måndag, oktober 22, 2007

BILLE: En Höstig Måndag.

Jag har vilat från träning både lördag och söndag pga jobb och viss omotivation. Igår t.o.m tog jag mig till träningsstället för att gå på ett pass, men vände i dörren och åkte hem igen!!! Då kan man snacka om att vara riiiiiiktigt omotiverad när man man inte vill träna fast man är på plats.

Men idag var det andra bullar. Pigg och glad och massor med lust till träning när jag hade vaknat. Efter god frukost (dinkelgröt med valnötter, grönt te) blev det en sväng ner till gymmet för att pumpa muskler. Svettigt värre, men riktigt wonderful! Styrketräning är bara för jäkla kul!

Efteråt kunde jag inte låta bli att ta en en lång promenad (raska 60 minuter) ut i skogen. Njuta av härligt strålande solsken och bländas av höstfärgerna. Känna lukten av jord och mylla. Andas in skön luft. Leva.

12 kommentarer:

j sa...

Låter underbart med en höstpromenad. få andas in den friska och krispiga luften och njuta av alla färgglada löv.

Anonym sa...

Hej! Hoppas du är motiverad till activio imorgon för det är bokat! Ha det så bra!

Anonym sa...

Låter som att vi har haft ungefär likdan helg och likadan dag när det gäller träning. =) Styrkträning är underbart kul!!

Anonym sa...

ibland behöver man vila för att få motivation. Jag har så hög motivation nu att det känns dumt att ha lov nästa vecka, fast det kan nog bli bra det med. :) Föresten, va sött att nallarna är halloween-pyntade! :)

Anonym sa...

Jaa, visst är det sjukt gott me strömming :-) Haha, jag har också vänt i dörren nån gång, det är ju ingen idé att träna om man inte har lust, träningen ska ju vara rolig!

Anonym sa...

Jag som knappt får utföra någon typ av konditionsträning, förutom cykling, i och med min knäskada lider av motivation upp över öronen. Det är rätt typiskt. Jag och mina rehabövningar delar onekligen en hatkärlek till varandra just nu.

Bara två veckor till. Bara två veckor till...

Anonym sa...

Låter som du återfick motivationen där! Härligt!! :-)
Jag tog mit ut på en stavgångspromme idag. Hade inte tid med ett mrogonpass och kände mig för trött för att gå till gymmet. Men en promenad sitter ju alltid fint :-)

Anonym sa...

Va härligt det låter!
/ Sanna

Mjölksyra sa...

Josefine: höst är UNDERBART! bästa årstiden tycker jag! måste ge mig ut meeer på promenader nu, innan regnet och rusket kommer.

Jenny: ...motiverad och motiverad...om man gillar nära-döden-upplevelser så visst kan man känna viss motivation inför spinningpasset! ;-)
Hoppas du har det bra, och inte stressar ihjäl helt! Ses imorrn!

Ebba: *hehe* kul ju!

Kristin: Jo, så sant så. vila är viktigt.
hoppas du får ett riktigt skönt lov!
Kul att du gillade Halloween-pyntningen! :-)

Milla: träning ska vara kul, det har du helt rätt i!

Fredrik: hoppas dina två veckor går riiiiktigt snabbt! Och att du har massor med power när du får träna igen!

Ofelia: tur att det bara var en tillfällig liiten motivationssvacka, nu när man kommit igång så himla bra.
promenader är härligt! Dock har jag inte provat med stavar. men jag vill gärna!

Sanna Jagger: myyycke härligt.

Anonym sa...

styrketräning är så fruktansvärt kul!! fokusera på den känslan så ska du se att motivationen kommer komma tillbaka!!

Puma sa...

Åh, låter alldeles fabulous!!!

Mjölksyra sa...

Emelie: som tur var så var det bara en liiiten tillfällig svacka i helgen. Annars har träningen och motivationen varit på topp sedan sommaren.

Puma: absolutely fabulous!