måndag, januari 14, 2008

BiLLe: Spegel, spegel på väggen där!

Vet ni vad jag saknar på mitt gym??? Speglar! Det finns inte en endaste liten spegel så långt ögat når! Och jag vill ha speglar!!

Inte för att jag vill kolla in om min träningsoutfit sitter snyggt... eller se om håret ligger på plats... eller för att spänna mina muskler ;-) ...eller spana på andra i smyg (jo liite :-) ...utan för att jag vill se att jag gör mina övningar rätt. Det är skitbra hjälp för att se om man vinklar rätt, sitter rakt eller om man hänger med någon kroppsdel fel, eller ser ut som en säck potatis... Varför vill man inte ha speglar på gymmet?

Fast å andra sidan.... när jag jag går på ett danspass vill jag inte se mig själv i spegeln! Hur många gånger har man inte trott att man ser skitcool ut eller ser minst lika snygg ut som instruktören i en danspose, och så tittar man sig i spegeln och ser något helt annat! Man tappar lixom hoppet lite! :-)

Vad tycker du, speglar, eller inte speglar när du tränar?

22 kommentarer:

Anonym sa...

Klart att det ska vara speglar... *L* så man kan plåta sig i dom... ;) Skämt å sido så är det bra att se hur man gör... Skulle inte klara mig utan dom... Säg till att dom kan få ett gäng speglar av mig från en spegelvägg jag hade en gång... :D

Mjölksyra sa...

Susanne:
*skrattar* Vilken bra idé med dina speglar!! Man kan ju alltid försöka sälja dom billigt till dom!?:-)

Anna (Orka mera) sa...

Å det är klart det ska vara speglar!!! Både för teknikens skull men också för att det är kul att se om det dyker upp någon liten muskel nånstans :)

Du får montera upp susannes speglar i smyg någon sen kväll *fniss*

lina sa...

Speglar helt klart! För teknikens skull!

Mjölksyra sa...

Anna:
*hahaha* LYSANDE idé!!! Så förvånade dom måste bli när dom kommer på morgonen och ser en spegelvägg på väggen! Kanske sitter den lite snett också eftersom jag inte riktigt är bra på det där! :-) Och om jag använder sånadär riktigt bra skruvar som gör det svårt att ta ner speglarna igen så kanske dom får vara kvar! :-D

Lina:
Undrar vad tanken är med att inte sätta upp några speglar överhuvudtaget!?

Vägen från 137kilo sa...

Du har helt rätt, speglar på gymet, inte på grupp-passen!

Kul att du gillar mina matbilder! Tack!

Anonym sa...

SPEGLAR!!! När jag vägde 50 kg mer än idag så gjorde jag allt för att undvika speglar - Nu tycker jag om speglar MYCKET;) Både för att kolla att jag fortfarande ÄR smal och för att kolla tekniken.

En toppenidé med dina speglar ju!!

Jossan sa...

Måste vara speglar..känns ju rå skumt att stå och kika in i en vägg när man kör. Man får ju värsta peppet när man ser att muskeln pumpas upp och självklart den biten med att se så man gör övning rätt.

Anonym sa...

Jag vill också ha speglar! Det peppar!

Em Löfgren sa...

men oj! har d einga speglar? jag har skitsvårt att träna utan!! tycker speglar är kenon, så man ser att man gör rätt liksom!! bra för tekniken!

Anonym sa...

Jag tycker speglarna är ännu viktigare när jag dansar än på gymmet. Dels när jag kör själv, så jag kan se att allt är sträckt, att hoppen är uppe osv, dels när man kör pass som instruktör. Deltagarna har alltid lättare att följa om jag kör med ryggen emot jämfört när jag är vänd mot dem o kör spegelvänt... och har man då inga speglar är det värdelöst att köra med ryggen emot deltagarna.

Anonym sa...

Jag är en spegelapa... Speglar tack =)!

Mjölksyra sa...

Vägen från 137kg:
Man blir så hungrig och sugen på god mat när man ser bilderna ju!

Sweetie:
Du är så grym som lyckats gå ner så mycket i vikt!! Och så flitig med all din träning! You Rock!

Jossan:
Det är skitskumt!

Sofia:
Håller med!

Emelie:
Inte skoj utan speglar! Borde snacka med dom!

Cia:
Ja, det är ju klart! I det läget är ju verkligen speglar nödvändiga!

Annoula:
:)

Ebba sa...

Självklart ska det finnas speglar! =)

Anonym sa...

Jag föredrar speglar. Det känns skönt att se hur tekniken ser ut. Man kan lätt tro att det är helt okej men med en spegel finns det alltid justeringar att göra för bästa resultat!

Anonym sa...

Jaaa gör det så får jag mer pengar att shoppa för! *hihi*

Anonym sa...

hm, med tanke på att jag aldrig skulle kunna komma ifrån dem, eftersom de är ett oerhört användbart verktyg när man ska lära sig koreografi, så får jag nog säga speglar. :D men visst kan man ogilla att se sig själv ibland, men då brukar jag titta på instruktören, läraren, eller andra som kan vara kul att "spana" in. :)

Anonym sa...

Speglar måste ju finnas även om det är en plåga ibland.

Mjölksyra sa...

Mrs Ebba & Moa & Johanna:
Speglar på gymmet helt klart! Helt galet utan ju!!

Susanne:
*ler* Ska se vad jag kan göra! :-)

Kristin:
När man dansar så som du gör så bara måste det ju finnas speglar! Utan dom går det väl knappt!?

Anonym sa...

Tok galet!! :-D

Anonym sa...

Speglar. Helt enkelt.

Mjölksyra sa...

Moa:
Verkligen!

Fredrik:
Håller med!