torsdag, januari 24, 2008

BiLLe: Vem vinner på löpbandet?


Idag gäller det!! Idag är det dags att klå Jenny på löpbandet!!
Ni som har läst tidigare inlägg i veckan vet vad det handlar om och vad som står på spel....

Många har såklart undrat hur långt det är som vi springer...och här krävs ju en lite närmre förklaring för med tanke på hur otroligt duktiga alla verkar vara på att springa där ute så får man ju lite mindervärdeskomplex och vill helst inte skriva om sina futtiga meter man springer! :-)

Varken jag eller Jenny är sådana som springer långt. Jenny har inte sprungit på många många år, och jag har aldrig kunnat springa varken långt eller snabbt...

I höstats bestämde vi oss för att vi skulle bli bättre på löpning. Och för att peppa oss och ha en morot så bestämde vi oss för att sikta in oss på Vårruset nu i maj. Och det innebär då alltså att ingen av oss sprang längre än 5 km. Eller ens 4 km! För min del har jag aldrig någonsin sprungit längre än 4 km varken ute eller på löpband.


Sakta men säkert så har jag lyckats springa från 2 km till 3 km utomhus, och sedan när vädret blev sämre blev det inomhus på löpbandet, också sakta men säkert, från 3km till 7 km. (Såklart skillnad på att springa ute och på band)
Jenny å andra sidan som inte ens knaappt sprungit varken ute eller på band, lyckas efter bara 2-3 ggr att gå om både mig, och slå sitt eget rekord, 8,5km.
Så nu måste ju jag självklart slå detta!!! :-)

Idag är siktet inställt på 1 mil på löpbandet för mig! *gulp*

Wish Me Luck, och håll nu tummarna för att jag inte ska svimma på löpbandet eller kollapsa i någon slags hjärtinfarkt! ;-)

14 kommentarer:

Anna (Orka mera) sa...

You go girl! Heja heja! Klart du fixar det :)

Löpning & Livet sa...

Kul att ha nån att tävla med ibland, man får liksom lite extra energi då och orkar mer än man tror! :)

Anonym sa...

heja! klart du grejar det :) ni kommer slå varandra båda två tills ni är uppe i 3 mil ;)

Anonym sa...

man kan också dö av tristess under en mil på löpbandet, men det hoppas jag verkligen inte att du gör! Lycka till!

Prralin sa...

Lycka till! Fixar du milen så är det väl på Tjejmilen i aug?! Flera månader kvar att slipa formen sen ju... :)

Anonym sa...

Håller alla tummar å tår jag har... *L* Se hur det går när jag ska laga mat nu... ;) Du fixar jue dansen med mantrat så då fixar du detta med detsamma... Go go girl!

Em Löfgren sa...

men det är ju kanonbra!! och håll inte på å "skämms" för vad andra ska tycka om sträckorna!! man har bara sig själv (och in blogg/träningskompis!) att mäta sig med! !=)

Anonym sa...

Haha.. Inget val när jag jobbar 9-19 och är hemma vid 20.00, då somnar jag så fint =)!

lina sa...

Lycka till!!!!

Jossan sa...

Heja, heja heja bruden!! Du kommer fixa det gallant!! Håller tummar och tår=)Kom igen nu!!!

Anonym sa...

Å vad kul att tävla med någon! :) det var inte länge sen jag tyckte det var jobbigt med 2 km.. men jag har klarat en mil så det klarar du med, om du vill! :) Lycka till!!

j sa...

men härligt jobbat! löpning är ju så underbart härligt. för det mesta :) lycka till med alla nya löpningsäventyr!

Mjölksyra sa...

TACK snälla för all peppning!!!!
********************************

Anonym sa...

Anna/Orkamera:
Åh, tack för peppingen!
Jag kan inte låta bli att tänka då och då på det där inlägget du skrev om vårruset och nu några år senare Sthlm Maraton! Sååå jäkla peppande och inspirerande!!!

Andrea:
Skitkul och bra! Jag hade nog aldrig klarat milen på löpbandet om det inte var för att jag skulle slå Jenny!!
Fast dåligt också! Ingen kommer kanske ge sig så det slutar med att vi kollapsar båda två! :-)

Sofia:
*hehehe* Eller att vi båda hittas medvetslösa vid löpbanden för att ingen gav sig!

Funrun:
Kan hålla med om tristess. Då gäller det att ha riiiktigt grym musik i lurarna!

Prralin:
*ler* Och nu måste jag klara en mil utomhus också! Oj, oj! Det blir nog inte lätt alls! Behövs mkt slipning här!

Susanne:
Tack för dina tummar och tår!
Det gick! Men det hade f*n inte gått om jag inte hade tävlat med jenny och använt mitt mantra.
Stapplande steg på slutet.. tunnelseende.. yrsel.. :-)

Emelie:
ok. ska bara försöka mäta mig med Jenny i fortsättnignen! :-)

Anna/Fitnezz:
Men jag hade aldrig klarat att gå upp så tidigt om jag hade vetat att jag eeegentligen kan sova liite till!

Lina:
TACK!!!

Jossan:
Åh, TACK för peppingen!!!

Sofie:
Det gick!! Helt vansinnigt otroligt!!

Josefine:
Det hoppas jag med att det blir många löpningsäventyr i år! Vill ju så gärna kunna ge mig ut på en lång runda utan att kollapsa!