måndag, december 17, 2007

BiLLe: Måndag och en vecka kvar till Jul!

Hur går det för er med julstressen och träningen nu när julen börjar närma sig med stormsteg??? Är träningsmotivationen på topp???

Min förra vecka var gaaanska motig, och motivationen var absolut inte på topp! Varför? Jo, jag ville hellre ligga i soffan och mysa med film, pepparkakor och lussekatter! Men jag lyckades tillslut skärpa till mig och få ihop en bra träningsdos iallafall. Men motigt var det! Och nu är det en vecka kvar till jul, och det kommer bli en stoooor utmaning att få ihop träningen! Pepparkakorna och lussekatterna är iallfall slut så det kommer inte finnas något gott att mumsa i sig...... för tillfället! ;-)

Sååååå jag klamrar mig fast vid hoppet om att det ska bli en bra träningsvecka och går ut hårt och börjar denna måndag och vecka med:
Styrketräning och Spinning!

Ha en riktigt härlig måndag!!


17 kommentarer:

lina sa...

Min träningsmotivation är faktiskt på topp, men hur jag ska hinna med är problemet! Hur mycket går det att klämma in på en vecka egentligen? Vill ju hinna njuta också, inte bara stressa!

Jossan sa...

Min motivation är bra, har kört riktigt hårt och tungt i 3v så nästa vecka ser jag framemot en hel vilo vecka. Själv så hoppar jag över lussebullarna och alla pepparkakor på veckan och unnar mig det bara på helgen, då blir de extra goda, jag lovar=)

Anonym sa...

Hade oxå sån period förra veckan, att film kan locka så mkt mer än träning? Denna veckan känner jag mig mer motiverad än så länge, och jag hoppas det håller i sig över julledigheten:-)Stressad är jag inte än, förhoppningsvis kommer jag inte bli det heller:P

Anna (Orka mera) sa...

Då får vi hoppas du har bättre tur med spinningen den här gången :)

Min träningsmotivation är på topp men jag inser att jag kommer att behöva dra ner på träningen lite iveckan för att hinna med alla julförberedelser. För första gången firar vi nämligen HEMMA och då måste man ju städa och laga mat och annat som tar tid :(

Anonym sa...

Själv ser jag fram mot en lång jul och nyårssemester. Så då ska jag träna och ta långa promenader. Gud vad skönt det ska bli!

http://suntliv.blogg.se

Anonym sa...

just nu är min träningsmotivation på topp! :)

Anonym sa...

Jag kommer mer eller mindre leva på gymmet denna vecka, jag har ju var ju sjuk förra veckan så det blev inte någon träning :( Men nu är motivationen på topp och jag ser fram emot en härlig träningsvecka :D Skönt med lite ledighet också! :)

M sa...

jadu nu är det stressigt så vet iunte om det hinns med så mycket träning den här veckan... Förresten så blir det pannacotta till efterrätt på nyår =) såg din fråga i min blogg...
Hoppad du haft en trevlig måndag du oxå. jag har mest stressat..

Anonym sa...

min träningsmotivation är på topp, dock sätter skolan stopp för det närmsta dagarna, har flera inlämningar.. suck! men jag ska träna under ledigheten iallafall :D

Anonym sa...

förra veckan var ett riktigt bottennapp träningsmässigt, men nu är motivationen påväg upp igen, och det känns att den här veckan kommer bli mycket bättre! :) hoppas det blir en bra vecka för dig med!

Mjölksyra sa...

Lina:
Vad gott att träningsmotivationen är på topp! Hoppas du får ihop det i veckan, och att det inte blir allt för mycket stress!! Kanske bara träna 1-2 ggr, och sedan julfixa utan stress!?

Jossan:
En hel vilovecka låter verkligen skönt!!! Kanske blir så för mig också nästa vecka!
Ska försöka unna mig godsakerna på helgerna framöver. Brukar absolut inte ha problem med det annars. Men nu är det så mycket sånt överallt och hela tiden... *glufs* *glufs* :-)

Mee:
Låter verkligen skönt att inte känna någon stress inför julen! Härligt! Hoppas du får en bra vecka!


Anna:
Jag hade verkligen bättre tur med spinningen idag!! Annan instruktör! Bättre musik! Och annat upplägg!
Hoppas din vecka blir bra, trots allt som måste hinnas med! Städa bara där gästerna ska vara! :-)

Eva:
Låter mysigt! Hoppas det blir riktigt gott!

Sofia:
Härligt!!

Jonna:
Hoppas du får en toppenskön träningsvecka!!

Magdalena:
Hoppas stressen lugnar ner sig lite! Glöm inte njuta av allt det mysiga med julen!
Panacotta låter suuuuupergott! Mums!

Mayflower:
Trist med massa skolarbete! Men snaaaart är det ju ledighet!!

Elvira:
Hoppas din vecka blir fylld av rolig och tuff träning!!

Anonym sa...

Stressar gör jag aldrig... inte ens till jul... *L* För många pepparkakor har det dock blivit... :P Träningen liiite mindre för jag har jue sträckt mig i ryggen ganska så rejält... Men i morgon ska jag till gymet... tröttnat på mitt ide nu... ;)

Anonym sa...

Jag är faktiskt riktigt peppad på träning! Hade en riktigt dålig vecka förra veckan pga feber och tidsbrist så jag vill köra hårt i veckan. Missade bussen imorse så morgonträningen blev flyttad till kvällsträning. Och jag som hatar när planerna inte blir som jag tänkt tog det hela med ro :o)
Får se om jag far på något skoj pass eller om det blir egen träning. Var på nya releasen av BodyCombat igår, och SOm jag har tärningsvärk i ryggen. var Rikltigt jobbigt och härligt pass!

Sen är jag också av åsikten att mat smakar aldrig så bra som efter träning, och eftersom det bjuds på så mycket mat nu så¨försöker jag träna mycket!

Mjölksyra sa...

Susanne:
Vad skönt att slippa stressa! Jag försöker att inte göra det, men det är nog julklapparna som stressar mest för min del. Men imorgon ska jag göra en riktig shoppingrunda och då måste allt bli klart!
Hoppas det går bra med ryggen på gymmet!

Emi:
ÅÅåååh... Vill också gå på nya releasen av BC!! Vad tyckte du om den?? Bättre än förra releasen?

Anonym sa...

Ryggen fick vila... tog mig en 2 timmars promenix istället... *L* Måste jue använda mössan å vantarna! ;) Men i morgon blir det gymet... :P

Slow-Eva sa...

Jag hade planer på en bra träningsvecka men det har en förkylning satt stopp för :(

Mjölksyra sa...

Susanne:
2 timmars prommenix skojar man inte bort! längesen jag var ute och promenixade. borde skärpa mig!

Evasleva:
Vad tråkigt! Hoppas du kryar på dig snart!