måndag, februari 18, 2008

BiLLe: I Looove Mondays!

I helgen har jag vilat från träning! Det mest ansträngande jag har gjort är att sitta och rulla & studsa på pilatesbollen framför datorn. Och det var ju riktigt skoj föresten! Särskilt studsandet! :-) Kanske min pilatesboll har lämnat osynlighetsvärlden ett tag framöver!? Vi får väl se!


Måndag och ny träningsvecka framför mig. Alltid lika roligt att planera och fundera över hur den nya träningsveckan ska se ut. Den här veckan är jag sugen på att gå på lite fler blandade gruppträningspass och mindre gymträning.

Body Pump funderar jag mycket på! Säkert 1-2 år sedan jag var på ett sånt pass sist så det skulle vara kul att testa igen och se om jag tycker det är skoj.


Spinning lockar också av någon märklig anledning, så det är bäst att boka in ett pass så fort som möjligt innan det intresset svalnar igen. :-)


Jag vill dansa! Jag har ju för sjuttsingen inte varit på ett danspass på evigheter känns det som! Afro och Funk, Here I come!!!


Och så vill jag springa också! Utomhus! Jag verkligen längtar efter att ge mig ut och testa mig själv för att se om jag har förbättrats sedan i höstas. Se om mina plågsamma joggingrundor på löpbandet har gett resultat!


Sååå, var börjar jag???
Jag inleder träningsveckan med.... 60 min Core!
Jag är inte helt säker på hur resten av veckan kommer se ut, men jag vet att det kommer bli KUL!!! :)

Ha en härlig Måndag!

14 kommentarer:

Puma sa...

vad mycket roligt du har i kikaren! det behövs en lång vecka för allt det där. men core var en bra start - det tränar ju sådant som är bra för allt!! kör hårt bruden!

Anonym sa...

jisses, önskar att jag var så ambitiös med min träning. Det är jag inte alls för tillfället

Anonym sa...

Åå vad jag längtar tills jag också kan träna!! Denna anvisa förkylning :p Nu har jag i alla fall beställt böcker, inte kokboken du tipsade om men däremot från sidan du tipsade om, så tack för tipset! :) Det var ju jättebra priser och bra att kunna få fraktfritt! :)

Ebba sa...

Kan man bli annat än peppad av att läsa dina inlägg? Näe =) Du kommer med all säkerhet få en underbar träningsvecka!!

Anonym sa...

oj vlken träningsvecka! jag tycker du ska satsa på dansen, den ger så mycket energi:) alltid kul att svettas och flåsa då det är kul... Fast det är sant, med tanke på det fina vädret idag skulle en joggingtur inte heller vara helt fel...

Anonym sa...

haha, studsa på pilatesbollen, det är roligt! ;) Jag önskar jag tränade lika mycket som du, måste inse att jag faktiskt har tid om jag tar mig den!!

Jossan sa...

Låter som du kommer få en kanon träningsvecka.Kör hårt gumman!!
Kramis

Anonym sa...

Ha en härlig träningsvecka!

Anonym sa...

tack, det var kul att höra. :D jag har en förkylning på G, hoppas den inte bryter ut för jag är lika träningssugen som du. :)

Anonym sa...

Hihi nu har det hunnit bli tvättdag... jag menar tisdag... Ska leta mig i säng snart... Det har min dator sagt till mig flera gånger genom att stänga av sig själv... *hmm* Hjälper inte med att jag hotar med att kasta ut han genom fönstret... Får nog träna mer så jag blir ännu större å starkare! ;)

Go go bille boutella!!! :D

Anonym sa...

Börja med BodyPump!!! Måste.Bara. Älska.

Mjölksyra sa...

Puma:
So much to do, so little time! :-)

Ikshii:
Kan du inte testa gå på nått "rolighetspass" som dans, eller testa nått helt nytt träningspass, eller gå på någon "måbra"-träning som yoga, body balance... så kanske inspirationen och motivationen kommer tillbaka igen!??

Sofie:
adlibris är min bästa vän! :-)
Vad blev det för böcker?

Ebba:
Vad roligt att du blir peppad!! Jag blir peppad av din kommentar! :O)

Minijossan:
Dans ger verkligen energi och glädje! Jag måste se till att komma iväg på ngra såna pass.

Sofia/Dagensmat:
Man måste ju inte träna mycket, eller hela tiden, bara man kommer iväg då och då!

Jossan:
Hårt och roligt ska det bli! :-)
Kram!

Fredrik:
Tack detsamma till dig!!

Sofia/Mayflower:
Håller tummarna för att den inte ska bryta ut!

Susanne:
*hihihi* Bille Boutella, klingar fiint i öronen! ;-)
Hoppas du får en fin tvättdag!!

Anna/Fitnezz:
Det var ett tag sen med BP för mig! Får se om jag älskar det efteråt!

Anonym sa...

Det blev "Jag vill ju bara se bra ut naken: Kokboken" av Jonas Colting, en till kokbok som hette "Thai & wok" av Steen larsen och "Effektiv diet" av Ove Rytter.. längtar tills de kommer! :)

Mjölksyra sa...

Sofie:
Roooligt med böcker!!