torsdag, februari 21, 2008

BiLLe: "...And she's dancing like she's never danced before..."

Funk stod det på gårdagens träningsschema! Fy sjutton sååå sjukt ROLIGT det var! Alldeles underbar koreografi! Man kände sig som en riktig dansstjärna i en musikvideo! Cool! Läcker! Bäst! Nåja, tills man såg sig själv i spegeln då..... men den behövde man ju inte titta på hela tiden! :-) Jag bara MÅSTE gå på detta oftare!!!!


Idag blir det ingen träning! Det är total träningsvila och återhämtning som gäller! Och den perfekta vilodagen för mig är en hel dag under en bok! :-)


Vad läser du just nu?

28 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Kul med funk! Sybd att jag är så sjukt dålig på att dansa bara :(
Just nu läser jag "En spricka i fasaden" av Cecilia von Krusenstierna (tror jag hon heter iaf) och "Självkänsla nu!" av Mia Törnblom!

Sus sa...

Ja vila är också nyttigt! =)

Lät verkligen som om funken var kul! skulle också vilja gå på sådana roliga pass men jag orkar inte sitta åka 4,5 mil dit för att gå just nu! Kanske om man får ett jobb och kan stanna efter jobbet!

Kram Sus

Jossan sa...

Vilket härligt pass du verkar ha haft, mycket glädje där verkade det som =)
Jag läser ingenting just nu.. bara en massa tidningar=)
Ha en fin dag
Kram

Anonym sa...

ÅÅÅ vad jag blev sugen på att funka. Det var typ hundra år sen!

Läser? Jag läser Stieg Larsson just nu (Luftslottet...) men jag lägger mig alltid för sent och somnar hela tiden, så jag vet inte hur lång tid jag har hållit på :(

Anonym sa...

Vad kul med funk!
Just nu läser jag "flyga drake", en verklighetsbaserad bok om en kille från afghanistan, riktigt bra :)

Anonym sa...

åh, älskar funk! den funk jag går på är ganska mycket afro-inspirerad, skulle vilja prova på "din" funk också :)

Mjölksyra sa...

Andrea:
Jag är också sjukt dålig på att dansa! På riktigt! Men efter ett tag så lossnar det liite. Det blir lättare å lättare att följa med och ta till sig koreografi. Mycket kommer tillbaka igen.
Det är grymt roligt med dans! Leendet man har går från ena örat till det andra!


Sus:
Nyttigt, och gott med vila! Jag gillar träning! Men jag gillar vila också! :-)

Jossan:
Åååh, så mycket glädje det var!!! Såå roligt!

Anna/Orkamera:
Men då måste du ju bara gå om det var 100 år sedan! Gerdhallen på onsdagar! Söndagar också, men det är annan koreografi som jag inte vet om den är lika rolig!
Åh, Stieg Larssons böcker! Underbara!! "Flickan som lekte med elden" var min favorit!

Sofia/Dagensmat:
Den boken får jag ta och kolla upp!!

Sofia/Mayflower:
Aaah! Och din Funk skulle jag väääldigt mycket vilja prova på!!!

Anonym sa...

Hoj, bara en hel massa engelska artiklar. Medicinska sådana. Tungt för huvudet men ack så lärorikt.

Anonym sa...

Ååh ska också gå och dansa idag, men dansaerobics! Just nu läser jag "Processen" av Kafka varvat med "på västfronten intet nytt" - båda är påtvingade från skolan:)

Slow-Eva sa...

Jag läser Livsfilosofi av Arne Naess. Den är jättefin och tänkvärd.

Jag har också grym träningsvärk idag. Stel i hela kroppen!

Stina sa...

va kul med funk ;).
Just nu läser jag Snabba cash av Jens Lapidus :)

Anonym sa...

Just nu läser jag din blogg... *hihi* Annars är det Det heligaste av Denis Mina... fast jag har en tidning att läsa oxå...

Mjölksyra sa...

