tisdag, november 20, 2007

JENNY: Forza

Idag har "gäddhänget" verkligen fått sig en match! Bille och jag har varit på Forza igen. Testade Forza för första gången i september (se inlägget från den 11.e sep) och nu blev vi sugna på nytt. Verkligen annorlunda mot "vanlig" träning. Passet går ut på att svinga ett träsvärd i olika kombinationer. Det var dubbelt så roligt idag eftersom jag snabbt märkte att jag orkade mer och hade mycket bättre teknik än första gången. Jag vågade även slappna av lite och slapp blåsor i händerna som jag fick sist. Jag får även hoppas att jag får mindre träningsverk än sist. Minns att jag vaknade av smärta i armarna på morgonen! Det är ovanligt!

10 kommentarer:

Optimist!! sa...

Vad kul! Så fort jag får chansen så ska jag testa, det verkar vara min typ av sport :)

Slow-Eva sa...

Det skulle vara roligt att testa nån gång. Fast jag har lite problem med kampsortsliknande träning efter att ha tränat kampsport tidigare. Det känns som torrsim på nåt sätt ;)

Anonym sa...

haha, vad häftigt! många olika träningsformer det finns :)

Anonym sa...

Ja, Forza är roligt, men så himla jobbigt! Armarna är typ döda efteråt, haha. =)

Anonym sa...

Härligt!! haha, gäddhäng har jag inte hört på länge. Forza är nog helt rätt träning för att få bukt få sånt. :-P Skönt med träningsvärk.

Anonym sa...

vad kul =) jo visst är den grym den bilden:)

Anonym sa...

Hej! Vad roligt att du/ni hittat till min blogg. :o)
Får jag länka till eran blogg?
Emi

Anonym sa...

Vad kul! Hade velat testa det, men jag vet inte var i Malmö det finns ^^..

Anonym sa...

Forza var verkligen kul! Men vilken TRÄNINGSVÄRK jag hade efteråt. Och i underarmarna... =S... FAst det kanske jag fick för att jag var ovan, el hade fel teknik el ngt? Får inte du träningsvärk utav det? kram

Mjölksyra sa...

md: testa! Verkar inte vara så vanligt.
evasleva: Det förstår jag!
Sofia:ja, man behöver aldrig tröttna.....
Ebba:ja, första gången vaknade jag morgonen därpå av värken i armarna!
moa:hmmm, träningsvärk är lite av en njutning.
Sofia:yes!
Emi: Naturligtvis får du länka! Blir bara glad!
Kristina: Vi har inte hittat det i malmö. Det finns på korpen i landskrona.
Emma: jo grym träningsvärk. Inte i underarmarna men i överarmarna och låren.