tisdag, november 06, 2007

JENNY: Dagens träning

Gissa vad Bille och jag hade gemensamt med 36 andra idag? Rätt, activio. Det var ett sjukt bra pass med våran favorit instruktör. Hon får en att ta i tills man nästan spyr. Hon kämpar på där framme, uppmuntrar och är hela tiden leende. Inget sådant där påklistrat fånigt smil utan ett äkta leende!! Love her!! Jag han fundera under nervarvningen idag varför jag gillar activio. En stor del är nog den direkta feedbacken. Det går helt enkelt inte att lura sig själv. Maskar man syns det direkt på pulsen! Kämpar man så ser man hur pulsen stiger och klättrar högre och högre upp. Kände idag att jag höll på att få kramp i vaden. Måste ta ställning till om jag ska köpa riktiga spinningskor. Känns lite lyxigt för att inte spinna mer än två tre gånger i månaden. Vi får se, ska fundera ett tag till. Finns andra saker som är högre prioriterade just nu, tex träningsbyxor!!
Nä, nu tänker jag ha min skönhetssömn så jag ser bra ut imorgon på Funken!!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt tränat! =)

Anonym sa...

oj, finns de speciella spinningskor? hade jag ingen aning om :P

Anna (Orka mera) sa...

Jag tycker spinnigskorna är halva känslan med att spinna! Hade aldrig kunnat vara utan mina. Man får ett helt annat drag i rundtrampet och man slipper domnande tår och annat skrufs man kan få i vanliga skor. Tycker absolut du ska köpa. Fast träningskläder är ju förståss inte fel det heller... :)

Anonym sa...

Jag skulle nog investera i ett par, de håller ju länge om inte annat med tanke på att du inte kör så många pass i veckan!

Anonym sa...

Kul att du är så positiv Jenny! Jag blev ju inspirerad av din entusiasm över funkpasset, så jag provade på det jag också, igår! Vilken kul grej!
Activio är också kanonroligt men det blir nog inte lika ofta för mig efterom min anläggning inte har det.

Anonym sa...

Förresten. Du mäter väl din vilopuls- så du ser dina resultat? :-)

Prralin sa...

Jag körde länge utan spinningsskor, men sen jag skaffade dem har jag av misstag råkat spinna EN gång med vanliga skor - och shit vilken skillnad det var då!! Ett par spinningskor rekommenderas varmt, om inte annat kanske man kan önska sig av tomten?!

Mjölksyra sa...

Ebba. Ja, det känns "gött".

Sofia: Skor med speciella clips under som hakar fast i pedalerna. Det sägs att man får en helt annan känsla.

Anna. Fick ett bra tips...Tomten, han ska utnyttjas!!

Anna. ja och kanske att det blir fler pass i veckan också.

moa: Blev så oerhört glad och stolt när jag läste att jag insirerat dig. Den komentaren har jag levt på hela dagen. visst var det superkul?! Mätningen av pulsen ska utföras, måste läsa på lite innan dess bara.

Prralin: Tack för tipset. Ska nog åka och kolla på skor i nästa vecka.

Anonym sa...

Vad bra att du blev glad. Men så är det verkligen, jätteroligt att läsa så positiva inlägg! :-)

Anonym sa...

Jag funderar också på att köpa på mig spinningskor och såna där vadderade byxor. Men jag tänker preciiis som du, känns aningens lyxigt med tanke på att jag gör det så sällan. Plus att jag fortfarande håller på att "lära" mig. Samtidigt känner jag att jag kanske tycker det är roligare att träna med riktig utrustning. Mjaaa, det tål att funderas på det här. / Sanna