torsdag, september 13, 2007

BILLE: Powerwalk i solsken

Jiiisses, vad träningen i tisdags har sänkt mig! Det var ju verkligen skitkul träning, men nu efteråt! Vilka Smärtor! Vilken Seghet! Träningsvärk på "fel" ställen! Och det går inte över heller! Aaaargh...
Hur är det med dig JENNY? Lever du?

Så idag var var det med stor motvilja som jag snörade på mig mina "walking shoes" för att ge mig ut på en Powerwalk. Trötta, sega steg, omotiverat...och med frågor som varför gör jag detta?
Men redan efter en kvart började kroppen sträcka på sig, stegen blev kraftfullare och längre och en skön känsla började sprida sig i kroppen.
...Härliga ljumna vindar och en sol som strålar från en molnfri himmel! Skön natur med ängar och betande kor, vacker lövskog med begynnande höstfärger, gröna kulliga hedar ...syrsor som spelar, fåglar som kvittrar, löv som rasslar i vinden, vatten som porlar i bäcken, solstrålar som strilar ner genom grenarna, doften av jord och mylla... YES, ENERGY Come To Me!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe, det lät som det trots allt blev en härlig promenad till slut ;)

Mjölksyra sa...

Jenny: Ja, ibland är det verkligen motigt att ge sig ut på promenader eller träna annat... men så blir det ju ofast så himla bra när man väl lyckas komma iväg fast man egentligen Inte vill!

Anonym sa...

Jaa verkligen snyggt omslag! ska nog ta å köpa boken imorgon

Anonym sa...

Så härlig känsla när seghet förvandlas till kämparglädje! När man tror ett pass ska gå åt fanders, blir det istället super ;).