller inspirerande!
Som tur är så finns det två andra instruktörer som kör spinningen andra dagar så det är bara att se till att undvika hennes pass i fortsättningen! För fler gånger ska jag gå! Köpte i ett svagt ögonblick (för 2 år sedan) ett klippkort på 20ggr, och har 7 klipp kvar! När det är slut ska jag aldrig mer gå på Spinning!!! ....om det inte är Activio då! Och RPM får jag ju testa också!! Men sen No MORE! :-)

14 kommentarer:

M sa...

va tråkigt när det känns sådär... Det gör ju att man kan trycka att hela träningsformen är tråkig.. Vi hade oxå en sån dålig spinninginstruktör förrut en riktig översittare var han och ville bara leka duktig.. nej jag tycker bäst om instruktörer som blir en bland alla andra, men självklart ska dom berätta för en hur man kan bättra på tekniken. men det handlar ju om på vilket sätt man gör det..Hoppas nästa spinning pass blir bättre

Anonym sa...

synd med sponningen..jag har faktsikt inte heller så bra minnen från min spinningträning :O
ja, lite svårt att hålla sig till en lussebulle förresten :P

Anna (Orka mera) sa...

nej men du, du måste ha haft otroligt otur med spinningen!! För spinning när den är som bäst, är en alldeles underbar träningsform. När man får sjunka in i sig själv en stund och låta benen mala. Låta benen tugga på som en duracellkanin! När man känner sig stark och oövervinnerlig.... å vad jag älskar den känslan. Du får inte ge upp förrän du tränat för en instruktör som lyckats locka fram den känslan, lova det!

Anonym sa...

Jäklar vad tråkigt! Jag har fina möjligheter at hitta en bra instruktör då jag får träna på alla sportlife anläggninga ri gbg och har hittat ett par som är fantastiska och har kononfina pass.. Det är så trist att en sån rolig träningsform skall "förstöras". Fats jag måste säga att RPM brukar vara grymt med de flesta.. Fast det blir säkert dubbelt så bra med en motiverande instruktör.. Ska bli spännande att testa nya passet unde rkommande veckan! Ha det bra!

Anonym sa...

Jag gillar inte heller spinning av nån anledning... Men däremot diggar jag eran nya header! :)

*rusar å kollar bok!*

Mjölksyra sa...

Magdalena:
Jag får trösta mig med att det iallafall känns skönt efteråt att ha tränat.

Sofia:
Hälften av mina lussebullar från måndagens bakning är redan slut! IIiiih! Och det var inte lite bullar vi bakade lixom!

Anna:
Jag har gått på mååånga andra pass förr i tiden som klart varit bättre. Men jag har egentligen aldrig riiiktigt fastnat för spinning sådär till 100%. Men jag tycker verkligen att det är såååå himla bra träning!
Fast Activio-passet på F&S på Ön/Limhamn som jag skrivit om innan är en riiiiktig höjdare.
Så jag ska inte riktigt ge upp hoppet än, jag lovar! :-)
Det är iallafall ett antal klipp kvar. Vem vet vad som kan hända under den tiden! :-)

MsFatso:
RPM står verkligen på listan över saker som jag vill prova! Skulle verkligen vara kul att se om det är någon större skillnad på nått sätt!

Susanne:
Kul att du diggar headern! :)
Blev det bok?

Anonym sa...

Du borde ha kommit på mitt pass! ;)

Anonym sa...

Som väl var så var det ännu en bok som jag inte ville ha... *L* Väntar med fasa på när dom lägger in deckare igen! ;)

Mjölksyra sa...

Fredrik:
Om jag kommer upp till Umeå en dag ska jag banne mig gå på nån av dina cykelklasser det lovar jag!!! :-)

Zuzibuz:
På tal om deckare, så har jag precis läst "Skrivet I Eld" av Simon Beckett.... Har du hunnit läsa den än? Sååååååå spännnande!!! I loved it!

Puma sa...

riktigt tråkigt att det finns sådana kassa instruktörer. för det förtar allt. spinning kan vara bland det mest underbara som finns ju! önskar att ni också fick uppleva det!!

Anonym sa...

Vad synd att det blev en sådan flopp. Tänk vad mycket det beror på instruktören och dennes val av musik och humör. Oj oj, hoppas du var peppad til lstyrken sen då anyway, eller du kanske körde den innan. Trevlig helg brudar!

Mjölksyra sa...

Puma:
Dina spinningpass verkar inte så dumma iallfall!

Moa:
Styrkan körde jag snabbt och effektivt innan! :-)
Hoppas du får en toppenskön helg du med!

lumumma sa...

Bille! Om du vill får du gärna skicka din mailadress till mig - har ngt jag vill skicka! Tack! :)
josefina@mertidkb.nu

Mjölksyra sa...

Lumumma:
Vad spännande! Skickar genast mailadressen!