söndag, februari 17, 2008

JENNY: Spinning


Har bara tränat två gånger på snart tre veckor. Först blev jag sjuk och efter det har lusten och orken inte riktigt infunnit sig. Men så idag tog jag mig i kragen och gick på spinning. Var ju tvungen att testa mina nya spinningskor! Det blev riktigt kul! Okej, jag tyckte inte det var någon halleluja- känsla med spinningskor jämfört med vanliga skor. Var lite orolig över att lösgöra skorna av misstag mitt i passet och trilla av. Jag är ju så klumpig så det vore inget konstigt. Men allt gick bra. Nu efter passet känner jag mig så nöjd. Träningskänslan börjar smyga sig tillbaka. Jag är på G igen......

15 kommentarer:

Anonym sa...

Nu prenumererar jag på er på bloggkoll! :)

Anna (Orka mera) sa...

Härligt att du är tillbaka på banan igen! Ang spinningskor så är jag förvånad att du inte kände så stor skillnad från vanliga skor. Tycker det är som natt och dag. Att spinna i gympaskor är som att springa i mockasiner :)

Puma sa...

kul att du är på g! det tar kanske ett pass eller två innan man upptäcker hur man kan använda benen på ett helt annat sätt med spinningskor. fast för mig tog det iof mer än ett eller två pass, snarare 10. och jag måste fortfarande påminna mig själv att dra igenom hela varvet och inte bara "trycka ner" som jag gjorde förr.

Prralin sa...

Jag kände inte heller nån jätteskillnad första gången jag spinnade med spinningskor - däremot när jag en gång råkade glömma spinningskorna och fick spinna i vanliga gympadojjor, DÅ kändes det hur mycket bättre spinningskorna var! Så misströsta inte, det var en bra investering! :)

Anonym sa...

kul med spinning. okej, lyckos dig som har fått prova nike rockstar! på vilket gym körde du det? :D

Mjölksyra sa...

Sofie: Så roligt, tackar så mycket!

Anna: Ja det känns bra att komma igång igen. Får nog ge skorna några chanser.

Puma: som du sa, man får nog tänka på att dra hela varvet. Allt kan ju inte vara perfekt första gången.

Prralin: Om inte annat så känner jag mig coolare med mina skor!

Sofia: Vi har kört Nike rockstar på MAI i Malmö. Det har även funnits på Gerdahallen i Lund, Oasen i Trelleborg & Studio Aktiverum i Helsingborg!

Anonym sa...

Ska du med och träna på måndag? kl 19.20!

Löpning & Livet sa...

Så himla skönt när man kommer igång igen efter en paus! Själv har jag varit bortrest i helgen och det ska bli så kul att få träna idag! :)

Jossan sa...

Med spinningskor blir det sådan grym skillnad=)

Anonym sa...

Härligt att träningskänslan infunnit sig igen! :)

Sus sa...

Åh så skönt med spinning då blir man alltid så ini vassens svettig!

I kväll är det ett hårt step-up pass som gäller för min del!

Kram Sus

Anonym sa...

Härligt! :-)

Anonym sa...

Jag är snart på G igen :)!

Anonym sa...

Jag hittade gojibären idag! de finns i hälsokosten. Tyvärr hade jag inte tillräckligt med pengar (100:- för 400g), men hon i affären sa att de ungefär smakade som gröna russin, fast mindre söta!

Mjölksyra sa...

Andrea. hoppas träningen blev bra.

jossan: Får ge dem en chans.

Sofia. ja det känns skönt. Jag brukar ha mina perioder. Så länge man kommer tillbaka så ...

Sus i dus: hoppas passet var bra.

Moa: Yes

Anna: Skönt!

minijossan; Det lät dyrt....