fredag, oktober 05, 2007

BILLE:Med eller utan träningshandskar?

Min grymma träningsvärk från igår är som bortblåst idag! Skönt! Så idag har jag varit en sväng på gymmet och kört ett hårt styrkepass. Det gick riktigt bra, så jag klämde in några extra biceps/triceps-övningar också. Tänkte mina armar skulle se lite pumpade ut när jag går ut ikväll!....I WISH! :-)

Föresten, är det bara jag som använder träningshandskar vid styrketräning? Jag ser aldrig någon som har det på mitt gym.
För mig är det ett måste! Utan dom kan jag likväl strunta i träningen. Det kanske är inbillning med det känns verkligen som om jag kan ta i, och lyfta mycket tyngre med dom.

Ha en riktigt skön fredagkväll!


17 kommentarer:

Anonym sa...

Har aldrig provat handskar, kanske borde göra det :)

Prralin sa...

Om det så bara är psykiskt, så gör det ju uppenbarligen nytta! =)

Anonym sa...

Aldrig provat handskar.. men på mitt gym hemma så har alla biffar (killar) handskar så ngt måste de vara bra för. ;)

Anonym sa...

Handskar och remmar suger ... :) Önskar sängen nalkades men nu skall jag åka å jobba till 04:30, ha en bra helg :D

Anonym sa...

Det beror på.. Vid fria vikter skulle jag använda handskar för att inte få skavsår i händerna :) Men inte annars.

Anonym sa...

Jag använder handskar för bättre grepp samt för att skona mina händer. Handskar är således onödiga vid pressövningar enligt min åsikt, men däremot väldigt bra vid tunga marklyft. Sen finns det säkert de som tror att jag springer runt med handskar för att vara cool men så är inte fallet och det är smällar man får ta :)

Anonym sa...

Funkade ditt upplägg så du fick härliga armar att visa upp? ;-) Jag kör gärna MED handskar när jag använder lösa vikter, för att få bättre grepp. Annars klarar jag mig bra utan. Smaken är som baken.

Anonym sa...

Mja, faktiskt inte.. brukar ha någon favorit men tycker alla håller lite lägre klass än vanligt i år ;P du då? :)

Anonym sa...

alla mentakla trix för att orka mer är ba!! så kör med dem! skönt att slippa få såna där ömma blåsor i händerna oxå!!

Mjölksyra sa...

Sofia: Jo,men prova! Kan bara bli bättre! :-)

Prralin: Det är ju klart!

Kristin: Kanske för att dom vill se coola ut? ;-)

Oxen: Neeeejdå! Handskar är Kanon! :-)
Hoppas du får en bra helg också trots sent nattjobb!

Dessi: Gör det inte ont i händerna när du kör nått tungt i maskinerna då? Jag tycker det är lättare att få bra grepp med handskarna.

Petter: Du skrev: "Jag använder handskar för bättre grepp samt för att skona mina händer." Så är det för mig....eftersom man får bättre grepp och inte glider är det lättare att ta i tycker jag.

Moa: Funkade inte riktigt med mina armar! ;-) Måste träna MER!!

Sofia: Amanda är faktiskt en favorit. Gillar hennes röst.

Emelie: Måste köpa nya handskar bara. Mina gamla böjar falla i bitar. dom har servat mig lääääänge!

Anonym sa...

har aldrig heller provat handskar...endast när jag provade golf en gång! :)

Anonym sa...

jag funderar på att köra med handskar. speciellt när jag kör övningar som hantelrodd för det gör så ont i händerna när vikterna skaver. skona händerna och så får man bättre grepp. =) hoppas jag

Mjölksyra sa...

Sofia: Golfhandskar funkar kanske till styrketräning också!? :-)

Cizzi: Testa! Berätta gärna om du tyckte det blev skillnad. För som sagt, det verkar ju inte som om det är så många som är så frälsta i handskar så om jag är.

Anonym sa...

Jag har alltid handskar, gör så förbaskat ont i händerna annars när jag tränar fria vikter.

Anonym sa...

Hehe nej jag får inte ont alls faktiskt :)

Anonym sa...

Jag använder oftast handskar. Både när jag kör själv i gymmet (dock inte alla övningar..) och på body pumpen..

Mjölksyra sa...

Fredrik, Sofia: Vad skönt att höra att det finns fler där ute som gillar handskar! :-)

Dessi: Bra ju! =)