tisdag, september 11, 2007

JENNY:Forza

Idag var det Forza som stod på träningsschemat. Forza är förresten italienska och betyder styrka, (och det var det jag fick i armarna efter passet!!)

Jag kom till passet utan några förväntningar. Ville bara testa på en ny träningsform och se om det var kul.
Måste säga att jag blev glatt överraskad. Redan efter att ha svingat träsvärdet ett par minuter kändes det i armarna. Undrar redan nu hur de ska överleva morgondagen. Även magmusklerna och ryggmusklerna fick känna att de levde.
Alla slag var enkla men kraftfulla. Det gick fort och lätt att lära sig och komma in i passet.
Var nog lite nervös i början för att inte tappa svärdet mitt i ett slag så jag höll krapaktigt hela passet. Det resulterade i att jag nu har två blåsor i händerna. Men det var det värt.
Så vad tyckte jag nu då?...
Roligt? Ja!
Testa fler gånger? Absolut!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Kul du gillade det! Alltid roligt då man hittar någonting nytt som inspirerar en.

Anonym sa...

fy sjutton...jag har sån grym träningsvärk efter passet. Känns i triceps och biceps...det blir värre och värre för var timme som går....

Anonym sa...

låter super kul!!! önskar att de hade dte i min hemstad, men de har de ju inte =(

Anonym sa...

Ja, visst var det roligt. Jag tyckte också det, men det var dö länge sedan sist. Har provat det en gång men sedan inte haft "tillgång" till det passet på min hemort men nu har jag flyttat så man kanske måste börja leta upp det! :-)

Mjölksyra sa...

fredrik: Ja, visst blir man glad!
Bille: Jag har fortfarande träningsvärk i mina armar!
Emelie: Jag har inte hittat Forza där jag bor. Fick åka 3-4 mil!(Men det var det värt!)
Moa: Hoppas du har tur och hittar ett pass.