lördag, september 15, 2007

JENNY: Saltå Kvarn

Gick förbi hälskostaffären idag och såg att de börjat sälja Saltå Kvarn. Saltå Kvarns produkter kommer från biodynamiska och ekologiska jordbruk världen över. Jordbruken får inte lov att använda konstgödsel eller kemiska bekämpningsmedel. Inte heller används några främmande tillsatser i produkterna. Det känns riktigt nyttigt och sunt! Och så är det alltid bra att stödja det ekologiska jordbruket. Kunde inte låta bli att handla en hel del. Vill gärna prova bovetegröt och hirsgröt som jag aldrig ätit. Köpte även en fruktmüsli, och så slant det ner linfrö och ljust psylliumfrö och lite torkade aprikoser från Kung Markatta. Måste tillägga att jag älskar Saltås design på förpackningarna. De är så vackra eller hur? Nu står de alla längst fram i skåpet så de verkligen syns.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Förpackningarna är verkligen skitsnygga! Man vill ha dom alla!

Puma sa...

Javisst blir man liksom sååååå sugen på att köpa deras produkter. Och man känner sig dessutom sååå nyttig också. Saltå Kvarn har verkligen lyckats!! :-)

Anonym sa...

Saltå kvarns förpackningar är riktigt snygga, man skapar sig liksom sin egen samling :P

Anonym sa...

Åh, jag ÄLSKAR saltå, typ allt de gör :). De har ju allt man vill ha.. baljväster, gryn, nötter, torkad frukt mm!

Mjölksyra sa...

Bille: Visst ser det snyggt ut i skafferihyllan?
puma: Jepp, håller med dig! De har lyckats!
Sofia: Valet är enkelt mellan exempelvis Risentas förpackningar och Saltå. Man vill ju så gärna ha dem!
Sofia: Jag har missat deras nötter och frukt! Det här blir bara bättre och bättre, jag ska ut på jakt!!