onsdag, september 12, 2007

BILLE: Blåbär och Chokladkyssar!

Jag är storkonsument av grönt te, men dricker då och då rött te för att det är så himla gott. Nu har jag fått smaka två röda teer som var alldeles ljuvligt goda som jag bara måste få rekomendera för er tedrickare som har missat dom:



"Rött Te Blåbär" från Friggs, har en alldeles underbart god smak av blåbär och en liten touch av vanilj. Full med antioxidanter från både rooibosen och blåbären!


"Rooibos Chocolate Kiss" är Ekologiskt från Sonnentor. Bara namnet Chocolate Kiss, behöver man säga nått mer? Det är smaksatt med kakao, kanelbitar och kardemumma. Mmmh!


Rött te, även kallat Rooibos är en buske som växer i Sydafrika och har egentligen inget släktskap med tebusken. Rooibos anses vara hälsosamt och innehåller mineraler och flera typer av antioxidanter. Det är dessutom koffeinfritt.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Var hittar du "chokladkyssarna"?

Mjölksyra sa...

Jenny: Jag blev bjuden på te´t på jobbet och vet inte var det är köpt. Men jag kan tänka mig att det finns på hälskosten. Annars finns det på vitavera webshop:

http://www.vitavera.se/product.asp?product=247&sub=2&page=1

Anonym sa...

Ooo, dom måste provas :) Lät ju jättegott!

Anonym sa...

ohhh vad bra med tips!! jag är teoholic! =) försöker prova mig igenom allt te som finns att få tag på! och det är ganska mycket det!! haha!! =)

Anonym sa...

Hm, egentligen är de ju ganska lika :) Skulle nog säga att skillnaden är att det är lite mer hiphop och stora rörelser i funk :) Tycker absolut du ska prova!!

Anonym sa...

Mm, rött te är min favvo! Är en riktig te-konsument ;). Blåbärsteet är supergott. Måste testa chokladteet!

Mjölksyra sa...

Emelie: Vill också prova alla tesorter som man bara kan få tag på! Speciellt inom de gröna och röda sorterna.

Sofia: Rött är gott! God mild smak på nätt sätt. Fast gröna teer är definitivt favvon här.

Anonym sa...

Oj, de där måste testas, båda två!! :D