Moa:
Hoj! :) Ibland måste man läsa sånt som är tungt och lärorikt också! Hmm! Undra när jag gjorde det sist!? :-)

MiniJossan:
Så SKOJ med dansarobic! Hoppas du får riktigt roligt!
OJ så tunga böcker dom tvingar er att läsa! Gillar du dom?

Evasleva:
Kollade in din bok på nätet! Den låter intressant! Kanske man skulle ta och läsa!

Stina:
Skitskoj med Funk! Önskar att det passet kunde vara oftare bara!
"Snabba Cash" gillade jag! Vad tycker du om den?

Susanne:
Åh, så trevlig läsning med bloggen!! ;-)
Jag kanske skulle ta och ge Densie Mina en chans till!? Läste för längesen... minns inte om det var Död i Garnet Hill eller Exil men jag gillade det inte alls och har inte sen dess läst något av henne. Jag minns egentligen inte varför jag inte gillade boken!

Anonym sa...

Din blogg är bättre än boken... *L* Läser jue igenom alla pocket jag har nu som jag ger bort sen... Har läst av henne förrut men kom på nu att det blir nog ingen mer... Varken bra eller dåligt direkt men ingen aha-bok!

Anonym sa...

"Never let me go" av Kazuo Ishiguro!

Ebba sa...

Härligt med dans! =) Och att läsa böcker.. Just nu läser jag mest tidningar, haha.

Mjölksyra sa...

Susanne:
Oj, är boken såå dålig!? :-) hihi..
Vad roligt att du tycker bloggen är bättre! Då kanske man skulle ta och uppdatera lite oftare då! :-)

Anna/Fitnezz:
Den hade jag inte hört talas om så den fick jag kolla upp! Den verkar ju jättespännande och intressant! Vilket bra boktips!

MrsEbba:
Tidningar är skönt att läsa också!

Anonym sa...

"Fettpaniken" av Gunilla Carlsson.

Mjölksyra sa...

Fredrik:
Kollade in den på nätet också för att se vad det var för bok, och DEN verkar skitintressant!!! Är den bra tycker du?

Anonym sa...

Ja nu får du jue hålla ställningarna åt mig medans jag byter dator... *hihi*

Mjölksyra sa...

Susanne:
Det går ju aldrig att hålla uppe det tempot som du har jue! :-) Får se om jag lyckas!

Anonym sa...

Du får ligga i hårdträning! ;)

Anonym sa...

Jo det är den, början är dock lite högtravande pga att hon försöker berätta om sådant hon kanske inte till fullo behärskar, men det jag har läst efter? Rätt briljant måste jag säga!

Anonym sa...

Åååå, funk! Det SER så roligt ut - men jag ser ut som en idiot när jag försöker dansa sånt. AeG:n har gjort att man hela tiden ska sträcka på sig, och jag får helt enkelt inte ihop det mjuka, svängiga funkandet. Det mer "skräckslagen spindel på hal is" över min funk.
Läser? Just nu en smetig och rätt kass kärleksroman. Gäääsp.

Mjölksyra sa...

Susanne:
:)

Fredrik:
Jag blev verkligen nyfiken på den!!!

Cia:
Men du lär ju hänga med på all koreografi iallafall så att du får ett flyt!! Hållningen kan man ju putsa på!
Jag hänger och hinner inte med på allt! och så taskig hållning och stel och förvirrad och... :-)
Smetig kärläksroman!? Men berätta mer!! Det är ju gött att läsa sånt ibland ju!

Anonym sa...

Jag läser "Supermat" för säkert 10:e gången ;) Nu har jag även beställt "Maximal muskeltillväxt" och "Sporttillskott som fungerar" från Adlibris :) Ha en trevlig fredag du med!

Anonym sa...

Jag kan maila dig lite intressanta artiklar om self efficacy och coping. :-P nej, jag tror att du ha större glädje av en bok!

Mjölksyra sa...

Jenny:
Är den så bra "Supermat"!? Vill jag också ha isåfall!!! Dom andra två böckerna låter intressanta också!!!

Moa:
ehee! :)