måndag, november 12, 2007

BiLLe: Dagens Träningspass

Dagens Dans Aerobic på Friskis & Svettis var en ganska stor besvikelse faktiskt. Inte så roligt som allt annat jag provat på. Passet var inte så svårt egentligen, men jag blev inte inspirerad av varken musiken, koreografin eller instruktören. Kändes lite som ett bas-gympa-pass med dansrörelser, typ. Kände inte heller att jag blev så överdrivet trött eller svettig....

Dans Aerobicen som Jenny och jag provade på i början av hösten med Charlotte Althin var helt andra grejjer det... Där kändes det som om man var med i en stor dansshow och inspirationen flödade, och man dansade sig fullständigt genomblöt (fast man inte hängde med i allt). Tänk att det kan vara så olika!?

En sak som jag funderat på på sista tiden är hur annorlunda min träning har varit under hösten mot hur den brukar vara....... Såååå mycket danspass! Helt oväntat!
Min absolut största träningsfavorit är Fitnessboxning, och den har jag inte alls gått på sedan lång innan sommaren. Och joggingen är helt obefintlig för tillfället. Dessutom har min kära styrketräning fått stå undan och bli lidande... Jag tror faktiskt att jag måste skärpa mig lite framöver!!! Mer fokus på annan träning än dans! ....Fast först ett Afro-Danspass imorgon också! Och kanske evetuellt Funk på Onsdag..... :-)

Vilken är din absoluta favorit-träningsform?

12 kommentarer:

Anonym sa...

Styrketräning! *L*
Men du tränar jue mantrat vill jag så kan jag ordentligt nu märker jag... massor av danspass... ;) Men huvudsaken är att man rör på sig å mår gott (å äter nyttigt å gott)... Variation förnöjer heter det jue...

Anonym sa...

Absoluta favoriten är nog gympa, riiiktig sån där svettig en med an massa hurtiga pensionärer och fula t-shirtar. Jag blir så glad i hjärtat!!

Hade gäärna provat dans, men sen den gången instruktören vände på hela klassen (när jag ställt mig längst bak för att inte skada någon) så att jag istället stod längst fram, vågar jag inte =D

Koordinera mera!

Anonym sa...

Men om du diggar dansen finnsd et väl ingen anledning att sluta, eller ja, du kan ju lägga om lite grann. Sådär är det ju alltid, beror himla mycket på insturktören och musiken och alltihopa. Ni får se till att hitta eran favvo!

Anonym sa...

det e kul med varation!! jag för min del äääääälskar ju styrketräningen!! massor! och powerwalks! och min ridning såklart! om jag gick på ett gym skulle jag satsa mer på pass, gärna spinning!

Anonym sa...

Body Combat.

Finns inget annat.

tenah sa...

Dans är ju ljuvligt och underbart=) Och styrketräning, och löpning, och boxning och step och spinning och oj.. Näe, jag kan inte välja..Men jag tror att det är olika för varje dag- alltid nån form som lyser lite extra nån dag=) Men det är ju oxå alltid bra att kombinera ex styrketräningen är ju även uppbyggande och förebyggande så den är det ju bra att ha med jämt, iallafall 1-2ggr i veckan.

Slow-Eva sa...

Variaton är bra men att göra det som man fortsätter med är nog ännu bättre :)

Anonym sa...

Min favorit är boxning/combat eller danspassen. Älskar att få utmana koordinationen och jag älskar att få utlopp för aggressioner, haha!
Fast jag är väldigt mycket periodare, har ett jobb som inte alltid tillåter att jag tränar dom passen jag vill, så jag får höra det bästa av situationen. (blir student till våren, och DÅ ska det tränas :o) )

Anonym sa...

Just nu är jag helt insnöad på styrketräning och intervaller. Tycker att det är skitkul faktiskt. :) Annars så gillar jag spinning, bål och muskel.

Anonym sa...

Synd att Dance Aerobics inte höll måttet! Dans och styrka är nog mina favoritträningsformer ändå :)

Anonym sa...

Jenny:Men lite dans finns det alltid tid för. Det räknas inte som träning utan humörhöjare!!!!

Mjölksyra sa...

Susanne: *skrattar* Du HAR RÄTT! Det funkar med mantrat ju!! Tack!! :-)

Mathilda: Förstår att det var traumatiskt när klassen vände sig om så att du hamnade längst fram...själv hade jag dött av skräck!! :-)

Moa: Favvon är hittad, för både mig och Jenny tror jag, FUNK rules! :-)
Diggar danspassen jättemycket, men diggar allt det andra också...Vill ha mer tid så att jag kan göra aaaallt! :-)

Emelie: Hade jag haft möjlighet hade jag också velat rida. Verkar helt underbar kul ju!

Fredrik: *ler*

Tenah: Håller med dig. Skulle vilja ha Styrkträning helst 2 ggr i veckan, och sedan lite blandade andra pass. Får se om jag kan få till det så framöver.

Evasleva: Tror också variation är det bästa, med en liten "bas" som kanske styrketräning.

Emilia: box, combat och dans, låter underbart! fast dansen ska helst inte ha för avancerad koordination för min del eftersom jag har vissa svårigheter att hänga med. och box&combat är heeeeelt perfekt för aggressionerna! :-)

Ebba: Styrketräning är härligt. Och så himla roligt när man märker resultat!!!
Spinning ligger dock inte bland mina favoriter. Det är ju så jobbigt! :-)

Sofia/Dagensmat: Dans och styrka, en bra kombination ju!

Jenny: Humörhöjare var nog ett bra ord för det hela!