tisdag, november 20, 2007

BiLLe: Har verkligen morgonstund guld i mun?

Tortyr att gå upp tidigt på morgonen ju (kl8 ;-)!! Varför gör man det frivilligt? Med dimmig blick och förvirrad uppsyn intas frukost och träningskläderna dras på. Snart dags för Afro dans.

Efter dansen ska det ätas lunch. Tänkte att jag skulle slänga ihop Jennys underbart goda Bulgursallad med Tonfisk! (Måste föresten slå ett slag för Abbas Tonfisk Xpress som ingår i salladen för er som ännu inte provat. Finns i två smaker, Grillad Paprika eller Italiensk Vinägrett. Supergod smak!)

Lite senare efter lunch bär det av till nästa träning, Forza. Ska bli vaaaansinnigt kul!

Ha en riktigt skön dag!

18 kommentarer:

Anna (Orka mera) sa...

För mycket att göra på jobbet idag så jag hinner tyvärr inte med afron. Annars hade jag kommit och sagt hej! Kul med forzan också. Landskrona ligger ju nästan granne med mig så dit ska jag allt försöka ta mig någon gång! Det verkar som du har en superduperdag framför dig:)

Mjölksyra sa...

Anna/Orkamera:
Tänkte precis jag skulle fråga om du skulle på Afron! Får säga Hej nästa gång! :)
Vad avundsjuk jag blir att du har så nära till landskrona å forzan!

Anonym sa...

Lika vimsig här! *S* Uppe klockan 7 å tvättar... Å inte lägger jag mig i tid heller... *jäzzzp* Måste jue kolla bok innan jag nannar...

j sa...

bulgursallad med tonfisk låter utsökt!

Anonym sa...

Oj sicken träningsdag. Man blir ju oftast glad och pigg efter lite träning. :-)

Anonym sa...

Det var precis den frågan jag ställde mig själv imorse när klockan ringde! Men väl uppe så det inga problem att finna energin till gymmet & morgonens dans!
Bulgur m tonfisk lät gott!

Anonym sa...

Hoppas att all träning går bra idag! =) Mailade till er häromdagen, vet inte om ni fick mailet eller inte? Min mail strular lite och ibland skickas inte mailen iväg även fast det står att dom gör det ;D

Anonym sa...

Haha precis..den som kom på uttrycket måste haft ett väldans bra morgonhumör ;)

Anonym sa...

Haha, klockan 8 är ju ändå lite lyx! Jag får alltid gå upp runt 7 på vardagar ;/

Anonym sa...

nej, morgonstund har inte guld i mun ;) iallafall inte för mig :P

Mjölksyra sa...

Susanne:
oj,oj..så flitig du är sådär vansinnigt tidigt på morgonen!!
Och lägga sig i tid är Inte roligt när man kan vara vaken halva natten pigg å glad! :-)

Josefine:
mycket smaskens!

Moa:
jo, jag piggnade till... men fy sjutton vad slut jag är nu efter allt. zzzova.... :-)

Gymglam/Caroline:
kunde inte låta bli att skratta lite när jag såg att vi typ skrev om nästan samma sak imorse...

Ebba:
mailen funkar finfint! :-)

Sofia/Dagensmat:
ja, jag har nog aldrig förstått det där tror jag. och inte har det blivit bättre med åldern heller!

Krisitna:
7?? my god! 11 är lagom! :-)

Sofia/Mayflower:
man skulla kanske ta å ändra det där ordspråket till något vettigare istället!? :-)

Anonym sa...

Jag är ingen morgonmänniska alls, gillar att lägga mig sent och sova länge. Med två barn är det dock en lyx man sällan får uppleva... ;)

Mjölksyra sa...

Fredrik:
så du menar alltså att man inte ens vänjer sig trots att man har barn??

lina sa...

Jag kan tycka att morgonstund har guld i mun. Älskar tidiga morgonar innan resten av familjen vaknat. En kopp kaffe & tidning i lugn och ro och en morgon prommis på det så är jag redo att möta dagen!

Mjölksyra sa...

Lina:
Det låter verkligen härligt! Jag önskar att jag kunde gå upp tidigt och njuta.

Anonym sa...

åh, vad tonfisken lät god, vilken rekommenderar du?

Mjölksyra sa...

Carolina:
grillad paprika är godast. perfekt när man tröttnat på den vanliga tonfisken i vatten som är sådär lite torr.

Anonym sa...

Inte ett dugg. ;)