torsdag, september 13, 2007

BILLE: Träna utan vattenflaskan?

Jag tror att jag har en "fettish" för vatten/sportflaskor!!! Kan man ha det?
Det finns sååååå många härliga färger, former och modeller. Och jag vill ha dom ALLA! Skulle man inte kunna matcha sina träningsoutfits med olika vattenflaskor!? Se det som en accessoar? *ler* Ytligt? VA? Neeeeeeeejdå! ;-)

Om det så är en trendig Adidas à la Stella McCartney, billig vattenflaska från H&M eller en gammal Ramlösaflaska så är den ju iallafall oumbärlig och som ett "ljus i mörkret" under (och efter) träningspasset.
Den släcker törsten och hindrar dig från att bli uttorkad! Den ger en bra anledning till att ta små mikropauser mitt under passet om man känner sig för trött, eller så kan man helt enkelt bara hälla vattnet över huvudet för att svalka sig!

Så Nej, utan min vattenflaska vill jag inte träna! Sääärskilt inte om den matchar min träningsoutfit också! ;-)


9 kommentarer:

Anonym sa...

Hehehe.... Kan du rekomendera någon som har en bra "pip". Lätt att ricka ur och lätt att försluta? Tycker det är så varierande kvalite på just den delen!

Anonym sa...

Haha, ja visst är det kul att matcha vattenflaskor och svettband också! En sån gul röhnish flarra har jag. ;-)

Mjölksyra sa...

Ofelia: Jag har inte koll på alla vattenflaskornna, men jag gillar den gråa Puman som syns på bild. Den är skön att hålla i och dricka ur och har en bra fast pip.
Den rosa Nike´n har en liten annorlunda pip med typ en backventil. Så den stänger man inte om du förstår vad jag menar. Den måste man suga ur vattnet ur. Lite ovant i början, men den är nog helt klart favoriten. Det finns nog fler flaskor som har det så!?
En som jag absolut Inte rekomenderar är H&M´s gröna och turkosa (snygga är dom dock), för dom är fullständigt värdelösa att dricka ur. Väääldigt sladdrig pip.

Mjölksyra sa...

MOA: Åååh, vilken bra idée att matcha med svettband också! Det ska ju såklart införskaffas också! ;-) Den gula har verkligen en skön färg!

Anonym sa...

Haha kul med vattenflaskor tycker jag, skulle aldrig klara ett pass utan min vattenflaska! :D

Anonym sa...

allt som förgyller träningen är värt att lägga en slant på! vattenflaskor är ju en billig accesoar som piggar upp! roligt att ha!!!

Anonym sa...

nej utan vattenflaska är jag helt handikappad.... haha

Puma sa...

haha jag har aldrig ens reflekterat över att man skulle kunna ha en annan flaska än den vanliga imsdalflaskan man köper på sats om man glömt sin andra imsdalflaska hemma. kul!

Joggarn sa...

Tjenix! :)

Har du nått bra tips på nån bra vattenflaska för oss som springer lite längre, och inte vill springa omkring och hålla i nått. Är ofta ute i skogarna och vill såklart ha med mig så lite "skrymmande" grejer som möjligt.

Har funderat på en sån där "camelback" man har på ryggen (modell mindre då). Vet du nått om såna?