torsdag, oktober 18, 2007

JENNY: Cirkelgym

Mitt motto är: allt måste testas, och man måste ge allt och alla en chans eller kanske två. Så...nu har jag testat cirkelgym för första gången. Det är ett pass på 60 minuter där man tränar styrketräning och kondition i grupp. Det fanns ca 18 stationer och det var blandat med styrketränings-maskiner, spinningcyklar, rodd, fria vikter m.m. Maskinerna och övningarna var enkla, det enda som man kunde reglera på maskinerna var motståndet. Man hade 45 sekunder på sig på varje maskin och vi körde två varv dvs. 36 stationer. Hänger ni med? Omdöme? Ja.. vad ska jag säga? Det kändes absolut inte som styrketräning! Blev lite stressad av att bara vara 45 sekunder på varje station. Det positiva var dock att det känns i musklerna att de fått jobba. Måste prova en gång till innan jag sågar eller rosar konceptet.


11 kommentarer:

Anonym sa...

Vore kanske ngt för mig, som måste bli pushad för att ta i ordentligt när jag styrketränar :D

Anonym sa...

Åh det låter rätt kul faktiskt! :) Jag har tränat nåt liknande som heter Fys på mitt gym. Olika stationer med vikter, man ska göra sit-ups osv. och sen konditionspass mellan varje station. Skitkul! :D

Anonym sa...

Cirkelträning är superkul! Alla dessa år med försäsongsträning inom slalomen har fått mig att bli cirkelträningsnörd. Man får det bästa ur styrketräningen samtidigt man får den sociala pressen att prestera så bra som möjligt genom att att man är så många! Superkul!

Anonym sa...

Tack för kommentaren Bille!
Sitter just nu och försöker komma underfund med alla koder osv... Hihi, vi får väl se hur det går!

Hela nya skivan med Kent är suverän! Lyssna gärna extra på Elefanter, Columbus, Ensammast i Sverige och Berlin. Tja, det var ju nästan alla låtar... :)
/Sanna

Anonym sa...

Jaså, haha, Jenny och Bille, ni skrev från samma blogg! Där ser man, jag fattade inte först.

Ska också se dom spela, men här i Göteborg, 23:e november. Ska bli riktigt roligt!

Vi är ett gäng som brukar gissa vilken deras inledningslåt blir... Vilken gissar ni på?
/ Sanna

Prralin sa...

Det där lät ganska roligt (behöver nån som pushar på mig!), men som du sa risken är att det blir stressigt... men att prova en gång till låter som en god idé!

Anonym sa...

Det låter kul, men en aning stressigt kanske. Jag har gjort något liknande förut, fast typ 1 minut på varje station.

Anonym sa...

Gillar ditt motto!!! Men vissa saker får helt enkelt inte en Andra chans...Latinoaerobicen, eller vad säger du!?? :-)

Mjölksyra sa...

Sofia: ja, man blir lite peppad och pushad
Dessi.se. kul att du gillade det.
mathilda: Slalom, vad kul! Bor du på ett "snösäkert" ställe?
jagger. hoppas det går bra för dig på bloggen. måste fundera lite på öppningslåten.
prralin. Återkommer efter nästa pass.
Sofia. Det känns rent spontant att 1 minut nog är lämpligare.
bille: du har rätt. inte en chans att jag går på latino igen!!! Eller...kanske på ett annat ställe med en annan instruktör...Följer du med?

Puma sa...

Klart att allt ska testas!! :-) SATS kör två liknande grejer: kinesisträning och PT-träning. Där tränar man också i grupp under kort tid och så växlar man stationer. Det kan vara skitbra eller skittrist - helt beroende på instruktör och grupp. Men det känns lite som back to basics vilket kan vara skönt.

Anonym sa...

...nu fick jag nästan ont i magen...menar du allvar??
;-)