fredag, oktober 19, 2007

BiLLE: Dinkel & Styrka

Idag har jag smakat dinkelgröt för första gången. Eftersom jag inte kan hitta Saltå Kvarns Dinkelgröt så fick det bli dinkelflingor från Risenta så länge. Och jag tror faktiskt att det kommer bli min favoritfrukost ett tag framöver! Jättegott ju! God smak. Den har inte riktigt samma "grötiga" konsistens som vanlig havregrynsgröt och man håller sig behagligt mätt länge också tycker jag! Mums!


Eftersom jag blev pigg och glad på min frukost fick jag massor med kraft och energi och begav mig därför iväg till gymmet för ett styrkepass. Idag blev det extra roligt eftersom jag har gjort ett helt nytt upplägg och nytt styrkeprogram. Kommer säkert kännas i musklerna imorgon. Gött! :-)



Ha en superskön fredagkväll!

13 kommentarer:

Anonym sa...

Hej svejs!
Jag är rätt ny på grötfronten... Men tillagar man gröten på samma sätt som havregrynsgröt?
/ Sanna

Anonym sa...

Åh jag älskar gröt. Fast jag håller mig till havregryn, jag menar det är ett säkert kort. :) Detsamma!

Anonym sa...

Åh, ny produkt för mig, kanske kan vara något för mig, är inte särskilt förtjust i vanlig havregrynsröt eftersom den är lite "klistrig", den här kanske är bättre?

Frukosten var jätteod men frukost är alltid gott! :-D

Anonym sa...

åååh vad gott! det där är jag sugen på att prova, allt med dinkel är spännande ;) ha en bra kväll du med!

Mjölksyra sa...

Sanna: Man tillagar det precis som vanlig gröt på spisen. Fast jag har inte vågat testa den i micron än.

Kristin: Gröt är gott, men jag gillar att variera den emellanåt för annars blir jag sååå trött på det! :-)

Anna: Jo, men då måste du testa den här gröten, den är inte alls klistrig som vanlig gröt. myyycket bättre konsistens.

Sofia/dagensmat: allt nytt är kul! :-)

Puma sa...

Spännande med ny gröt. Det måste testas!! Tror ni man kan blanda i proteinpulver i det???

Anonym sa...

Det lät intressant, måste testas!

Anonym sa...

Är tyvärr ingen grötmänniska.. ;( Men är lite avis på er som älskar gröt. Det måste ju vara the king of frukostar!

Mjölksyra sa...

Puma:
jag är lite osäker på proteinpulver i...dinkelgröten är ju inte "kletig" på samma sätt som vanlig gröt, den är mer grynig. det kanske kan bli lite skumt tillsammmans? men det funkar kanske ändå!? testa!

Gymglam/Caroline Nilsson:
det var faktiskt en riktig höjdare!längtar t.om efter den.

Ofelia:
det tog ganska mååånga år innan jag började äta gröt. tyckte det var väääldigt tråkig mat.oinspirerande. men så testa jag med massa annat till som tex valnötter, vetegroddar, hasselnötter, hackad mandel, banan, bär, solroskärnor, kanel, linfrön m.m så blev det helt plötsligt gott.

Anonym sa...

Det är skönt att hösten är här för då kommer det supergoda apelsiner till butikerna igen, brukar de inte alltid vara godast runt jul?

Mjölksyra sa...

Anna:
jo apelsinerna börjar bli godare nu och riiiiktigt mumsiga vid jul. då kan jag äta hur många som helst.

Anonym sa...

Jag blev så inspirerad av ditt inlägg att jag hoppade i dojorna och for på gymet jag också. det var skönt! Kul när du är så entusiastisk! :-)

Anonym sa...

Moa: Är det sant?? Vad rooooligt!!! :D