tisdag, februari 05, 2008

JENNY: Timjanskyckling Med Fransk Senap


Kyckling blir jag aldrig trött på. Variationerna är oändliga. Hittade detta receptet på Arla.se och det är supergott.

Timjanskyckling Med Fransk Senap

Ingredienser:
500 g kycklingfilé
½ tsk salt
1 krm svartpeppar
1 msk flytande margarin eller olja
½ dl vatten
½ hönsbuljongtärning
2 tsk fransk senap
1 tsk timjan
1 msk vetemjöl
2 dl matlagningsgrädde

Gör så här:
Krydda kycklingfiléerna med salt och peppar. Bryn dem i margarin i en stekpanna på båda sidor. Vispa samman vatten, grädde, smulad buljongtärning, senap, timjan och vetemjöl. Häll det i pannan. Koka kycklingen i såsen under lock ca 10 min. Strö över färsk timjan.
Servera med kokt ris eller bulgur och grönsaker.

TIPS: Jag har färsk timjan i grytan också! Mycket godare. 2 tsk fransk senap är lite mesigt i min smak så jag har snarare i 2 msk. Hoppas det kommer smaka!

10 kommentarer:

Jossan sa...

Mums, det ska testas, tack=)

Anonym sa...

mums, ska testa det någon dag när jag ska laga mat =)

Anonym sa...

mmm! fransk senap och kyckling, vad gott :)

Anonym sa...

Det här receptet verkade så gott och enkelt att jag faktiskt har testat det idag efter att jag såg ditt inlägg!
Blev ju skitgott!!!!

Ebba sa...

Åh, ska testas någon dag!! =) Kyckling är supergott!!

Anonym sa...

Blir ju hungrig igen=) Jo du /ni jag har slagit på stort och dansar , afro, show dance och latino. Annars har jag bara varit en BC och styrke tok =)

lina sa...

Låter underbart, skall testas nästa vecka tror jag bestämt:)

Sus sa...

Men mums! Jag som precis blivit less på mina paradrätter! Detta kommer väl till pass! =) Skall provas i morgon!
/Sus

j sa...

låter gudomligt gott!

Mjölksyra sa...

Jossan: hoppas du kommer gilla det!

Sofia: som sagt rekomenderar det.

Sofia: visst är det en bra kombination.

Bille: Yes!! Vad glad jag blir!

Mrsebba: alltid bra men ett nytt recept när inspirationen tryter.

älskar choklad : Vad skoj det låter! Latino är jag lite rädd för sedan ett fiasko i höstas!

lina: skriv och berätta vad du tyckte om du lagar det!

sus i dus: Hoppas du gillar det.

Josefin; Det var det!!!