torsdag, januari 24, 2008

JENNY: Orientalisk dans


Både Bille och jag kände att vi behövde lite lugnare träning idag. Vi hade inget behov av att känna blodsmaken i munnen. Därför blev det orientalisk dans!! Visst låter det spännande?

Orientalisk dans är samlingsnamnet på dans från Mellanöstern och Nordafrika och kallas ofta för magdans. Vi lärde oss allt från mjuka sensuella kvinnliga rörelser till fräcka skakningar i högsta tempo!

Orientalisk dans ger mjukhet och smidighet och ökar blodcirkulationen. Midjan lär får en fin form och det kan man ju behöva inför "beach 2008".

Instruktören var verkligen jättegullig. Man gick ifrån passet glad och fylld med energi. Önskar bara att jag hade haft en sådan fräck sjal med "mynt" på. De låter så härligt. Kanske något att shoppa i helgen...... då har ju den efterlängtade lönen kommit.

10 kommentarer:

Jossan sa...

Åhh, vad spännande det låter=)

lina sa...

Låter verkligen spännande, aldrig testat nåt sånt!

Sus sa...

Ja det är nog en väldigt rolig form av träning och det ksadar ju inte med en kjol med skramlande mynt! Vår 11 åring har en sådan som man knyter i sidan och den köpte vi i Turkiet då vi vr där! Hehhehe... du kan ju alltid låna den! =)

/Sus

Anonym sa...

Gud vad ni testar många spännande saker!
Såg förresten filmen Hitman igår och den va riktigt bra.

Anonym sa...

coolt med orientalisk dans =)

Anonym sa...

Wow! Låter hur kul som helst!

Anonym sa...

vill också prova orientalisk dans, vart dansade ni det? myntsjalar är så snygga, hojta gärna till om du hittar en ;)

Mjölksyra sa...

Jossan, Lina: Det var jätteskoj

Sus i dus: Ja, men jag vet inte om det liknar magdans det jag försöker utföra....

Johanna: Att prova nya grejor gör att träningen alltid känns rolig. Skoj att du gillade Hitman

Sofia: Ja, lite anorlunda.

Anna: testa det! Riktigt skoj. Börjar finnas på en del ställen.

Sofia: Vi testade på Lady´s fitness center i Malmö. Instruktören på onsdagen var jättebra. Återkommer angående sjalen....

Unknown sa...

jag går på orientalisk dans det är jätte kul!!!

Anonym sa...

orientalisk dans är verkligen jätte roligt, själv har jag aldrig gått på det men jag kan dansa orientalisk dans, det är inte heller jätte jobbigt men man får bra former och allt =)