onsdag, november 21, 2007

BiLLe: Med plaskande simtag...

Ooohoooooooooo... O.N.T. i armarna idag (efter gårdagens Forza)... Smärta! Ont! Öm! Värk!

Så det var med en viss tvekan som jag begav mig iväg till simhallen idag (för första gången på evigheter). Men väl där så var det helt underbart skönt. Första känslan när man stiger ner i vattnet och sedan känner viktlösheten och man bara flyter... Och när man börjar simma och känner hur kroppen sträcks och tänjs ut... lukten av klor.... Härligt!

Fast sen blir det ju jobbigt också efter några längder och när hjärtat börja ticka på. Hade verkligen varit skitkul att ha en pulsklocka som tål vatten för att se var pulsen hamnar när man simmar som bäst.

Efteråt är man helt mör och trött. Dessutom blev jag idag obeskrivligt sugen på pepparkakor och must efteråt. Varför? Ja, ja det var bara och handla. Och senaste numret av Fitnesstidningen. Så nu vet ni vad jag ska göra resten av kvällen! :-)

16 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha... Min kropp blir som spaghetti =). Länkade till sidan, hoppas att det är okej. Är ändå inne titt som tätt!

Anonym sa...

ja, man blir verkligen mör efteråt, men det är en skön känsla! :D brukade simma på morgonen förut, saknar det lite nu...

Anonym sa...

Åh det är så skönt att simma! Speciellt när det inte är folk i vägen, så man får köra slalom ;-)

löpningseufori sa...

åh, det låter riktigt underbart! måste också iväg o simma någon dag.

Anonym sa...

Simning är läskigt. Jag kanske måste lära mig någon dag, för på din beskrivning lät det riktigt skönt!

Anonym sa...

Åååh must glömde jag jue bort att köpa! *suck* Blir till att knata till butiken igen det... Då får jag jue motion i alla fall... ;)

Anonym sa...

Tror jag förstår hur dina armar känner sig efter forzan! Har nog aldrig varit med om liknande armträningsvärk varken före eller efter den gången jag testade forza!

lina sa...

Simning är underbart! Speciellt när man har gott om tid så man hinner basta och sånt efteråt:) Jag har också varit sugen på pepparkakor sista tiden, kanske det är julkänslan man vill åt! Har du testat annas kravmärkta fullkornspepparkakor? Tyckte att de var knapriga och goda!

Anonym sa...

Wow, er blogg växer på mig, verkligen. Digger den bara mer och mer, jag har inte följt den så länge! O sen ser den väldigt proffsig ut!
Skulle vara kul att veta hur gamla ni e... va ni sysslar med, o var ni tränar? :)
/ Eva

Anonym sa...

Som av en händelse, var jag föresten också och simmade igår. Även jag förta gången på evigheter! Skönt!!

Anonym sa...

sitter här i mitt halv-feber-tillstånd och läser om allas träning och suktar!!! vad härligt det lät med simning! det ska jag baske mig göra nån dag när jag blir frisk!!

Mjölksyra sa...

Anna:
Kokt Spaghetti är en bra jämnförelse!:-)
Klart att det är ok att länka! Vi blir SuperGlada!

Sofia/Dagensmat:
Jag längtar efter mer simning redan!
Låter underbart att börja dagen med simning. Det har jag alltid drömt om att få göra, men aldrig lyckats trött som jag är på morrnarna.

Ofelia:
Det gick ganska bra den här gången. Slapp slalomsimning. Men jag förstår precis vad du menar. Finns inget mer frustrerande.

Josefine:
Man uppfylls av en sån underbart skön känsla efteråt. Vill simma mer!

Mathilda:
Testa med nån kompis som kan stötta dig om du känner att det är läskigt! Simma är så mysigt ju!

Susanne:
Must är ju för gott! Det är föresten den enda gången som jag inte väljer Light faktiskt. Mycke godare ju! Fast det blev lite sockerchock med en halv burk pepparkakor och nästan en hel must! :-)

Gymglam/Caroline Nilsson:
Ja, visst är den helt gryyym träningsvärken efter Forza!

Lina:
Tack för pepparkakstipset! Det ska jag definitivt testa!

Eviseen:
Ja, simma borde man göra oftare, så skönt som det är!
Tack för din JätteSnälla kommentar om bloggen!!! Den kommentaren gav den där lilla extra kicken för att vi ska vilja fortsätta med bloggen ett tag till.:O)
Vi får fundera på att lägga in en liten större presentation av oss själva.
Men så länge kan jag berätta att jag, Bille är 31, Jenny 30. Vi bor i Malmöområdet. Tränar på lite olika anläggningar både i Malmö och Lund. Vi är helt vanliga motionärer som gillar träning, och tränar för att må bra och för att komma i lite bättre form.

Emelie:
Hoppas du kryar på dig riktigt snart!

Anonym sa...

Själv blir ja aldrig sugen på något onyttigt efter träningen, tack o lov :P

Mjölksyra sa...

Anonym:
*hahaha* nä, det brukar ju inte hända så ofta att jag blir det heller! därför var det så överraskande ju.

Anonym sa...

åh vad härligt att simma! jag har täntk gra det jättelänge nu, här i västerås har simhallen öppet ända till 22 iallafall, så då kan man simma sent :) det är så skönt att gå och lägga sig sen, simmning gör en lugn tycker jag.. =)

Mjölksyra sa...

Carolina:
Åh, vad härligt att simma sådär sent! Låter jättemysigt! Jag tror man sover som en stock sen.