tisdag, december 18, 2007

BiLLe:Träna till Julmusik?

.....Woooohhhhhhhhhoooo!! ...Och Tjooooooohooo!

Det finns hopp om Spinningen!!! Fy sjutton vilket SKITKUL pass jag var på igår!!! Passet var riiiiktigt supertufft och jag var en blöt fläck efteråt. Jag log för sjutton flera gånger under passet för att jag hade skoj!! ........... lite chockad är jag över det nu efteråt!!!! Särskilt med tanke på förra veckans fiaskopass! Och vad jag egentligen tycker om spinning! ;-)

Och så kom jag i riktig julstämning också, för det spelades nästan bara julmusik på passet! Julmusik i olika mixade ösiga och peppande varianter som passade superbra som träningsmusik.

Vad tycker du, kan man träna till julmusik? Har du någon favorit isåfall?

18 kommentarer:

Anna (Orka mera) sa...

Vad roligt att passet var kul! Var orolig att du skulle ge upp innan du hittat det där über-roliga passet :)

Ang julmusik så funkar det ett tag. Första passet brukar vara kul men sen tröttnar jag. Kör själv ett helt pass på onsdag med julmusik, och annars har jag bara avslutningslåten med jultema.

Ha en bra tisdag!

Jossan sa...

Härligt det låter=)
Själv har jag aldrig testat att träna till julmusik, låter lite konstigt, men de kanske funkar,Tror att det kan funka bättre i allafall på passen, skulle kännas konstigt att köra tunga benböj med julmusik i öronen, thi hi.

Anonym sa...

VAd skoj, personligen är jag inget fan av julmusiken- kanske för att det handlar om dessa knasigt svåra ihopknåpanden av pass. Har du något exempel på musik? Jag gillar bitar på engelska.

Anonym sa...

Halo! Låter härligt! Julmusik är ju roligt i lagom mängd iaf, jag brukar göra CD:s med mixad musik till judoklubben, som vi har när vi sparras, och sådär till jul kan man ju slänga med någon jullåt. Då blir det lite extra kul.. :)

Mjölksyra sa...

Anna:
Ibland är snål bra! :-) Jag har ju bestämt mig för att gå på spinningen så ofta det går framöver bara för att göra slut på mitt klippkort en gång för alltid! Men vem vet, det kanske slutar med att jag köper ett nytt kort istället!??? :-)

Jossan:
Jooo, men jag tror det funkar t.om på styrkan! Det finns massor med ommixade jullåtar. Gillar du tex Black Sabbath, så finns det en alldeles underbar "iron man"-remix som heter Ho, Ho, Ho I am Santa Claus. Den är tung!
Sen finns andra ösiga skivor som tex Metal Christmas, och Absolute Christmas Hitmania, Trance X-mas m.m

Moa:
Jag tänker nog mer på dom ommixade jullåtarna som finns. Mer ösiga rockiga, trance&dance-iga. Se svaret ovanför på förslag på skivor.

Elvira:
Jo, någon eller ngra låtar tror jag också dom flesta måste tycka är skoj!! Känns lixom lite extra då!

Anonym sa...

Det tycker jag absolut man ska, speciellt nu vid jul, fast bara ett par låtar annrs blir det uttjatat. Jag ska nog också gå på spinning någon gång under mitt jullov, ditt pass lät så peppande!

M sa...

jo det är riktigt skoj med julmusik.. Jag har nog ingen speciell favvolåt..

Ebba sa...

Klart man kan träna till julmusik! Bara det inte blir för mycket av den, haha. Annars gäller det ju att passa på att träna till den musiken nu, om en vecka är det ju passé. ;)

Anonym sa...

Härligt att kunna ändra uppfattning sådär :)

Anonym sa...

Haha... Älskar julmusik på pass! Lovely!

Mjölksyra sa...

Kristin:
Hoppas det bli ett riiiiktigt skojigt spinningpass!!!

Magdalena:
Visst är det skoj! Man kommer i riktig julstämning! Jag blev t.o.m sugen på risgrynsgröt plötsligt i början av passet! :-)

Ebba:
Blev så förvånad att jag blev så peppad av julmusiken! Skoj!

Sofia:
Spinning är verkligen inte det roligaste som finns! Vissa stunder kan jag hata det litegrann! Så gårdagens Spinning var verkligen en glad överraskning! Hoppas att det blir fler såna ggr. Har ju fler klipp kvar på kortet! :-)

Annoula:
Ja, visst är det kuuul! Ska nog ta och blanda in lite jullåtar bland min träningsmusik!

Anonym sa...

Wiho, tack så hjärtligt för alla förslagen! Det var kanon bra!

Mjölksyra sa...

Moa:
Vad bra! Hoppas du får ihop en riktigt bra spinningprogram!

Vägen från 137kilo sa...

Mixad julmusik låter mysigt men annars fungerar nog "midnatt råder" och "santa lucia" rätt dåligt som pepp för mig, hehehe...

Tips till kryddgrädden,jag toppade den med lite finhackade hasselnötter efter bilden togs, (rackans)och det blev hur gott som helst!

Mjölksyra sa...

Vägen från 137kg:
MMMMMmhh så gott! Ser verkligen underbar ut!

Optimist!! sa...

Bra att du också upptäckt hur kul det är! :) Nu är du fast! :)

Anonym sa...

Ja man kan träna till julmusik, det funkar. Notera dock, jag gör det inte.
Varför? Därför att efter julfirande hos föräldrar/svärföräldrar är jag så indoktrinerad med julmusik att jag utan problem klarar mig till julen 2008. ;)

Mjölksyra sa...

Md:
kaanske! spinningen går verkligen upp och ner för mig. oftast gillar jag det inte. men det hade varit skoj att bli fast, för det är ju så himla bra med spinning.

Fredrik:
*ler*