tisdag, februari 19, 2008

BiLLe: Core


Corepasset igår var joooobigt! Inte jobbigt på det sättet att svetten sprutar eller att man kippar efter luft av ansträngningen, utan bara sådär jobbigt plågsamt i kroppen precis hela tiden.
När jag står upp och gör övningarna längtar jag efter de liggande övningarna så att man kan få "vila" lite, men när jag ligger ner längtar jag efter de stående övningarna igen osv...Pjuuh! Men ganska skoj på nått sätt ändå!

Jag har inte gått på så många Corepass innan, några enstaka pass bara. Inbillade ju mig innan att det skulle vara lite mesigt med Core. It is NOT!! Jag tror nog faktiskt att jag kanske ska testa 30-minuters varianten i samband med annan träning istället nästa gång. :)

Och idag blir det meeer träning!

Har du roliga träningsplaner för dagen?

17 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill också träna core!! :) kanske blir att jag gör det idag.

Anonym sa...

Idag blir det aerobic. Efter det ska jag i ensamhet testa min nya spinningmusik och se om den funkar...

Jossan sa...

Här har det steppats i 50 min, sen blir det armar på gymmet=)
Ha en bra dag gumman

Puma sa...

Core känns så jäkla nyttigt liksom - det är bra för allt!

Anonym sa...

Yes det har jag! Jag ska på MAX-cykling och efter det blir det axlar och bröst i gymmet! :)

Anonym sa...

Trappträning! *L* Upp å ner i tvättstugan du vet... Passar jue på på tisdagar eftersom det regnar mest då jue... Nu är det dock bara grått ute... så det blir väl till att steppa... ;)

Anonym sa...

Har aldrig sett ett core-pass på en timma, men det låter jobbigt. ska nog försöka pallra mig ner till gymmet själv sen. Ska se om jag hittar ett core-pass.

Anonym sa...

Har aldrig sett ett core-pass på en timma, men det låter jobbigt. ska nog försöka pallra mig ner till gymmet själv sen. Ska se om jag hittar ett core-pass.

Anonym sa...

Core för mig också i kväll. Jag älskar det, man känner sig så stabil i kärnan. Haha :-D

Slow-Eva sa...

Jag har just kommit hem från ett sjukt jobbigt men roligt styrkepass i gymet! Med träningskompis blir det roligt, roligt :)

Mjölksyra sa...

Sofia/Dagensmat:
Blev det core idag?

Anna/Orkamera:
Aerobic ja... nått jag skulle gett mig iväg och testat också ju! Så mycket olika sorters träning man testar, men aldrig aerobic.

Jossan:
Bra jobbat idag!!! Hoppas du får en skön och bra dag också!!!

Puma:
Det känns i kroppen idag.

Susanne:
Ja, man skulle kunn tro att det är tvättdag här också med det mulna och trista vädret som är här också! :-)

Minijossan:
Jobbigt var det verkligen! 30 min bara måste vara med lagom.
Har faktiskt sett på fler anläggningar att dom har 60-minuters.
Blev det träning idag?

Moa:
Eller snarare ostabil! :-) Jag skulle nog behövt gå på detta varje vecka alltså!
Hur ofta går du?

Evasleva:
Träningskompisar är guld värda!!

Anonym sa...

Jag gillar core! Och vi har BARA 60-minuterspass på vårt gym.

Ebba sa...

Core är sjukt roligt tycker jag. =) Känns som att det är väldigt bra för magen också. ;) Ben, rumpa och vader har fått sig en omgång och sedan intervaller på det. :)

Anonym sa...

Det blev styrketräning idag, äntligen har jag kommit igång med DeLorme! Mer om det senare i veckan. :)

Mjölksyra sa...

Cia:
Fy sjutton vad det kändes i magpartiet idag! Core skojar man inte bort!

MrsEbba:
Låter härligt med ditt pass idag!

Fredrik:
Gott!
Kommer och läser på bloggen din!

Slow-Eva sa...

Tack! Inredning är ju ett annat av mina intressen :)

Mjölksyra sa...

Evasleva:
Jag blev verkligen inspirerad!